  • 21. Data: 2003-01-16 15:12:41
    Temat: Re: Co drgnelo w sprawie p2p? (OT?)
    Od: Marcin Patoła <g...@c...tyvjvpr.cy>

    On Wed, 15 Jan 2003 14:08:43 +0000 (UTC),
    Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> wrote:

    >istnieje niezwykle prosty sposób [1] na zawieszenie SDI:>
    >Wystarczy odpalić klienta p2p który korzysta z dużej liczby połączeń
    > [...]
    Ten sam problem występuje przy DSL i NEO+ na Lucentach.
    Takie same również objawy: diodki wesoło mrugają, nic nie działa.
    Przy próbie pingowania czegokolwiek komunikat: brak zasobów.
    Testowane: Windows 2000 Server SP3 / 1 GB RAM
    Windows 98 SE / 512 MB RAM
    Nawet przy dużym ruchu, ale przy ograniczeniu liczby połączeń
    awarie nie występują.

    --
    Marcin Patoła - Unix Administrator
    g...@c...tyvjvpr.cy

  • 22. Data: 2003-01-16 18:13:38
    Od: Marcin Patoła <g...@c...tyvjvpr.cy>

    On Thu, 16 Jan 2003 15:12:34 +0000 (UTC),
    "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl> wrote:

    >- tuz przed zerwaniem transmisji na laczu nastepuje siekanie pakietow. nawet
    > prostego glupiego pinga.
    >wrong data byte #0 should be 0xa5 but was 0xa4a4 be 26 3e 13 34 a 0
    > 8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
    >21 22 23 24 25 26 27
    > 28 29 2a 2b 2c 2d 2e 2f
    >64 octets from xxx.xxx.xxx.xxx: icmp_seq=812 ttl=64 time=1550.4 ms
    >wrong data byte #0 should be 0xa6 but was 0xa5a5 be 26 3e 4 34 a 0
    > 8 9 a b c d e f 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 1a 1b 1c 1d 1e 1f 20
> [...]
    Znajomo wygląda. A ja na to: zmień sobie pinga :-)
    W Slacku 8 był zwalony. W niektórych innych linuxach tak samo.

  • 23. Data: 2003-01-16 18:13:44
    Od: Paweł Wójcik <p...@f...eu.org>

    Użytkownik Jacek Popławski napisał:
    > Najgorsze jest to, że trzeba to zrobić na routerze (czy da się tak pod
    > Windows?), bo normalnie zawiesić SDI może każda stacja robocza. A problem ten
    > występuje od początku istnienia SDI.

    Akurat jestem w lepszej sytuacji bo mogę to zrobić na routerze u siebie.
    Ale zaczęło się to całkiem niedawno, odkąd sąsiad zapuścił jakiś
    wynalazek. Do tej pory nawet Kazaa nie dawała takich efektów.
    Widać postęp w dziedzinie p2p ;)

    Co do Windows to niestety nie pomogę. Być może jest jakiś
    software do ograniczania ruchu. Może ktoś podrzuci link albo
    jakiś pomysł.

    --
    Paweł Wójcik
    sp8siz

  • 24. Data: 2003-01-16 18:35:36
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Waldemar Godel wrote:
    > - wystepowanie problemu jest zalezne od ogolnego ruchu na polce,
    > apogeum nastepuje w godzinach 14-16, z rana jest dosyc spokojnie

    Zgadza się. W nocy mogę zapuścić 1000 połączeń w mldonkeyu i chodzi kilka
    godzin. W dzień zdycha po ok. minucie.
    A jak jest z zależnością tego zjawiska od półki? Podobno nie występuje to na
    każdym SDI.

    > - tuz przed zerwaniem transmisji na laczu nastepuje siekanie pakietow. nawet
    > prostego glupiego pinga.

    Zgadza się. Czy możliwe aby błąd był w terminalach a nie w routerze po stronie
    TPSA?

    > TPSA bombardowana reklamacjami przysyla za kazdym razem smutnych panow w
    > niebieskich
    > ancugach, ktorzy odpinaja sdi, przypinaja swoj telefonik, dzwonia na
    > centrali, potem pan ziutek
    > z centrali mierzy linie, panowie niczego nie stwierdzaja i sobie ida.
    > Ostatnio sprawdzali, czy sa homologowane telefony zapiete do sdi....

