  • 101. Data: 2012-05-15 22:19:47
    Temat: Re: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:4fb2945b$0$1296$65785112@news.neostrada.pl...

    > Też.
    > Z tą różnicą, że przy jeździe samochodem to ja wybieram nocleg i jego
    > cenę, a nie położenie lotniska.

    Ja nie wybieram polozenia lotniska. Ja mam lotnisko w odleglosci 8 minut
    jazdy samochodem.
    A miejsce noclegu niedaleko lotnistka tez zawsze mozesz wybrac - jest duzo
    hoteli.

    Nie latam tanimi liniami :-P

    --
    Axel

  • 102. Data: 2012-05-15 22:27:06
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    .

    > Zgadnij kto to napisał:
    > "Już nie mówiąc o tym, że do połowy Niemiec dojadę w czasie potrzebnym
    > między wyjściem z domu a startem samolotu."

    Takie proste porownanie, a nie zrozumial :-)

    > Ale ja nie o tym -- chciałem zapytać skąd wiesz o planach budowy w ciągu
    > miesiąca stacji kolejowej pasażerskiej na Okęciu?

    Nie o budowie, tylko o otwarciu (stacja zostala wybudowana razem z nowa
    czescia lotniska, tyle, ze tunel z torami dlugo dobudowali). Z mediow - juz
    Ci J.F. podal linka zdaje sie.

    --
    Axel

  • 103. Data: 2012-05-15 22:47:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup dyskusyjnych:

    > Czyli jak zwykle

    Oczywiście, pierdzielisz jak zwykle, sam nie wiedząc co i po co.

    > Potrzebujesz szerszych wyjaśnień, proszę:
    > koń (w piaskownicy): moja łopatka za 2000PLN jest najlepsza...
    > koń (dalej w piaskownicy): twoja łopatka jest gorsza, bo łopatki z
    > Warszawy
    > są gorsze

    Czyli tak jak pisałem - nic nie zrozumiałeś.
    Za to jak zwykle próbujesz się przypieprzać.
    To oznacza, że jesteś równie głupi i równie beznadziejny, jak onegdaj, więc
    amnestia w Twoim przypadku była błędem.
    Czas to naprawić.
    PLONK

  • 104. Data: 2012-05-15 22:53:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości grup

    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Ja nie wybieram polozenia lotniska.

    Nie pisałem, ze ja wybieram położenie lotniska, tylko że położenie lotniska
    wybiera mi często nocleg.

    >Ja mam lotnisko w odleglosci 8 minut jazdy samochodem.

    Ja od za miesiąc pewnie z 15 minut, drugie 2 minuty, tylko że zupełnie nie o
    to chodzi.
    Tanie linie najczęściej tak układają siatkę połączeń, że ciekawe kierunki
    wymagają międzylądowań i noclegów na lotniskach pośrednich.

    > A miejsce noclegu niedaleko lotnistka tez zawsze mozesz wybrac - jest duzo
    > hoteli.

    Spróbuj mi wskazać jakiś ciekawy w Charleroi tak dla przykładu.....

    > Nie latam tanimi liniami :-P

    A ja nie latam drogimi, zwłaszcza jeśli chciałbym, żeby wychodziło to taniej
    niż dojazd samochodem.
    Reasumując - tam gdzie się da, jadę z rodzinką samochodem, tam gdzie się
    dojechać nie da, bo np. ocean albo śnieg przeszkadza, latam samolotem.
    Samochodem jadę bo lubię, bo nie jest drożej niezależnie od tego co
    twierdzisz, tylko taniej, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie koszty.
    Lecąc samolotem nie jestem w stanie obejrzeć nawet części tego co zamierzam,
    zwłaszcza po drodze.

  • 105. Data: 2012-05-16 07:44:46
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-04-26 16:41, Piotrek pisze:

> [...]

    dokładnie, mnie też nie stać, ale nawet jakby mnie było stać to nie
    wydałbym tyle pieniędzy na nowe auto...

    > 35 000 zł kosztują najtańsze nowe auta razem z przeglądami przez 3 lata.
    > Sprzedajesz za 15 000 zł po 3 latach i masz koszt 20 000 zł / 3 lata. Jak się
    > nie jeździ mało (typu 30 000 km) to jakie używane auto wyjdzie taniej w
    > naprawach (poniżej 6 666 zł rok)?

    Ja 3-letnie auto (to u mnie też fanaberia bo najnowsze jakie
    kiedykolwiek miałem..) kupiłem za 34000zł, za nowe musiałbym zapłacić
    pewnie ok. 80000zł, może ze 2000zł mniej.
    Na eksploatację wydałem niewiele- na razie mam go 1,5 roku - rozrząd,
    hamulce, jakaś pierdółka za 120zł w zawieszeniu, wymiany oleju i filtra
    (to to za co i tak bym zapłacił mając auto na gwarancji, tyle że 3x
    drożej bo w ASO)+ dodatkowo jakiś zestaw czujników+przepustnica
    powietrza- razem 700zł (to by mi zrobili na gwarancji, o ile gwarancja
    sięga powyżej 200kkm- auto w tej chwili ma ponad 240kkm, ja nim zrobiłem
    jakieś 65.000km)
    Na naprawy wydałem łącznie <7000zł (nie pamiętam co tam jeszcze było, na
    pewno wliczylem wszystko, łącznie z zakupem opon itp.), na paliwo pewnie
    ponad 25000zł. Przy nowym samochodzie koszt paliwa byłby taki sam,
    koszty eksploatacji pewnie wyższe (bo w aso np. olej Shell AV-L nie jest
    po 140zł/5l+20zł wymiana...)
    Częsci które ufunduje ci ASO na gwarancji wyszło 700zł w 1,5 roku,
    wychodzi mniej niż 6666zł/rok (pomijając fakt że te 700zł oddasz w
    superdrogich przeglądach...

    Lukasz

  • 106. Data: 2012-05-16 10:34:30
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Spróbuj mi wskazać jakiś ciekawy w Charleroi tak dla przykładu.....

    Mowie o Warszawie - gdzie indziej to sobie sam szukaj.

    > A ja nie latam drogimi, zwłaszcza jeśli chciałbym, żeby wychodziło to
    > taniej niż dojazd samochodem.

    A ja latam w miare tanio normalnymi liniami. Bez doplat za bagaz, ladowan i
    wylotow z zadupia itp.

    > Reasumując - tam gdzie się da, jadę z rodzinką samochodem, tam gdzie się
    > dojechać nie da, bo np. ocean albo śnieg przeszkadza, latam samolotem.

    Ja zwykle spedzam wakacje tam, gdzie sie nie bardzo da dojechac.

    > Samochodem jadę bo lubię, bo nie jest drożej niezależnie od tego co
    > twierdzisz, tylko taniej, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie koszty.

    Podalem Ci konkretny przyklad z zycia. Masz jakies watpliwosci, ze _dla
    mnie_ jest taniej (i wygodniej) samolotem?

    > Lecąc samolotem nie jestem w stanie obejrzeć nawet części tego co
    > zamierzam,

    Pozyczajac samochod na miejscu? Dokladnie tyle samo. A moze i wiecej, bo nie
    jestem zmeczony kilkudniowa jazda do celu podrozy.

    > zwłaszcza po drodze.

    Trzeba sie zdecydowac - albo sie zwiedza "po drodze" albo "na miejscu".
    Zreszta - trudno powiedziec, ze "na miejscu" - ja zwykle podczas urlopu
    robie wypozyczonym samochodem kilka tysiecy kilometrow...

    --
    Axel

  • 107. Data: 2012-05-16 10:49:42
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Doliczmy koszt paliwa jaki idzie w jeżdżeniu po części i na obieranie
    > samochodu. Mając na myśli "części" mam na myśli również eksploatacyjne.

    Kupilem 3,5 letnie auto w 2004 roku za 21 tys. PLN. Poza przegladami bylo
    robione przednie zawieszenie za jakies 250 PLN, padl lacznik pooduszki
    powietrznej w kierownicy - 700 PLN, wymienilem tlumik - 400 PLN, termostat -
    250 PLN, klocki z przodu i z tylu - 500 PLN. Przed sprzedaza zrobilem tez
    drobne naprawy lakiernicze 500 PLN i wymienilem akumulator - 250 PLN.
    Sprzedalem go w 2008 roku za 15 tys. O ile dobrze policzylem kosztowalo mnie
    8850 PLN, co daje rocznie 2212,50. Bedziesz mial za tyle (rocznie) nowe auto
    wielkosci Vectry B? :-P

    --
    Axel

  • 108. Data: 2012-05-16 10:55:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości grup
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Mowie o Warszawie - gdzie indziej to sobie sam szukaj.

    No a ja mówiłem ogólnie - o plusach i minusach transportu samolotowego vs
    samochodowego.

    > Ja zwykle spedzam wakacje tam, gdzie sie nie bardzo da dojechac.

    A ja letnie niekoniecznie, wyznaję zasadę, że skoro wystarczająco ciepło
    jest w Europie, to nie ma powodów jechać gdzie indziej, dalej to sobie lubię
    polecieć w ciepełko zimą - wtedy mam więcej korzyści z tego.

    > Podalem Ci konkretny przyklad z zycia. Masz jakies watpliwosci, ze _dla
    > mnie_ jest taniej (i wygodniej) samolotem?

    Dla Ciebie, dla innych i w inne miejsca już niekoniecznie.
    Już nie wspominając tym, że _dla_mnie_ taki kierunek sam w sobie nie jest
    zbyt atrakcyjny, miasta wolę zwiedzać podczas wyjazdów wakacyjnych (po
    drodze).

    > Pozyczajac samochod na miejscu?

    Oczywiście.

    >Dokladnie tyle samo. A moze i wiecej, bo nie jestem zmeczony kilkudniowa
    >jazda do celu podrozy.

    Nie trzeba jechać po 12 h dziennie.
    Ja zazwyczaj pół dnia jadę i pół dnia coś zwiedzam/korzystam z atrakcji.

    > Trzeba sie zdecydowac - albo sie zwiedza "po drodze" albo "na miejscu".

    No właśnie ja lubię i po drodze i na miejscu.
    Podróż uważam za najlepszą część wakacji, zazwyczaj przeznaczam na nią tyle
    samo czasu, co na siedzenie na miejscu.
    Samolot mi na to nie pozwoli.

  • 109. Data: 2012-05-16 16:41:35
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > No a ja mówiłem ogólnie - o plusach i minusach transportu samolotowego vs
    > samochodowego.

    Taaa, ogolnie. Tyle, ze wylacznie ze swojego punktu siedzenia :-P I to Ci
    wlasnie wytkal Tom N., za co go splonkowales :-P

    > A ja letnie niekoniecznie, wyznaję zasadę, że skoro wystarczająco ciepło
    > jest w Europie, to nie ma powodów jechać gdzie indziej, dalej to sobie
    > lubię polecieć w ciepełko zimą - wtedy mam więcej korzyści z tego.

    Coz - ja jade/lece tam, gdzie uwazam, ze warto cos obejrzec (lezenia
    plackiem na basenie w hotelu chronicznie nie cierpie i toleruje tylko ze
    wzgledu na dzieci przez krotki czas). A zdarza sie, ze lece w czasie
    wakacji, zeby _nie bylo_ tak goraco, jak w zimie...

    > Dla Ciebie, dla innych i w inne miejsca już niekoniecznie.

    Wlasnie caly czas tlumaczymy, ze Twoje wyliczenia, ze samochodem jest
    taniej, dla _innych_ wcale nie musza byc prawdziwe. Podalem _konkretny_
    przyklad. Nastepny przyklad: kiedys chcialem na szkolenie do Budapesztu
    pojechac samochodem (corke zabieralem). Hotel zaoferowal mi parking po
    _specjalnej_ cenie... 63 USD za dobe (normalnie kosztowal 80 EUR). Za ta
    cene wynajalbym samochod i jeszcze by na bilet lotniczy corki wystarczylo.

    > Nie trzeba jechać po 12 h dziennie.
    > Ja zazwyczaj pół dnia jadę i pół dnia coś zwiedzam/korzystam z atrakcji.

    To po kilku podrozach po Europie chyba juz nie masz czego zwiedzac po
    drodze, nie? :-P

    > No właśnie ja lubię i po drodze i na miejscu.
    > Podróż uważam za najlepszą część wakacji, zazwyczaj przeznaczam na nią
    > tyle samo czasu, co na siedzenie na miejscu.
    > Samolot mi na to nie pozwoli.

    Samolot pozwala szybko znalezc sie na miejscu i zwiedzac to, co jest TAM, a
    nie to, co masz blisko domu, bo po drodze.

    --
    Axel

  • 110. Data: 2012-05-16 17:00:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-26 12:16, Cavallino pisze:

    > No nie dziwię się, starociem też bym daleko bał sie jechać, nawet po kraju mam
    obawy.

    Ja niby też mam pewne, ale obiektywnie patrząc, to chyba bezpodstawne. Jedna awaria
    na 20 lat
    /350 tys km/. I w dodatku pod samym domem. Przy samochodach zawsze w wieku 8-17 lat.
    Jaka byłaby szansa, że to się stanie na urlopie? Pomijalna.
    Oczywiście, trzeba czasem zaglądnąć, skontrolować, zareagować na jakieś ew. symptomy.
    Bo tak naprawdę w 90% o bezawaryjność zależy od właściciela, a nie wieku pojazdu.