  • Data: 2010-07-30 00:08:13
    Temat: Re: Cisnienie w ukladzie hamulcowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,
    >
    > ... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to
    > wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?

    U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest
    bardzo mocne naciśnięcie.

    W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych
    na ciśnienie 1000bar.

    > Przewody hamulcowe
    > (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie
    > wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w
    > zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie
    > namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.

    Nie kombinuj z żadnymi rurkami ogólnego przeznaczenia, a kup po prostu
    przewody hamulcowe.
    Można kupić gotowe z końcówkami w każdej możliwej długości, w hurtowni w
    katalogu nawet będą mieli długości dla Twojego samochodu i nie będziesz
    musiał nawet nic mierzyć i potem zastanawiać się jak zagospodarować
    kilka centymetrów które pewnie zawsze zrobisz za dużo.

    Zarabianie przewodów samemu ma kiepski sens jeżeli planujesz to robić
    rzadko. W dodatku tanie zaciskarki dają zakończenia kiepskiej jakości, a
    takie kupne są robione na sprzęcie dużo wyższej jakości.

    W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał
    starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić
    po prostu gotowe przewody.