-
1. Data: 2014-03-25 07:56:41
Temat: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
Od: Trybun <I...@j...com>
Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez komis(
jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich tablicach),
końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy rejestracji musi
mieć papiery na opłacenie cła?
-
2. Data: 2014-03-25 17:02:33
Temat: Re: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
>Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
>Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez
>komis( jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich
>tablicach), końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy
>rejestracji musi mieć papiery na opłacenie cła?
Jakich tablicach ?
Ktos sprowadzajac auto spoza EU do Niemiec powinien zaplacic clo w
niemieckim urzedzie.
Po zaplaceniu auto staje sie "unijne" i zadnych innych cel nie ma
(jest natomiast akcyza polska).
Niemieckie tablice powinny potwierdzac zaplacenie cla.
No chyba ze to jakies tymczasowe ... ale przeciez zawsze sa
tymczasowe.
J.
-
3. Data: 2014-03-25 18:20:34
Temat: Re: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2014-03-25 07:56, Trybun pisze:
> Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
> Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez komis(
> jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich tablicach),
> końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy rejestracji musi
> mieć papiery na opłacenie cła?
Jeśli samochód ma status pozaunijny, tj. nie zostały spełnione
formalności związane z wprowadzeniem go na teren UE pod względem celnym,
to trzeba go oclić.
Jeśli Niemiec miał ten samochód zarejestrowany na normalne, stałe
tablice to samochód ma status unijny i nie trzeba płacić cła.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
4. Data: 2014-03-26 07:56:37
Temat: Re: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-03-25 17:02, J.F pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
>> Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
>> Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez
>> komis( jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich
>> tablicach), końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy
>> rejestracji musi mieć papiery na opłacenie cła?
>
> Jakich tablicach ?
>
> Ktos sprowadzajac auto spoza EU do Niemiec powinien zaplacic clo w
> niemieckim urzedzie.
> Po zaplaceniu auto staje sie "unijne" i zadnych innych cel nie ma
> (jest natomiast akcyza polska).
>
> Niemieckie tablice powinny potwierdzac zaplacenie cla.
> No chyba ze to jakies tymczasowe ... ale przeciez zawsze sa tymczasowe.
>
> J.
>
No właśnie nie wiem, litera "D", następnie "SOK MK" i wartości liczbowe.
To jest stała niemiecka rejestracja czy tymczasowa?
-
5. Data: 2014-03-26 08:00:16
Temat: Re: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-03-25 18:20, LEPEK pisze:
> W dniu 2014-03-25 07:56, Trybun pisze:
>> Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
>> Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez komis(
>> jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich tablicach),
>> końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy rejestracji musi
>> mieć papiery na opłacenie cła?
>
> Jeśli samochód ma status pozaunijny, tj. nie zostały spełnione
> formalności związane z wprowadzeniem go na teren UE pod względem
> celnym, to trzeba go oclić.
> Jeśli Niemiec miał ten samochód zarejestrowany na normalne, stałe
> tablice to samochód ma status unijny i nie trzeba płacić cła.
>
> Pozdr,
I tylko już w tym ambaras. Co do samochodów produkowanych poza Unią i
odsprzedanych przez niemieckich właścicieli, to już zasięgnąłem
informacji w Wydziale Komunikacji. I rzeczywiście cło opłaca tylko
pierwszy nabywca w kraju Unii. Niewiadoma jest tylko w tym czy auto ma
normalną, stałą rejestrację, a nie jest to jakaś tymczasowa, czy jeszcze
inna.