    Ja nie wzywałem nigdy TPSA, ale z tego co jakiś czas temu ktoś pisał na (chyba)
    alt.pl.edonkey2000 - administratorzy TPSA nie są świadomi problemu i można by
    go im jakoś przekazać. Mam nadzieję, że ktoś z ludzi z Telekomunikacją
    związanych czyta polip... Bo alternatywą jest chyba tylko list/artykuł w
    jakiejś bardzo kolorowej gazetce "okołokomputerowej".

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 25. Data: 2003-01-16 18:35:42
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Marcin Patoła wrote:
    > Ten sam problem występuje przy DSL i NEO+ na Lucentach.

    Hm. Może TPSA wreszcie zrozumie, dlaczego im Neostrada pada.
    Jeśli to są jednak routery _sprzętowe_ to naprawa tego wszystkiego będzie
    bardzo dużo kosztowała.

  • 26. Data: 2003-01-16 18:54:00
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Paweł Wójcik wrote:
    > Akurat jestem w lepszej sytuacji bo mogę to zrobić na routerze u siebie.

    Nie jesteś w lepszej, ja też testuję różne rzeczy na swoim routerze. Po prostu
    zastanawiam się jak mogą sobie poradzić użytkownicy sieci działających pod
    Windows. Albo nieświadomi "administratorzy"...

    > Ale zaczęło się to całkiem niedawno, odkąd sąsiad zapuścił jakiś
    > wynalazek.

    Zapytaj go, czy to nie był mldonkey. Dla Windows jest emule.

  • 27. Data: 2003-01-18 14:53:21
    Od: "SCV" <s...@w...one.pl>

    Jacek Orlowski wrote in message:
    > ja to mam na iDSL1 (Wrocław)
    > diagnoza Polpaku byla taka ze nie mam CIR-a

    To sie chyba u nich nazywa: Standardowa Diagnoza #1 ;))

    --
    SCV

  • 28. Data: 2003-01-21 12:59:03
    Od: "maciek tkaczyk beerhouser" <b...@o...pl>

> [...]
    > z centrali mierzy linie, panowie niczego nie stwierdzaja i sobie ida.
    > Ostatnio sprawdzali, czy sa homologowane telefony zapiete do sdi....

    przy okazji tego co napisales o typach w niebieskim: neo+ mi zakladali i nie
    chcialo dzialac,
    8 typow bylo z tepsy co 2 dni wpadali. nikt nie zrobil. sam zrobilem po
    tygodniu.
    ale to nie wazne. wazne, ze koles na jakies moje propzycje rozwiazania
    problemu
    czy pomysly, odpowiada (przypominam, ze to ten co zaklada neostrade):
    " - A nie wiem proszę pana, na sieciach sie nie znam."
    Kur* przecie to skandal :) Olsztynska tepsa rulez :)

  • 29. Data: 2003-01-25 21:54:17
    Od: Mariusz Zieliński <m...@s...tpsa.pl>

> [...]
    > związanych czyta polip... Bo alternatywą jest chyba tylko list/artykuł w
    > jakiejś bardzo kolorowej gazetce "okołokomputerowej".

    Czytają, ale rzadko. I niestety, na wynalazki otwierające kilkaset
    portów dla ściągnięcia jednego pliku nic nie mogą poradzić. Podziękujcie
    kazzie >= 2.0.

  • 30. Data: 2003-01-27 10:04:35
    Od: wer <w...@w...pl>

    MSZ wrote:

    > Ta ustawa im nie przeszła[1]. Pewnie spróbują jeszcze raz, ale obecnie
    > tępienie p2p metodami wirusowymi podpada w USA pod terroryzm.
    >
    > [1] De facto zrezygnowali z pierwszej wersji, bo pozwalała włamywać się
    > każdemu posiadaczowi praw autorskich a nie tylko "zaufanym".

    Jest jeszcze jeden problem, po czym maja stwierdzic, ze pliki sa
    pirackie? Jesli ktos dla swojej wygody zripowal pliki, ktore ma legalnie
    na plytkach? Wtedy po wlamie do komputera mieli by bardzo duze
    nieprzyjemnosci.

    Nie bez znaczenia jest tez stanowisko administratorow sieci, ktorym
    wlamywanie sie do komputerow w ich sieciach sie nie podoba (btw admini
    tez lubia ciagnac filmy i mp3). Byly tez zapowiedzi zmasowanego ataku na
    serwery RIAA po wprowadzeniu tej ustawy.

    wer