    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ciekawy raport w Elektroniku marzec/2013
    Date: Fri, 08 Mar 2013 10:32:45 +0100

    Powitanko,

    > - biura inżynierskie muszą konkurować osobami, które prywatnie
    > wykonują projekty (nie mają zarejestrowanej
    > działalności gospodarczej), osoby te dają niższe ceny usług chociażby
    > przez to że nie zawsze posługują się
    > legalnym oprogramowaniem;

    Dyskusja bedzie raczej malo elektroniczna, a bardziej polityczna. W RP
    v3.0 aby prowadzic DG musisz placic ZUS. ZUSu nie obchodzi, czy
    pracujesz nad projektem kilka miesiecy i kase bedziesz mial na koncu.
    Oni chca juz, a jak nie, to juz oni potrafia haracz wyciagnac. Jesli
    Twoj wredny kapitalistyczny stosunek do naszej ludowej Ojczyzny posunie
    sie tak daleko, ze bedziesz chcial wyzyskiwac pracownika, czyli go
    zatrudnic, no to kolego my (ZUS) Ci pokazemy co o krwiopijcach ludu
    pracujacego myslimy, zadnych ulg, pelny ZUS za pracownika.
    Co do oprogramowania, to roznie to bywa. Przypuszczam, ze niewiele,
    nawet niezle prosperujacych jak na polskie warunki firm, stac na
    Protela, za to chyba malo kto jest takim sknera, by nie kupic nawet
    prywatnie Bascoma, jesli potrzebuje. Wiadomo, porownania nie ma, inna
    kategoria zawodow, ale Atlium troche samo sobie winne, ze malo kto to kupi.
    Mnie ostatnio naszlo, zeby DG zalozyc (inna branza) i jesli do tego
    dojdzie, to niestety bede to musial zrobic w Anglii. Poddani Krolowej
    placa nizsze skladki niz ci pod rzadami PO, PiS i innych lewicowcow,
    lewakow i olewakow.
    Szara strefa bedzie zawsze, podobnie jak bezrobocie. Zeby skale ich
    zmniejszyc, trzeba postepowac dokladnie odwrotnie do tego, co powieksza
    szara strefe. Oczywiste. Jesli sie stosuje przymus ZUSu i to w zaporowej
    skali, gnebi sie przedsiebiorcow na wszelkie sposoby, to kazdy w miare
    myslacy czlowiek nie moze oczekiwac innego wyniku. To tak jakbys sie
    nachlal alkoholu i oczekiwal, ze bedziesz trzezwy.
    To nie ludzie chca byc nieuczciwi, to wladza ustala takie reguly gry.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa