-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.quux.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet
.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer01.iad!feed-me.high
winds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer
.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
ot-for-mail
Date: Mon, 5 Dec 2022 06:12:40 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
From: cef <c...@i...pl>
Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
<tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
<146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
<1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@m...org> <638b69e3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <638ce933$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@m...org>
Content-Language: pl
In-Reply-To: <g...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 198
Message-ID: <638d7dc8$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.224.16
X-Trace: 1670217160 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 566 5.173.224.16:3264
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 10899
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709465
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-04 o 21:54, Myjk pisze:
> Sun, 4 Dec 2022 19:38:44 +0100, cef
>
>>> Przecież sam napisałeś że łże, a teraz zaprzeczasz. Zdecyduj się.
>>> Statystyka jest nieubłagana, choćby ilościowa. EV jest tak mało u nas, za
>>> granicami trochę więcej, ale też bez szału, że stwierdzenie że on je
>>> notorycznie i tylko wyłącznie wyprzedza jest z dupy wyciągnięta.
>>
>> Gdzieś tam poniżej masz to wyjaśnione, że jest z d... i niczemu
>> nie zaprzeczam, tylko stwierdzam, że Ty twierdzisz, że on łże i ja też tak
>> twierdzę, tylko Ty negujesz, że on widzi i wyprzedza wolnojadące EV
>> a ja twierdzę, że tych EV w ogóle nie widuję na autostradach i dlatego
>> uważam, że on łże.
>
> Powtarzam ponownie, skoro statystyka twierdzi że elektryków jest 0,03% i
> większość to auta używane w mieście, na krótkich dystansach, to znaczy że
> on łże że je widuje a tym bardziej że je wyprzedza, bo trudno wyprzedząć
> coś, czego nie ma.
>
>> A do tego dojdzie statystyka, że nawet jak on coś zauważył, to i tak
>> jest to margines.
>
> Rzecz w tym, że w materiale jest to namalowane całkiem odwrotnie. Mnie to
> przeszkadza, to jest manipulacja. Tobie nie przeszkadza, bo ci pasuje do
> myślenia.
Czyli potwierdzasz to co ja pisałem, że to nieistotna opinia,
ale mimo wszystko uwypuklasz ją, bo nie pasuje do Twojego myślenia?
Czyli to co mi zarzucasz?
I nie wciskaj mi jakiegoś myślenia. Jeśli chodzi o ten materiał,
to już z powodu samego źródła jest do zignorowania,
ale jeśli widzisz w nim siłę, to się z nią mocuj.
Dla mnie ten materiał jest zupełnie obojetny, bo nie powiedziano
tam nic nowego o EV czy o ICE czego bym nie wiedział,
więc tak poznawczo nic tam nie ma.
>>>>>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
>>>>>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić do ich
>>>>>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
>>>>>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy nie mogą.
>>>>>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach. Zakaz
>>>>>> wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które mają szkodliwą
>>>>>> emisję jest dla mnie zrozumiały.
>>>>> Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
>>>>> akurat do myślenia.
>>>> Nie. Po prostu utrudnia mi życie.
>>> Czyli nie pasuje do twojego myślenia. CBDU.
>> No wybacz, ale nie rozumiem takiej interpretacji.
>> Pasowanie do myślenia a utrudnianie życia to dwie odrębne rzeczy.
>> Wiele rzeczy mi nie pasuje, ale niektóre są dobre dla większości
>> i je akceptuję.
>
> Nie, to właśnie jedno i to samo. Nadal akceptacja ograniczeń zależy tylko i
> wyłącznie od twojego myślenia na dany temat.
Ale są ograniczenia, które akceptuję mimo, że utrudniają mi życie
i wtedy nie jest jedno i to samo.
>>>> Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
>>>> (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)
>>>
>>> Ale skad założenie że wyznaczenie buspasów ma upłynniać ruch samochodów? Ma
>>> upłynniać ruch autobusów i czyni to skutecznie.
>>
>> Nie zawsze i nie wszędzie skutecznie.
>> Zrobiono te buspasy hurtem
>
> Bzdura. Z wyznaczeniem buspasa na wspomnianej Dolince i Puławskiej w Wawie
> czekali dopiero do całkowitego otwarcia POW. W sumie to ponad 10 lat.
Bzdura, bo w stolicy tak zrobili?
A w innych miastach tak nie było czyli Twoja pisanina jest nie poparta
niczym
a teza typu: to bzdura. Czyli co konfabulujesz? Czy celowo? Kto Cię
opłaca? itd
>> nie zawsze komunikacja miejska na tym zyskała w sensie czasu przejazdu.
>
> Jak mogła nie zawsze zyskać, skoro ma więcej miejsca.
Ale dojazd do tego miejsca jest zablokowany, bo
z powodu buspasa jest korek zwykłych aut.
>> W kilku miejscach tramwaje mają taki sam czas przejazdu a osobowe straciły.
>> Ale widzę, że gdzieś tam analizują, bo niektóre głupie buspasy znikają.
>
> Od kiedy tramwaje jeżdżą buspasami?
W pewnym sensie tak jest, bo w miejscu, o którym piszę torowisko jest
buspasem.
Tramwajom nic się nie zmieniło ale osobowe się tłoczą.
Więc w dupę dostali tylko zwykli kierowcy.
>>>> W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
>>>> choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.
>>>
>>> Czyli się nie zgadzasz, ale jednak się zgadzasz.
>> Zgadzam się z tym, że EV się świetnie sprawdza w mieście,
>> ale jest za drogi w zakupie i to odstręcza od zakupu.
>> Czego nie rozumiesz tutaj?
>
> Przykład porównawczy podaj EV do ICE. Tylko wszystko uwzględnij, żeby to
> były porównywalne parametrami jazdy pojazdy, w tym realnego komfortu jazdy
> i innych udogodnień
Nie ma takiego przykładu, bo nie ma EV z takimi parametrami,
żeby porównać.
>>>> W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
>>>> użytkowników EV, że trzeba zwolnić i zaplanować.
>>> Planować trzeba, szczególnie w naszym zapyziałym kraju gdzie ładowarek tyle
>>> co kot napłakał, bo ich nie budują, a to bo nie ma dla kogo, a to dlatego
>>> że się notorycznie hejt leje na EV.
>> Na forach EV widzę, że to raczej zaleta, że nie ma takiej popularyzacji EV,
>> bo jakby uzytkowników przybyło, to przy takiej infrastrukturze
>> jazda elektrykiem stałaby sie udręką większą niż obecnie.
>> Ale nie wyciągam z tego wniosku, że sami hejtujecie.
>
> Ale że co "hejtujecie"?
No, że robicie w sieci hejt na EV, żeby użytkowników nie przybywało.
(a może nawet podszywacie się pod zwolenników ICE)
>>>> Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
>>>> nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
>>>> w różnych kwestiach w tym wywodzie.
>>> Przecież widzę że nie wiesz na czym polega rzetelność przekazu. Dlatego
>>> mamy taki kibel w eterze. Każdy pierdoli co mu się podoba zamiast CHOCIAŻ
>>> zwyczajnie sprawdzić dane przed wypruciem się. Co gorsza, zwrócisz takiemu
>>> uwagę, dasz dane na tacy, a ten dalej klapy na oczach i galopuje. Do tego
>>> jeszcze po żonie.
>> Dzięki temu znamy Cię lepiej.
>> Jeśli o mnie chodzi, to wstawki o żonie ociepliły Twój wizerunek w sieci :-)
>
> Cieszę się waszym szczęściem, niemniej nie widzę abyś tak ochoczo ganił
> wstępował w dyskusję z tymi co piszą bzdury o EV we wspomnianym wątku.
Ogólnie jestem zmęczony wałkowaniem tego na grupie.
Jako obrońcy EV występuje tu kilka osób a niektórzy w sposób
wyjątkowo głupi ośmieszają tę opcję.
> Podejrzewam, że po prostu pasuje ci to do twojego myślenia więc nie
> będziesz podcinać gałęzi na której sam siedzisz.
Tak. I jeszcze turbany mnie opłacają.
>>>>>> Rozumiem Twoje podejście, ale na razie cały rynek E o którym
>>>>>> dyskutujemy jest marginalny w motoryzacji
>>>>>
>>>>> Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
>>>>> ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
>>>>> boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
>>>>> o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
>>>>> napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
>>>>> kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?
>>>> Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
>>>> Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.
>>>
>>> Pokaż mi choć JEDEN taki wątek gdzie ktoś obrzydza ICE.
>> A to nie Ty jakieś dwa lata temu nazywałeś moje auto
>> smrodowozem, pierdziawką czy jakoś tak?
>
> Dwa lata temu to ostatnio? Fajnie. Poza tym założyłem taki wątek żeby
> wyzywać użytkowników ICE, czy przypadkiem może to ty i reszta bandy zaczęła
> hejtować EV i wyśmiewać ich użytkowników a ja uderzyłem w podobną retorykę?
Dla mnie to niedawno, bo przez ostatnie miesiące nie miałem czasu
dyskutować. Zapewne było tak jak piszesz, ale przyznasz, że było to
obrzydzanie.
>>>> Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
>>>> tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
>>>> z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
>>>> albo będą musiały poczekać.
>>> Będą zarabiać na EV jak zarabiały na ICE, ale ludzie przestaną być truci
>>> niską emisją (w tym manipulacją emisjami vide niedawny dieselgate), turbany
>>> przestaną sobie za kasę z ropy budować wyspy z piasku i stoki narciarskie,
>>> a putiny nie będą mieli kasy na wojny.
>> Jak EV opanują rynek, to niewykluczone, że prąd będzie z ropy na masową
>> skalę i w kwestii turbanów/putinów nic się nie zmieni.
>
> Pytam ponownie, po co ropa, skoro mamy węgiel, idzie atom, i możemy mieć
> znacznie więcej OZE, o ile przestaniemy je głupawo ograniczać.
To pytanie nie do mnie. Ropa po prostu jest i to jest najprostsze.
Poza tym za ropą stoją pieniądze i one są w stanie sprawić, że coś innego
wykorzystujące ropę stanie się powszechne.
Atom idzie i nie dojdzie. OZE owszem warto rozwijać.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe