  • 11. Data: 2012-02-28 08:00:10
    Temat: Re: Co jak nie Corsa D?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-27 21:09, *Jackare* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Jeśli na dłuie lata to zapomnij o oplach sroplach i innych
    > europejczykach z chujowymi lakierami.

    Jakieś wsparcie?

    > Hyundai lub kia i pieprzyć wszystko inne.

    Uważasz zatem, że te malowane są inaczej? Ciekawe :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2012-02-28 08:01:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-28 02:56, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > 10 lat to kazdy wytrzyma, pod warunkiem ze czlowiek nie kupuje fiatow i
    > francuskich:-)

    Nie umknęło mi, że o jeszcze jednym F zapomniałeś ;)

  • 13. Data: 2012-02-28 08:54:13
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-28 02:56, J.F. pisze:

    > 10 lat to kazdy wytrzyma, pod warunkiem ze czlowiek nie kupuje fiatow i
    > francuskich :-)

    a ja z przekora wlasnie tylko te ostatnie :>

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2012-02-28 09:38:25
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Dokladnie, tez tak mysle

    > a ja z przekora wlasnie tylko te ostatnie :>

    Prawie 9 lat ma, nie ma rdzy, silnik chodzi bez żadnej awarii już od
    250tys ( u mnie od 170tys)., zawiecha oczywiście swoje przeszła, ogólnie
    bardzo wdzięczne autko na F..
    Ale są gusta i guściki:)

  • 15. Data: 2012-02-28 10:29:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 28, 2012, 12:11:48 AM, you wrote:

    > i silnik po remoncie,

    Wypadek przy pracy. Do dzisiaj nie znalezionio winnego...

    > to nie jest dobry samochod :-P

    Ale wszystki silent-bloki oryginalne. A to zawieszenie miało się
    pierwsze rozsypać...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-02-28 10:31:05
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2012-02-27 21:09, *Jackare* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Jakieś wsparcie?

    > Uważasz zatem, że te malowane są inaczej? Ciekawe :)

    nie wiem jak są malowane i to co piszę odnosi się do kolorów
    niemetalizowanych, ale...
    mam getza w kolorze czerwonym - takim bardzo intensywnym i wyrazistym.
    Mocnym. Nie wiem jak inaczej go opisać. Czerwony jak cholera. Wg oznaczenia
    fabrycznego "hip hop red"
    Kolega miał kiedyś fiata CC - czerwonego. Najpierw ściemniał a potem
    zmatowiał.
    Ten sam kolega miał potem, w latach 1997-2004 fiata punto. Też czerwonego.
    Najpierw ten lakier jakby wyblaknął, stał się nierówny, miał jakby
    jaśniejsze pola a potem bardzo mocno zmatowiał. Mieszkamy w tym samym
    mieście, warunki eksploatacji i przechowywania samochodów podobne, razem
    pracowaliśmy auta stały przed tą samą firmą tą samą ilość godzin
    Mój samochód wygląda jakbym go tydzień temu odebrał z salonu. Nie blaknie,
    nie matowieje nie zmienia nasycenia barwy. Nieraz przez tydzień czy dwa leżą
    na nim ptasie g...na i nie zostawiają żadnych śladów.
    Nieraz widzę samochody z których obłazi klarlack z blachy i przeważnie są to
    samochody czerwone i przeważnie są to fiaty (nie są to metaliki). Czerwony
    lakier stosowany na skodach, golfach, passatach, polo, ibizach też po kilku
    latach wygląda nieciekawie. U forda jest nieco lepiej ale też są zmiany. U
    mnie nie widać ich wcale.

    Stosowane obecnie lakiery są do dupy. Niby są ekologiczne ale co mi po
    takiej ekologii skoro obniżają trwałość produktu i zwyczajnie go paskudzą.

  • 17. Data: 2012-02-28 11:42:08
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-28 08:01, Mirek Ptak pisze:

    > Nie umknęło mi, że o jeszcze jednym F zapomniałeś ;)

    Oplarzu - jak długo pojeździłeś każdym ze swoich? Nie sprzedawałeś ich
    aby tuż po gwarancji? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 18. Data: 2012-02-28 12:14:21
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > 10 lat to kazdy wytrzyma, pod warunkiem ze czlowiek nie kupuje fiatow i
    > francuskich :-)

    Co do fiatów się zgodzę, choć znam jeden wyjątek: kilkunastoletnia marea,
    przebieg 350 tys, regualrnie przeglądana w serwicie (oleje, płyny, klocki,
    filtry paski) i jeździ i ma się dobrze.
    z tymi francuskimi to bym się tak do końca nie zgodził
    u mnie w rodzinie są renówki - wprawdzie z dolnej półki:
    teść miał ponad 10 lat clio II, teraz jest thalia
    są też dwa citroeny i o żadnych problemach z nimi nie słyszałem.

  • 19. Data: 2012-02-28 13:35:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-28 11:42, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
> [...]

    > Oplarzu - jak długo pojeździłeś każdym ze swoich? Nie sprzedawałeś ich

    Nie :) - jeździłem zwykle drugie tyle bez gwarancji :)

  • 20. Data: 2012-02-28 13:56:40
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-28 10:31, *Jackare* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> [...]

    > oznaczenia fabrycznego "hip hop red"
    > Kolega miał kiedyś fiata CC - czerwonego. Najpierw ściemniał a potem

    Jak wysłałem to pomyślałem - tylko, żeby o Fiatach nie pisał :)
    Cóż też to zauważyłem - prawdopodobnie wymagania Fiata co do farb
    (odporność na UV głównie) są mniej restrykcyjne niż innych producentów -
    nie wiem, bo akurat tych produktów nie znam. Co ciekawsze Fiat od bardzo
    dawna maluje Baza/CC wszystkie swoje kolory uni, co Opel robi dopiero od
    kilku lat, a widziałem juz niejedną starą Astrę malowaną zwykłym
    TopCoatem i równoletniego Fiata, który wyglądał gorzej.
    Znam natomiast farby, którymi maluje się w Kia (Żylina), Hyundaiu,
    PSA/Toyota, Oplu i VW. Technologia malowania i samych farb jest bardzo
    podobna, a ich jakość rośnie w kolejności marek, które tu wypisałem -
    różnice jednak są bardzo małe.
    [...]
    > Nieraz widzę samochody z których obłazi klarlack z blachy i przeważnie
    > są to samochody czerwone i przeważnie są to fiaty (nie są to metaliki).

    99,9% takich zdrapek to samochody po nieumiejętnych naprawach.

    > Czerwony lakier stosowany na skodach, golfach, passatach, polo, ibizach
    > też po kilku latach wygląda nieciekawie. U forda jest nieco lepiej ale
    > też są zmiany. U mnie nie widać ich wcale.

    Bardzo dużo zależy od eksploatacji, ja miałem pod oknem czarnego Getza -
    nie zauważyłem, żeby w jakikolwiek sposób odstawał od średniej
    samochodów na parkingu. Teraz ten "sąsiad" ma i20 - też nie błyszczy :)
    A że u Ciebie nie widać to bardzo wątpię - warto by było porównać obecny
    kolor z Master Panelem - na pewno byś zobaczył na nim upływ czasu.

    > Stosowane obecnie lakiery są do dupy. Niby są ekologiczne ale co mi po
    > takiej ekologii skoro obniżają trwałość produktu i zwyczajnie go paskudzą.

    Jest coraz lepiej - pierwsze generacje baz wodnych rzeczywiście nie były
    najwyższych lotów, ale z czasem bardzo się to poprawia.

    Pozdrawiam - Mirek
    PS. Insignia jest czerwona :)