    From: othello <b...@v...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cienki i miękki kabelek
    Date: Mon, 16 Feb 2009 23:13:38 -0500

    MKi wrote:

    > Witam,
    >
    > szukam przewodu jednożyłowego, który byłby jak
    > najcieńszy i zarazem jak najbardziej giętki -
    > czyli odporny na wyginanie. Coś jak przewody
    > do słuchawek w komórkach, tyle że mi wystarczy
    > jedna żyła.
    >
    > Jak na razie stosuję przewody w izolacji z gumy
    > silikonowej (nie chodzi mi o właściwości chemiczne
    > czy fizyczne izolacji, ale właśnie o odporność
    > na gięcie), ale najmniejsze, jakie mogę wyszukać
    > to 0,25mm2, co czyni średnicę całego przewodu ok.
    > 2mm, a to już dużo.

    Tlumaczac to na jezyk miedzynarodowych zakupow potrzebujesz szukac:
    'Hook-up wire' - w izolacji o wymiarach: 22AWG do 30AWG
    'stranded' -zyla skretka np" 22AWG(7/30) skretka z 7drutow; calkowita
    srednica przewodnika ok. 0.762mm.

    Jednym z tanszych miejsc internetowych zakupow moze byc np: 'Jameco'
    oto ich katalog:

    http://www.who-sells-it.com/cy/jameco-1314/wire-and-
    cable-catalog-4707/page-7-fullsize.html
    w zaleznosci od rodzaju klabla: izolacji, pokrywy przewodnikow
    (cynowane, srebrzone ) cena moze byc nawet 10x. Z reguly wiekszosc miejs
    sprzedaje tego rodzaju przewodnik na rolkach 100' (stopy).
    Potrzebowalbys wiec ok 30 rolek.

    Tu znajdziesz tabele przeliczenia AWG do metric.
    http://www.alphawire.com/PAGES/379.CFM
    oto ich polska strona z dystrybucja:
    http://www.anixter.pl/AXECOM/pl.NSF/HomePage?OpenFor

    emarcus