  • 1. Data: 2013-02-10 23:08:23
    Temat: Ciekawy test zasilacza impulsowego
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    a dokładniej mówiąc 4-portowej ładowarki USB:
    http://www.righto.com/2012/11/teardown-of-mysterious
    -kms-4-port-usb.html

    Pokazany schemat zasilacza i pomiary tętnień.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2013-02-10 23:34:14
    Temat: Re: Ciekawy test zasilacza impulsowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Sunday, February 10, 2013, 11:08:23 PM, you wrote:

    > a dokładniej mówiąc 4-portowej ładowarki USB:
    > http://www.righto.com/2012/11/teardown-of-mysterious
    -kms-4-port-usb.html
    > Pokazany schemat zasilacza i pomiary tętnień.

    Bardzo poprawne wnioski na temat bezpieczeństwa - marginesy powinny
    być po obu stronach karkasu i przy konstrukcji z marginesami musza byc
    uzywane koszulki na wyprowadzenia.

    Jeśli chodzi o zakłócenia - obawiam się błedu metody - oscylogramy są
    charakterystyczne dla użycia zwykłej sondy z kabelkiem masowym - ten
    kabelek dziala jak antena, zbierając piki :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-02-10 23:48:23
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > charakterystyczne dla użycia zwykłej sondy z kabelkiem masowym - ten
    > kabelek dziala jak antena, zbierając piki :(

    A jak poprawnie podłączyć oscyloskop w tym przypadku?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-02-11 00:55:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Sunday, February 10, 2013, 11:48:23 PM, you wrote:

    > A jak poprawnie podłączyć oscyloskop w tym przypadku?

    Zdjąć kabelek z krokodylkiem i spreparować wtyk BNC nakładany na sondę
    (ze zdjętym sprężynowym haczykiem) jako końcówka do której nie żal
    lutować i możliwie najkrótszymi drucikami łaczyć do zasilacza. W
    starszych dokumentacjach PowerInt są nawet zdjęcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-02-11 01:05:57
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-02-10 23:48, Mario pisze:

    > A jak poprawnie podłączyć oscyloskop w tym przypadku?

    W zestawie akcesoriów do sondy oscyloskopowej powinny być różne
    sprężynki, czy blaszki -- "ground spring", czasami zwanie "psią nogą".
    Przy takim pomiarze należy jej użyć.

    Wygląda to tak:
    http://i.stack.imgur.com/x4n1j.gif

    Można też dolutować do wyjścia zasilacza kabel koncentryczny 50 Ohm i
    wejście oscyloskopu odpowiednio skonfigurować (tryb AC!) i zaterminować
    (50 Ohm) -- chociaż tutaj należy mieć świadomość, że włączenie do
    mierzonego obwodu dodatkowej impedancji może dać o sobie znać.

    pzdr
    mk