eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawy film o samochodach elektrycznychRe: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.quux.org!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet
    .blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer01.iad!feed-me.high
    winds-media.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer
    .am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Mon, 5 Dec 2022 06:12:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    From: cef <c...@i...pl>
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
    <tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
    <146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
    <1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@m...org> <638b69e3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <638ce933$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@m...org>
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <g...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 198
    Message-ID: <638d7dc8$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.224.16
    X-Trace: 1670217160 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 566 5.173.224.16:3264
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 10899
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709465
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-04 o 21:54, Myjk pisze:
    > Sun, 4 Dec 2022 19:38:44 +0100, cef
    >
    >>> Przecież sam napisałeś że łże, a teraz zaprzeczasz. Zdecyduj się.
    >>> Statystyka jest nieubłagana, choćby ilościowa. EV jest tak mało u nas, za
    >>> granicami trochę więcej, ale też bez szału, że stwierdzenie że on je
    >>> notorycznie i tylko wyłącznie wyprzedza jest z dupy wyciągnięta.
    >>
    >> Gdzieś tam poniżej masz to wyjaśnione, że jest z d... i niczemu
    >> nie zaprzeczam, tylko stwierdzam, że Ty twierdzisz, że on łże i ja też tak
    >> twierdzę, tylko Ty negujesz, że on widzi i wyprzedza wolnojadące EV
    >> a ja twierdzę, że tych EV w ogóle nie widuję na autostradach i dlatego
    >> uważam, że on łże.
    >
    > Powtarzam ponownie, skoro statystyka twierdzi że elektryków jest 0,03% i
    > większość to auta używane w mieście, na krótkich dystansach, to znaczy że
    > on łże że je widuje a tym bardziej że je wyprzedza, bo trudno wyprzedząć
    > coś, czego nie ma.
    >
    >> A do tego dojdzie statystyka, że nawet jak on coś zauważył, to i tak
    >> jest to margines.
    >
    > Rzecz w tym, że w materiale jest to namalowane całkiem odwrotnie. Mnie to
    > przeszkadza, to jest manipulacja. Tobie nie przeszkadza, bo ci pasuje do
    > myślenia.

    Czyli potwierdzasz to co ja pisałem, że to nieistotna opinia,
    ale mimo wszystko uwypuklasz ją, bo nie pasuje do Twojego myślenia?
    Czyli to co mi zarzucasz?
    I nie wciskaj mi jakiegoś myślenia. Jeśli chodzi o ten materiał,
    to już z powodu samego źródła jest do zignorowania,
    ale jeśli widzisz w nim siłę, to się z nią mocuj.
    Dla mnie ten materiał jest zupełnie obojetny, bo nie powiedziano
    tam nic nowego o EV czy o ICE czego bym nie wiedział,
    więc tak poznawczo nic tam nie ma.


    >>>>>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
    >>>>>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić do ich
    >>>>>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
    >>>>>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy nie mogą.
    >>>>>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach. Zakaz
    >>>>>> wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które mają szkodliwą
    >>>>>> emisję jest dla mnie zrozumiały.
    >>>>> Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
    >>>>> akurat do myślenia.
    >>>> Nie. Po prostu utrudnia mi życie.
    >>> Czyli nie pasuje do twojego myślenia. CBDU.
    >> No wybacz, ale nie rozumiem takiej interpretacji.
    >> Pasowanie do myślenia a utrudnianie życia to dwie odrębne rzeczy.
    >> Wiele rzeczy mi nie pasuje, ale niektóre są dobre dla większości
    >> i je akceptuję.
    >
    > Nie, to właśnie jedno i to samo. Nadal akceptacja ograniczeń zależy tylko i
    > wyłącznie od twojego myślenia na dany temat.

    Ale są ograniczenia, które akceptuję mimo, że utrudniają mi życie
    i wtedy nie jest jedno i to samo.

    >>>> Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
    >>>> (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)
    >>>
    >>> Ale skad założenie że wyznaczenie buspasów ma upłynniać ruch samochodów? Ma
    >>> upłynniać ruch autobusów i czyni to skutecznie.
    >>
    >> Nie zawsze i nie wszędzie skutecznie.
    >> Zrobiono te buspasy hurtem
    >
    > Bzdura. Z wyznaczeniem buspasa na wspomnianej Dolince i Puławskiej w Wawie
    > czekali dopiero do całkowitego otwarcia POW. W sumie to ponad 10 lat.

    Bzdura, bo w stolicy tak zrobili?
    A w innych miastach tak nie było czyli Twoja pisanina jest nie poparta
    niczym
    a teza typu: to bzdura. Czyli co konfabulujesz? Czy celowo? Kto Cię
    opłaca? itd

    >> nie zawsze komunikacja miejska na tym zyskała w sensie czasu przejazdu.
    >
    > Jak mogła nie zawsze zyskać, skoro ma więcej miejsca.

    Ale dojazd do tego miejsca jest zablokowany, bo
    z powodu buspasa jest korek zwykłych aut.


    >> W kilku miejscach tramwaje mają taki sam czas przejazdu a osobowe straciły.
    >> Ale widzę, że gdzieś tam analizują, bo niektóre głupie buspasy znikają.
    >
    > Od kiedy tramwaje jeżdżą buspasami?

