  • 11. Data: 2003-01-15 14:08:43
    Temat: Re: Co drgnelo w sprawie p2p? (OT?)
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that MSZ wrote:
    > RIAA to nie jest (niestety) banda idiotów. Rozpuszczenie wirusa/robala
    > wystawiłoby ich na duże nieprzyjemności, z możliwością odsiadki włącznie dla
    > osób bezpośrednio zaangażowanych.

    1) O ile pamiętam RIAA czuje się w obowiązku do umieszczania w p2p różnego
    rodzaju niespodzianek

    2) Na tego typu działanie w całości odporna jest sieć Edonkey2000 (dzięki
    hashom)

    3) (wreszcie na temat) Jedną z pionierskich firm w dziedzinie walki z P2P jest
    Telekomunikacja Polska, istnieje niezwykle prosty sposób [1] na zawieszenie
    SDI:

    Wystarczy odpalić klienta p2p który korzysta z dużej liczby połączeń (np.
    mldonkey lub któraś gnutella), jeśli nie ograniczymy tej liczby na routerze, to
    po pewnym losowym czasie (od paru sekund do kilkudziesięciu minut - w
    zależności chyba od obciążenia routera TPSA) połączenie pomiędzy SDI a
    Internetem znika [2]. Lampki mrugają, ale nie da się już pingować niczego.
    Jedynym ratunkiem jest wtedy restart ppp. Do osób które pragną mnie
    poinformować, że plotę bzdury: jest to potwierdzone na wielu komputerach, także
    działających wyłącznie pod Windows. Nie jest to (jak próbowało mi wmówić parę
    osób) problem z konfiguracją domowego routera, lub jego niewydolność. Raczej
    chodzi o to coś (router sprzętowy?) po stronie TPSA.

    [1] Ktoś pisał, że są dwa rodzaje półek w TPSA i podatne na to są tylko półki
    pierwszego rodzaju, możliwe jednak, że chodzi o półki większe (na mniejszych
    jest przecież mniejszy ruch)

    [2] Najprawdopodobniej chodzi wyłącznie o to jedno SDI, reszta półki działa
    normalnie.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 12. Data: 2003-01-15 15:59:20
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    "tm" <e...@p...fm> wrote in message news:b01tug$kbe$1@news.tpi.pl...
    > Pytasz, co drgnelo...
    > Dzisiaj przeczytalem cos ciekawego:
    > http://online.securityfocus.com/archive/1/306476 .
    >
    > W skrocie: oswiadczenie firmy, ktora twierdzi ze pracuje dla RIAA, tworzy
    > dla nich wirusy infekujace kompy uzytkownikow sciagajacych muzyke
    programami
    > p2p i robiace jeszcze inne brzydkie rzeczy :).
    Jakie bzdury tam pisza, przeciez to smierdzi na kilometry.

    --
    SCV

  • 13. Data: 2003-01-15 15:59:33
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-01-15 15:08, Uzytkownik maciek kanski napisal(a) :

    > Ale w myśl prawa USA producenci mogą infekować i usuwać pliki z komputerów na
    > których są pirackie utwory - tak przynajmniej wyczytałem gdzieś przy okazji
    > omawiania dziury w WinAMPie. A teraz znalazłem jedynie to:
    > http://www.pcworld.pl/news/news.asp?id=44242

    Nie...

    Ta ustawa im nie przeszła[1]. Pewnie spróbują jeszcze raz, ale obecnie
    tępienie p2p metodami wirusowymi podpada w USA pod terroryzm.

    [1] De facto zrezygnowali z pierwszej wersji, bo pozwalała włamywać się
    każdemu posiadaczowi praw autorskich a nie tylko "zaufanym".

    --
    "If you PLONK me, I will become more powerful than
    you can imagine!" - Obi-wan Expert

  • 14. Data: 2003-01-15 20:21:25
    Od: Paweł Wójcik <p...@f...eu.org>

    Użytkownik Jacek Popławski napisał:

    > 3) (wreszcie na temat) Jedną z pionierskich firm w dziedzinie walki z P2P jest
    > Telekomunikacja Polska, istnieje niezwykle prosty sposób [1] na zawieszenie
    > SDI:

    [...]

    Mogę to potwierdzić. Pomogło dopiero ograniczenie ilości
    nawiązywanych połączeń. Wcześniej trzeba było ręcznie
    restartować za każdym razem połączenie, bo fizycznie
    było zestawione a dane nie przechodziły dalej.

    --
    Paweł Wójcik
    sp8siz

  • 15. Data: 2003-01-16 07:46:06
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Paweł Wójcik wrote:
    > Mogę to potwierdzić. Pomogło dopiero ograniczenie ilości
    > nawiązywanych połączeń. Wcześniej trzeba było ręcznie
    > restartować za każdym razem połączenie, bo fizycznie
    > było zestawione a dane nie przechodziły dalej.

    Najgorsze jest to, że trzeba to zrobić na routerze (czy da się tak pod
    Windows?), bo normalnie zawiesić SDI może każda stacja robocza. A problem ten
    występuje od początku istnienia SDI.

