  • 1. Data: 2009-02-16 16:53:26
    Temat: Cienki i miękki kabelek
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Witam,

    szukam przewodu jednożyłowego, który byłby jak
    najcieńszy i zarazem jak najbardziej giętki -
    czyli odporny na wyginanie. Coś jak przewody
    do słuchawek w komórkach, tyle że mi wystarczy
    jedna żyła.

    Jak na razie stosuję przewody w izolacji z gumy
    silikonowej (nie chodzi mi o właściwości chemiczne
    czy fizyczne izolacji, ale właśnie o odporność
    na gięcie), ale najmniejsze, jakie mogę wyszukać
    to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    2mm, a to już dużo.

    Potrzeba mi gdzieś tak z kilometra, najlepiej biały...

    Macie jakieś sugestie, gdzie szukać?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 2. Data: 2009-02-16 17:03:55
    Temat: Re: Cienki i miękki kabelek
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MKi schrieb:
> [...]
    > to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    > 2mm, a to już dużo.
    >
    > Potrzeba mi gdzieś tak z kilometra, najlepiej biały...

    biały i w izolacji teflonowej (trochę twarda, ale za to odporne na
    gięcie) kupujemy w firmie telemeter (www.telemeter.de). Najcieńsze jakie
    mają to linka 7xAWG42, średnica przewodu w izolacji 0.49mm.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-02-16 17:37:13
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > biały i w izolacji teflonowej (trochę twarda, ale za to odporne na
    > gięcie) kupujemy w firmie telemeter (www.telemeter.de). Najcieńsze jakie
    > mają to linka 7xAWG42, średnica przewodu w izolacji 0.49mm.

    Ooo, to wygląda obiecująco... Mam nadzieję, że jakoś się dogadam,
    bo ja po niemiecku to tylko dwa piwa zamówić... a ich strona tylko
    w tym pięknym języku.

    O ile udało mi się przebrnąć przez ich katalog, chodzi Ci o przewód
    o numerze katalogowym 14/11?

    Dzięki piękne!

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 4. Data: 2009-02-16 18:11:17
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "MKi" :

> [...]
    > to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    > 2mm, a to już dużo.
    >
    > Potrzeba mi gdzieś tak z kilometra, najlepiej biały...

    kiedyś miałem w rękach taki ruski(?) wynalazek,
    coś alá "lica w teflonie" -- wyglądało to jak klasyczny
    kynar z linką w środku;
    może obecnie w jakichś "demobilach" uda Ci się to
    wyhaczyć -- myślę o spadkobiercach peerelowskiej marki
    typu "POLON"...

    --
    pzdr.
    JR

  • 5. Data: 2009-02-16 21:09:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009 17:53:26 +0100, MKi wrote:
> [...]
    >to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    >2mm, a to już dużo.
    >
    >Potrzeba mi gdzieś tak z kilometra, najlepiej biały...

    Kup tasme, po rozcieciu/rozerwaniu bedziesz mial taki kabelek,
    a nawet kilka..

    J.

  • 6. Data: 2009-02-16 21:20:23
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    MKi wrote:
> [...]
    > to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    > 2mm, a to już dużo.
    >
    > Potrzeba mi gdzieś tak z kilometra, najlepiej biały...

    Looknij np: Farnell: 4326738

    Szukaj serii Flexi z Multi-contact - to naprawde miekkie kabelki.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2009-02-16 21:31:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Kup tasme, po rozcieciu/rozerwaniu bedziesz mial taki kabelek,
    > a nawet kilka..

    On chce gietkie. Jak 'na szybko' zaciskam se kabelek z tasmy (bo sie do
    szafy nie chce isc po gietkie przewody) to zywotnosc tego (pod wzgledem
    'gietkosci') jest ze 100x mniejsza niz kabli Multi-contact. A oni je
    robia od 0.1mm^2

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2009-02-17 04:13:38
    Od: othello <b...@v...com>

    MKi wrote:

> [...]
    > czy fizyczne izolacji, ale właśnie o odporność
    > na gięcie), ale najmniejsze, jakie mogę wyszukać
    > to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.

    Tlumaczac to na jezyk miedzynarodowych zakupow potrzebujesz szukac:
    'Hook-up wire' - w izolacji o wymiarach: 22AWG do 30AWG
    'stranded' -zyla skretka np" 22AWG(7/30) skretka z 7drutow; calkowita
    srednica przewodnika ok. 0.762mm.

    Jednym z tanszych miejsc internetowych zakupow moze byc np: 'Jameco'
    oto ich katalog:

    http://www.who-sells-it.com/cy/jameco-1314/wire-and-
    cable-catalog-4707/page-7-fullsize.html
    w zaleznosci od rodzaju klabla: izolacji, pokrywy przewodnikow
    (cynowane, srebrzone ) cena moze byc nawet 10x. Z reguly wiekszosc miejs
    sprzedaje tego rodzaju przewodnik na rolkach 100' (stopy).
    Potrzebowalbys wiec ok 30 rolek.

    Tu znajdziesz tabele przeliczenia AWG do metric.
    http://www.alphawire.com/PAGES/379.CFM
    oto ich polska strona z dystrybucja:
    http://www.anixter.pl/AXECOM/pl.NSF/HomePage?OpenFor

    emarcus

  • 9. Data: 2009-02-17 16:31:44
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MKi schrieb:

> [...]
    > w tym pięknym języku.
    >
    > O ile udało mi się przebrnąć przez ich katalog, chodzi Ci o przewód

    dokładnie o ten. Mam nadzieję, że się dogadasz. Oprócz tego izolacja
    jest naprawdę dobra (== dość upierdliwa przy ściąganiu). Ja sobie
    zrobiłem "toola" ze starego skalpela. Naciąłem cieniutki rowek coby
    linka przeszła a izolacja nie. Po treningu da się toto używać.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-02-17 17:48:46
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > dokładnie o ten. Mam nadzieję, że się dogadasz.

    Póki co, na anglojęzycznego mejla nie odpowiedzieli :(

    > Oprócz tego izolacja
    > jest naprawdę dobra (== dość upierdliwa przy ściąganiu). Ja sobie
    > zrobiłem "toola" ze starego skalpela. Naciąłem cieniutki rowek coby
    > linka przeszła a izolacja nie.

    Hihi, jakbym samego siebie widział. Ten sam pomysł!

    Pozdrowienia,
    MKi