    W pewnym sensie tak jest, bo w miejscu, o którym piszę torowisko jest
    buspasem.
    Tramwajom nic się nie zmieniło ale osobowe się tłoczą.
    Więc w dupę dostali tylko zwykli kierowcy.


    >>>> W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
    >>>> choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.
    >>>
    >>> Czyli się nie zgadzasz, ale jednak się zgadzasz.
    >> Zgadzam się z tym, że EV się świetnie sprawdza w mieście,
    >> ale jest za drogi w zakupie i to odstręcza od zakupu.
    >> Czego nie rozumiesz tutaj?
    >
    > Przykład porównawczy podaj EV do ICE. Tylko wszystko uwzględnij, żeby to
    > były porównywalne parametrami jazdy pojazdy, w tym realnego komfortu jazdy
    > i innych udogodnień

    Nie ma takiego przykładu, bo nie ma EV z takimi parametrami,
    żeby porównać.


    >>>> W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
    >>>> użytkowników EV, że trzeba zwolnić i zaplanować.
    >>> Planować trzeba, szczególnie w naszym zapyziałym kraju gdzie ładowarek tyle
    >>> co kot napłakał, bo ich nie budują, a to bo nie ma dla kogo, a to dlatego
    >>> że się notorycznie hejt leje na EV.
    >> Na forach EV widzę, że to raczej zaleta, że nie ma takiej popularyzacji EV,
    >> bo jakby uzytkowników przybyło, to przy takiej infrastrukturze
    >> jazda elektrykiem stałaby sie udręką większą niż obecnie.
    >> Ale nie wyciągam z tego wniosku, że sami hejtujecie.
    >
    > Ale że co "hejtujecie"?

    No, że robicie w sieci hejt na EV, żeby użytkowników nie przybywało.
    (a może nawet podszywacie się pod zwolenników ICE)


    >>>> Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
    >>>> nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
    >>>> w różnych kwestiach w tym wywodzie.
    >>> Przecież widzę że nie wiesz na czym polega rzetelność przekazu. Dlatego
    >>> mamy taki kibel w eterze. Każdy pierdoli co mu się podoba zamiast CHOCIAŻ
    >>> zwyczajnie sprawdzić dane przed wypruciem się. Co gorsza, zwrócisz takiemu
    >>> uwagę, dasz dane na tacy, a ten dalej klapy na oczach i galopuje. Do tego
    >>> jeszcze po żonie.
    >> Dzięki temu znamy Cię lepiej.
    >> Jeśli o mnie chodzi, to wstawki o żonie ociepliły Twój wizerunek w sieci :-)
    >
    > Cieszę się waszym szczęściem, niemniej nie widzę abyś tak ochoczo ganił
    > wstępował w dyskusję z tymi co piszą bzdury o EV we wspomnianym wątku.

    Ogólnie jestem zmęczony wałkowaniem tego na grupie.
    Jako obrońcy EV występuje tu kilka osób a niektórzy w sposób
    wyjątkowo głupi ośmieszają tę opcję.


    > Podejrzewam, że po prostu pasuje ci to do twojego myślenia więc nie
    > będziesz podcinać gałęzi na której sam siedzisz.

    Tak. I jeszcze turbany mnie opłacają.



    >>>>>> Rozumiem Twoje podejście, ale na razie cały rynek E o którym
    >>>>>> dyskutujemy jest marginalny w motoryzacji
    >>>>>
    >>>>> Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
    >>>>> ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
    >>>>> boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
    >>>>> o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
    >>>>> napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
    >>>>> kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?
    >>>> Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
    >>>> Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.
    >>>
    >>> Pokaż mi choć JEDEN taki wątek gdzie ktoś obrzydza ICE.
    >> A to nie Ty jakieś dwa lata temu nazywałeś moje auto
    >> smrodowozem, pierdziawką czy jakoś tak?
    >
    > Dwa lata temu to ostatnio? Fajnie. Poza tym założyłem taki wątek żeby
    > wyzywać użytkowników ICE, czy przypadkiem może to ty i reszta bandy zaczęła
    > hejtować EV i wyśmiewać ich użytkowników a ja uderzyłem w podobną retorykę?

    Dla mnie to niedawno, bo przez ostatnie miesiące nie miałem czasu
    dyskutować. Zapewne było tak jak piszesz, ale przyznasz, że było to
    obrzydzanie.


    >>>> Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
    >>>> tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
    >>>> z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
    >>>> albo będą musiały poczekać.
    >>> Będą zarabiać na EV jak zarabiały na ICE, ale ludzie przestaną być truci
    >>> niską emisją (w tym manipulacją emisjami vide niedawny dieselgate), turbany
    >>> przestaną sobie za kasę z ropy budować wyspy z piasku i stoki narciarskie,
    >>> a putiny nie będą mieli kasy na wojny.
    >> Jak EV opanują rynek, to niewykluczone, że prąd będzie z ropy na masową
    >> skalę i w kwestii turbanów/putinów nic się nie zmieni.
    >
    > Pytam ponownie, po co ropa, skoro mamy węgiel, idzie atom, i możemy mieć
    > znacznie więcej OZE, o ile przestaniemy je głupawo ograniczać.

    To pytanie nie do mnie. Ropa po prostu jest i to jest najprostsze.
    Poza tym za ropą stoją pieniądze i one są w stanie sprawić, że coś innego
    wykorzystujące ropę stanie się powszechne.
    Atom idzie i nie dojdzie. OZE owszem warto rozwijać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: