  • 1. Data: 2013-12-18 10:53:07
    Temat: Co Plus kombinuje?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Od kilkunastu tygodni widzę, że w wielu miejscowościach Plus nie
    pokazuje
    lokalizacji (BTS-ów). Czasem widzę tylko region/województwo albo nic. Na
    moje pytanie z 8 października BOK odpowiedział: "Obecnie Plus
    modernizuje urządzenia zainstalowane na stacjach bazowych, aby
    dostosować je do pracy w najnowocześniejszych technologiach. Aktualnie
    są prowadzone prace również na nadajniku w podanej lokalizacji [...]".
    Od momentu kiedy się to zaczęło można nie tylko zmodernizować
    urządzenia, ale postawić całego BTS-a od podstaw. O co kaman?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2013-12-18 10:55:59
    Temat: Re: Co Plus kombinuje?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Dec 2013 10:53:07 +0100, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > Od momentu kiedy się to zaczęło można nie tylko zmodernizować
    > urządzenia, ale postawić całego BTS-a od podstaw. O co kaman?

    Moze po prostu w danym miejscu swiadczy uslugi na stacjach innej firmy z
    grupy? Moze Aero2?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-12-18 11:38:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    per.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > Moze po prostu w danym miejscu swiadczy uslugi na stacjach innej
    > firmy z grupy? Moze Aero2?

    Znaczy jak? Mieli swojego BTS-a z którego była podawana lokalizacja,
    przehandlowali go i stracili w ten sposób możliwość pokazywania
    lokalizacji? BTS stoi od czasów, kiedy nie było jeszcze pasożytniczych
    operatorów. Aero2 u mnie nie ma (czego zresztą trochę (ale tylko trochę)
    żałuję).

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2013-12-18 12:54:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Dec 2013 11:38:14 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Znaczy jak? Mieli swojego BTS-a z którego była podawana lokalizacja,
    > przehandlowali go i stracili w ten sposób możliwość pokazywania

    Tak, z pewnością przehandlowali...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_Polsat#Sp.C3.
    B3.C5.82ki
    W szczególności polecam przyjrzenie się nazwom: Polkomtel, Sferia, Aero2,
    Centernet, Mobyland

  • 5. Data: 2013-12-18 23:31:22
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    per.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

> [...]
    B3.C5.82ki
    > W szczególności polecam przyjrzenie się nazwom: Polkomtel, Sferia,

    To wytłumacz mi jeszcze jak owo domniemane przehandlowanie implikuje
    znikniecie identyfikacji.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2013-12-19 00:36:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Dec 2013 23:31:22 +0100, Big Jack napisał(a):

    > To wytłumacz mi jeszcze jak owo domniemane przehandlowanie implikuje
    > znikniecie identyfikacji.

    Po raz kolejny - mogą nadawać z innych nadajników, np. Aero2

  • 7. Data: 2013-12-19 08:26:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    pper.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > Po raz kolejny - mogą nadawać z innych nadajników, np. Aero2

    Mam wrażenie, że się nie rozumiemy, ale ok, jeszcze raz. BTS od czasów
    kiedy istnieli tylko trzej opertorzy GSM: Plus, Era i Idea, bez żadnych
    pasożytów. Jestem poza zasięgiem Aero2 i czy BTS jego, czy nie, nie ma
    znaczenia. We wrześniu znika identyfikacja. Jak (ewentualna) zmiana
    właściciela wpływa na techniczny aspekt działania danego BTS-a? To co Ty
    podajesz to są tylko spekulacje, ale przyjmuję je i dziękuję. Teraz może
    ktoś mający nr w Plusie podzieli się swoimi spostrzeżeniami, czy
    przemieszczając się po Polsce zawsze i wszędzie widzi nazwę miejscowości
    z lokalizacją BTS-a, czy też kompletnie nic, a w najlepszym przypadku
    nazwę województwa/region?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2013-12-19 10:35:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Dec 2013 08:26:02 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Mam wrażenie, że się nie rozumiemy, ale ok, jeszcze raz. BTS od czasów
    > kiedy istnieli tylko trzej opertorzy GSM: Plus, Era i Idea, bez żadnych
    > pasożytów. Jestem poza zasięgiem Aero2 i czy BTS jego, czy nie, nie ma

    Skąd wiesz, że to ten sam BTS? To, że stoi taki sam maszt, to jeszcze o
    niczym nie świadczy. Wszystko się zmienia, zwłaszcza ostatnio.
    Orange i T-Mobile polikwidowały ostatnio sporo swoich stacji, bo mają
    wspólne. Tak samo Polkomtel i inne spółki Solorza mają całą lawinę zmian.

    Stacje są cały czas modernizowane (2G > 2,5G > 3G > HSPA > LTE), są też
    zmieniane pasma. Wystarczy, że firma zmieniła priorytety logowania i możesz
    być obsługiwany przez zupełnie inną stację niż ci się wydaje.
    Stacje są też "przesuwane" między pasmami i kanałami.

    Pewien obraz sytuacji może dać btsearch.org ale tam większość danych jest
    na podstawie pozwoleń UKE, które niekoniecznie musiały być już
    zrealizowane.
    Znajdź sobie swoją lokalizację, zobacz co tam świeci, może coś to wyjaśni

  • 9. Data: 2013-12-19 11:23:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    er.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > Skąd wiesz, że to ten sam BTS? To, że stoi taki sam maszt, to jeszcze
    > o niczym nie świadczy. Wszystko się zmienia, zwłaszcza ostatnio.

    Mam podstawy twierdzić, że wiem to lepiej od Ciebie. Przy czym to Ty się
    upierasz, że jest coś innego niż jest faktycznie.

> [...]
    > też zmieniane pasma. Wystarczy, że firma zmieniła priorytety
    > logowania i możesz być obsługiwany przez zupełnie inną stację niż ci

    Nie jestem. A gdyby nawet, to dlaczego ta rzekoma inna też nie podaje
    lokalizacji?

> [...]
    > zrealizowane.
    > Znajdź sobie swoją lokalizację, zobacz co tam świeci, może coś to

    Znalazłem i potwierdziło się to co wiem i co napisałem. Sprawdziłem
    również pozwolenia.
    Dziekuję Ci już. Teraz może napisze ktoś z użytkowników Plusa, tak jak
    prosiłem w poprzednim poście?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2013-12-19 12:36:53
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 19/12/13 11:23, Big Jack wrote:
    > Nie jestem. A gdyby nawet, to dlaczego ta rzekoma inna też nie podaje
    > lokalizacji?

    Ale co, musi podawać? To jest jakaś oficjalna usługa, w dodatku tfu tfu
    płatna? Albo wymóg prawny? Jak dla mnie to jest tzw. ficzer, czyli może
    być, może nie być, może być błędny...

    --
    Alf/red/
    serio pytam