  • 16. Data: 2003-01-16 07:46:29
    Od: "tm" <e...@p...fm>

    "Jacek Popławski" <j...@n...more.hosts> wrote in message

    > osób) problem z konfiguracją domowego routera, lub jego niewydolność.
    Raczej
    > chodzi o to coś (router sprzętowy?) po stronie TPSA.

    To moze ktos poinformowany napisze, jakiego to "cudownego" sprzetu uzywa
    TPSA, ze dzieja sie takie jajca. I kto tam podejmuje decyzje o zakupie
    urzadzen danego producenta (ta osoba to ma pecha :). Im chyba nalezaloby
    wspolczuc - ostatnio padala Neostrada, kiedys mieli problemy z routerami w
    calej sieci, podejmuja desperackie kroki typu obnizka abonamentu o 50%... Ze
    wzgledu na dobrowolny przymus korzystania z uslug tej firmy moge tylko im
    zyczyc powodzenia.

    tom

  • 17. Data: 2003-01-16 11:40:59
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@n...more.hosts> napisał w wiadomości

    > 3) (wreszcie na temat) Jedną z pionierskich firm w dziedzinie walki
    > z P2P jest Telekomunikacja Polska, istnieje niezwykle prosty sposób
    > [1] na zawieszenie SDI:

    ja to mam na iDSL1 (Wrocław)
    diagnoza Polpaku byla taka ze nie mam CIR-a

    Pozdr!
    jO.

  • 18. Data: 2003-01-16 12:06:23
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Windows?), bo normalnie zawiesić SDI może każda stacja robocza. A
    > problem ten występuje od początku istnienia SDI.

    Wiesz, byłem podpięty pod półkę małą, teraz pod dużą i nic
    takiego nie ma miejsca. Łącze już doświadczyło wszystkich
    rodzajów tortur. Nie rozumiem co ma do tego sprzęt tepsy.
    Na mój rozum
    ruter tepsy puszcza pakiet za pakietem i nie gromadzi informacji
    ile to jest nawiązanych sesji. To robi masquarada i jak się
    skończy zakres portów to jest właśnie taki efekt.
    --
    Olek =============================
    W nagłówku jest adres antyspamowy.

  • 19. Data: 2003-01-16 13:43:30
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Olek wrote:
    > Wiesz, byłem podpięty pod półkę małą, teraz pod dużą i nic
    > takiego nie ma miejsca.

    A z jakiej aplikacji korzystasz?

    > To robi masquarada i jak się skończy zakres portów to jest właśnie taki
    > efekt.

    Wiedziałem, że ktoś coś takiego napisze. I już nie bardzo chce mi się kłócić.

  • 20. Data: 2003-01-16 15:12:34
    Od: "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ruter tepsy puszcza pakiet za pakietem i nie gromadzi informacji
    > ile to jest nawiązanych sesji. To robi masquarada i jak się
    > skończy zakres portów to jest właśnie taki efekt.

    Aha... to co w takim razie jest winne, jezeli NIE MA maskarady,
    a dzieje sie dokladnie to samo????

    Jakbys chcial dalej kombinowac, do dopisze jeszcze - dzieje sie to
    - w systemach: W98, W2k, WXP, linux
    - rowniez BEZ programow P2P, wystarczy odpowiednio duza liczba polaczen
    - wystepowanie problemu jest zalezne od ogolnego ruchu na polce,
    apogeum nastepuje w godzinach 14-16, z rana jest dosyc spokojnie
    - wiem, ze dniem praktycznie wolnym od tego problemu byl 1 stycznia, kiedy
    zdecydowana wiekszosc userow smacznie chrapala z trudem trzezwiejac.
    Ci ktorzy usiedli do kompow mogli zobaczyc rzadko spotykane statystyki
    lacza.
    - tuz przed zerwaniem transmisji na laczu nastepuje siekanie pakietow. nawet
    prostego glupiego pinga.

    Nastepuje takie cos:
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=810 ttl=64 time=740.4 ms
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=811 ttl=64 time=1420.3 ms
    wrong data byte #0 should be 0xa5 but was 0xa4a4 be 26 3e 13 34 a 0
    8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=812 ttl=64 time=1550.4 ms
    wrong data byte #0 should be 0xa6 but was 0xa5a5 be 26 3e 4 34 a 0
    8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=813 ttl=64 time=1961.6 ms
    wrong data byte #0 should be 0xa7 but was 0xa6a6 be 26 3e dd 33 a 0
    8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=814 ttl=64 time=1460.2 ms
    wrong data byte #0 should be 0xa8 but was 0xa7a7 be 26 3e b9 33 a 0
    8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=834 ttl=64 time=40.1 ms
    64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=835 ttl=64 time=40.1 ms

    Zwracam uwage na numery pingow. Powyzsza sekwencja pochodzi z serwera
    przylaczonego bezposrednio do SDI, a pingi ida na polke.

    TPSA bombardowana reklamacjami przysyla za kazdym razem smutnych panow w
    niebieskich
    ancugach, ktorzy odpinaja sdi, przypinaja swoj telefonik, dzwonia na
    centrali, potem pan ziutek
    z centrali mierzy linie, panowie niczego nie stwierdzaja i sobie ida.
    Ostatnio sprawdzali, czy sa homologowane telefony zapiete do sdi....

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    a...@o...info, a...@t...org