    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ciekawy raport w Elektroniku marzec/2013
    Date: Fri, 8 Mar 2013 11:56:43 +0100

    Użytkownik "pytajacy" napisał w wiadomości grup
    >Wnioski, które zostały wyciągnięte przez autora artykułu pokrywają
    >się
    >z moim doświadczeniem, mianowicie:
    >- biura inżynierskie muszą konkurować osobami, które prywatnie
    >wykonują projekty (nie mają zarejestrowanej
    >działalności gospodarczej), osoby te dają niższe ceny usług chociażby
    >przez to że nie zawsze posługują się legalnym oprogramowaniem;

    No owszem.

    >- ilość zapytań ofertowych nie przekłada się na liczbę zleceń;

    Ale to chyba wzglednie normalne.
    Znam tez i calkiem inne branze, gdzie jest podobnie, znam tez firmy
    gdzie o prosta stal "zawsze pytamy wszyskich dostawcow i wybieramy
    najtansza oferte"

    >- dla potencjalnego klienta, są zbyt duże koszty wykonania projektu
    >przez biuro inżynierskie,
    >a dla klienta jednym z najbardziej decydujących kryteriów podjęcia
    >współpracy jest cena;
    >- czasami firmy egzystują od projektu do projektu;

    Hm, ale czy to nie znaczy ze po prostu klienci sa slabi ?
    Nie maja produkcji, ani zbytu na miliony sztuk.

    >- rynek projektowania elektroniki nie jest tematem prostym i łatwym.

    Nie jest.
    Tylko ze to branza bardzo szeroka, wiec nie nie bardzo wiem jakie
    projekty autorzy maja na mysli: znicz nagrobkowy LED, alarm, dekoder
    TV (tu akurat jestesmy mocni), telewizor (oczywiscie cyfrowy LCD),
    plyte glowna do komputera, dysk twardy, drukarke lasertowa, telefon
    GSM, naped do tramwaju, falownik, unikalna maszyne produkcyjna czy
    pomiarowa ..

    J.