  • 1. Data: 2010-09-13 13:18:56
    Temat: Citroen i Renault - ile da się wynegocjować w salonie?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Laguna i C5. O ile Laguna ma ceny jakieś takie normalniejsze, to z C5
    Citroen trochę zaszalał - generalnie wg cennika na tej (okropnie
    niefunkcjonalnej) stronie WWW wychodzi, że do kombi bez 100 tys. nie ma co
    podchodzić. Zastanawiam się, ile da się w salonach urwać z tych cen. Wiem,
    że zależy to od salonu, tego co mają akurat na parkingu, umiejętności
    negocjacji i fazy księżyca, ale tak generalnie - czy gra się toczy o
    tysiąc, czy raczej o dziesięć tysięcy?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2010-09-13 13:21:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .
> [...]
    > że zależy to od salonu, tego co mają akurat na parkingu, umiejętności
    > negocjacji i fazy księżyca, ale tak generalnie - czy gra się toczy o

    Na C5 jeszcze niedawno były rabaty rzędu 30 tys, więc 10 to pewnie bez
    negocjacji sami proponują.
    Taka polityka - cennik z kosmosu, rabat też.

  • 3. Data: 2010-09-13 13:32:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Na C5 jeszcze niedawno były rabaty rzędu 30 tys, więc 10 to pewnie bez
    > negocjacji sami proponują.
    > Taka polityka - cennik z kosmosu, rabat też.

    Ale te 100k to już z rabatem z cennika. No, przesadziłem, za niecałe 100k
    da się 2.0HDi 140KM opędzić, benzna 1.6 turbo 155KM za dziewięćdziesiąt
    parę. Wliczając rabat ze strony. To nadal dużo. Sugerujesz, że od tego
    jeszcze tyle da się urwać?

    W sumie to spodziewałbym się tego, bo mam starsze C5 i wiem, że za to
    auto w przeciętnej wersji z przeciętnym silnikiem w żadnym razie w
    salonie bym 100k nie dał, choćby pistoletem grozili. ;)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2010-09-13 13:32:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Na C5 jeszcze niedawno były rabaty rzędu 30 tys, więc 10 to
    > pewnie bez negocjacji sami proponują.

    Dzis w Rzepie ogloszenie - 19% upustu.

    > Taka polityka - cennik z kosmosu, rabat też.

    Do pewnego stopnia usprawiedliwieni wahaniami hurtowymi, ale ta
    branza jakas dziwna, kiedys nawet o daewoo pisalem.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-13 13:34:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.09.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Dzis w Rzepie ogloszenie - 19% upustu.

    > Do pewnego stopnia usprawiedliwieni wahaniami hurtowymi, ale ta
    > branza jakas dziwna, kiedys nawet o daewoo pisalem.

    Polityka iście absurdalna. Człowiek szuka auta, patrzy na stronę, a tam
    ceny z kosmosu. Jak ktoś nie zapyta na newsach ;-) albo nie zadzwoni do
    salonu upewnić się, że nie zwariował, to skreśli markę na wstępie.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2010-09-13 13:44:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

> [...]
    > zadzwoni do
    > salonu upewnić się, że nie zwariował, to skreśli markę na

    Ale wszystkie tak maja. Pan przyjdzie, pan pogada, sie zalatwi :-)
    Przy okazji pan zobaczy, pan wsiadzie, pan da sie przekonac do
    dodatkowego wyposazenia.
    W koncu tylko 50 euro miesiecznie wiecej, a jaka wygoda :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-09-13 14:53:28
    Od: MichG <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 13:32, Samotnik pisze:
> [...]

    Przy zakupie C4 GP w 2008 roku w salonie utargowałem jeszcze 4 tyś.
    Warunkiem było uruchomienie gwarancji na koniec miesiąca, a nie w dniu
    faktury. W sumie "straciłem" 3 dni ;-). W innych salonach miałem 3 tyś.
    rabatu.

    --
    Pozdrawiam, Michał

  • 8. Data: 2010-09-13 15:05:33
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > że zależy to od salonu, tego co mają akurat na parkingu, umiejętności
    > negocjacji i fazy księżyca, ale tak generalnie - czy gra się toczy o

    Przy Peugeotach w kwotach rzędu 40k udawało nam się wynegocjować np. 3k i
    radio. Jeśli masz 1-2 dni czasu i zależy Ci na cenie, chodzisz od salonu do
    salonu i mówisz ile zaproponował ten poprzedni. Warto jednak pamiętać, że
    jeśli np. salony są blisko siebie, mogą mieć jakiś układzik, więc czasem
    warto też wyjechać kilkadziesiąt km do innego miasta, żeby zobaczyć co
    jeszcze da się urwać.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 9. Data: 2010-09-13 15:53:53
    Temat: Re: Citroen i Renault - ile da się=?UTF-8?Q?_wynegocjowa=C4=87?= w salonie?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > umiejętności negocjacji i fazy księżyca, ale tak generalnie - czy gra
    > się toczy o tysiąc, czy raczej o dziesięć tysięcy?

    Oglądałem kiedyś w salonie C5 z poprzedniego rocznika.
    Cena cennikowa to było około 90k, chcieli za nią 58...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-09-13 20:09:06
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    .

    > Na C5 jeszcze niedawno były rabaty rzędu 30 tys, więc 10 to pewnie bez
    > negocjacji sami proponują.

    W Citroenie na firmę są spore rabaty, 23% bywa nawet. Na osobę prywatną
    zapomnij. Rabaty są odgórnie ustalane dla wszystkich salonów. Salon sam z
    siebie może coś dorzucić ale to grosze (500zł, jakieś dywaniki). Oczywiście
    to dla aut nowych, do produkcji.

    Już wyprodukowane, a zwłaszcza zeszłoroczne bywają sporo tańsze bo po prostu
    chcą opchnąć.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl