  • Data: 2003-01-15 14:08:43
    Temat: Re: Co drgnelo w sprawie p2p? (OT?)
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> szukaj wiadomości tego autora

    my newsreader told me that MSZ wrote:
    > RIAA to nie jest (niestety) banda idiotów. Rozpuszczenie wirusa/robala
    > wystawiłoby ich na duże nieprzyjemności, z możliwością odsiadki włącznie dla
    > osób bezpośrednio zaangażowanych.

    1) O ile pamiętam RIAA czuje się w obowiązku do umieszczania w p2p różnego
    rodzaju niespodzianek

    2) Na tego typu działanie w całości odporna jest sieć Edonkey2000 (dzięki
    hashom)

    3) (wreszcie na temat) Jedną z pionierskich firm w dziedzinie walki z P2P jest
    Telekomunikacja Polska, istnieje niezwykle prosty sposób [1] na zawieszenie
    SDI:

    Wystarczy odpalić klienta p2p który korzysta z dużej liczby połączeń (np.
    mldonkey lub któraś gnutella), jeśli nie ograniczymy tej liczby na routerze, to
    po pewnym losowym czasie (od paru sekund do kilkudziesięciu minut - w
    zależności chyba od obciążenia routera TPSA) połączenie pomiędzy SDI a
    Internetem znika [2]. Lampki mrugają, ale nie da się już pingować niczego.
    Jedynym ratunkiem jest wtedy restart ppp. Do osób które pragną mnie
    poinformować, że plotę bzdury: jest to potwierdzone na wielu komputerach, także
    działających wyłącznie pod Windows. Nie jest to (jak próbowało mi wmówić parę
    osób) problem z konfiguracją domowego routera, lub jego niewydolność. Raczej
    chodzi o to coś (router sprzętowy?) po stronie TPSA.

    [1] Ktoś pisał, że są dwa rodzaje półek w TPSA i podatne na to są tylko półki
    pierwszego rodzaju, możliwe jednak, że chodzi o półki większe (na mniejszych
    jest przecież mniejszy ruch)

    [2] Najprawdopodobniej chodzi wyłącznie o to jedno SDI, reszta półki działa
    normalnie.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies