-
31. Data: 2017-05-21 22:37:51
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Zenek Kapelinder"
Sa takie co pomiedzy zmianami zuzyja od max do min. Realnie zuzyja wiecej
ale paliwem sobie uzupelniaja. Mniejsza o to. Kazdego co zuzywa malo oleju
czeka ze bedzie zuzywal litr i wiecej na tysiac. A potem litr na 500 itd.
---
I po to te zapisy w instrukcji ?
-
32. Data: 2017-05-22 00:05:56
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Zeby mloty na gwarancji dupy nie zawracali. Mlot jest w stanie zrozumiec ze klocki
sie zuzywaja bo przeciez sie tra. Ale mlot nie jest w stanie zrozumiec ze jak
cylinder posmarowany jest olejem i pojawia sie w nim plomien i temperatura w
okolicach dwoch tysiecy stopni celsjusza to czesc oleju z cylindra musi sie spalic.
Bardzo malo oleju sie spala ale za to od kiluset do kilku tysiecy razy na sekunde. To
jak sie spalil i zostal ze spalinami z paliwa wypchniety na zewnatrz to go kurwa
ubylo czy nie ubylo. To jak ubywa ale na miarce utrzymuje sie taki sam poziom bez
dolewania to cud, miarka sama sie wydluza czy cos uzupelnia poziom?
-
34. Data: 2017-05-22 01:00:49
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
> Sa takie co pomiedzy zmianami zuzyja od max do min. Realnie zuzyja
> wiecej ale paliwem sobie uzupelniaja. Mniejsza o to. Kazdego co zuzywa
> malo oleju czeka ze bedzie zuzywal litr i wiecej na tysiac. A potem
> litr na 500 itd. ---
> I po to te zapisy w instrukcji ?
>
Zapisy sa potrzebne dla nowych silników i dupochronów antygwarancyjnych.
Jak komus bierze olej bo przejechał silnikiem 500 albo wiecej albo
nieumiejetnie obchodził się z silnikiem to juz nie ma to znaczenia bo auto
juz dawno nie ma gwarancji.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli skupisz uwagę tylko na własnej racji, wyzwalasz przeciwne ci siły,
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert
-
33. Data: 2017-05-22 01:00:49
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Z silnika ktory zuzywa tyle oleju ile powinien spuszczony przy
> wymianie olej jest czarny, ma zapach oleju bez zapachu paliwa i jak
> wystygnie jest gestszy od nowego. Olej z silnika ktory pozornie nie
> zuzywa oleju po wystygnieciu zuzyty jest rzadszy od nowego i wyraznie
> czuc w nim zapach paliwa. Nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego nagle pod
> koniec zycia oleju zaczyna szybciej ubywac go z miarki. Jak jestes
> bystry to po tym co wczesniej napisalem sam dojdziesz a jestes tlukiem
> nie zrozumiesz.
Pytam jeszcze raz - skąd w oleju miałoby pojawić się paliwo?
Bo to ze olej traci swoje własciwości w funkcji czasu i zuzycia to jest
jasne. Ale paliwo? W dieslu ktory nie ma dpfu?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert
-
35. Data: 2017-05-22 01:13:15
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Poszukaj w jakiejs literaturze, wszystko jest ladnie opisane. Nie pytaj w jakiej bo
nie mam Cie wpisaego do dowodu i nie lezy w zakresie moich obowiazkow prowadzenie nie
moich dzieci za reke. Zanim zaczniesz szukac w literturze znajdz przekroj zlozenia
tlok cylinder z pierscieniami. I popatrz jaki ksztalt w przekroju maja pierscienie.
Bez tego trudniej Ci bedzie zrozumiec skad paliwo w oleju sie bierze.
-
36. Data: 2017-05-22 01:55:29
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 21 May 2017 15:05:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Zeby mloty na gwarancji dupy nie zawracali. Mlot jest w stanie
> zrozumiec ze klocki sie zuzywaja bo przeciez sie tra. Ale mlot nie
> jest w stanie zrozumiec ze jak cylinder posmarowany jest olejem i
> pojawia sie w nim plomien i temperatura w okolicach dwoch tysiecy
> stopni celsjusza to czesc oleju z cylindra musi sie spalic. Bardzo
> malo oleju sie spala ale za to od kiluset do kilku tysiecy razy na
> sekunde.
Na minute.
I nadal wychodzi bardzo malo, wiec zapis jest istotny wtedy, jak
fabryka spier* silnik, albo mlot sp* jeszcze na gwarancji.
Bo inni maja 300kkm na liczniku, a ciagle im pali tego oleju z 10x
mniej niz instrukcja przewiduje.
Ja jestem zas ciekaw jednego - czy jak fabryka wypusci taka sztuke, co
pali tyle ile instrukcja przewiduje, to czy test czystosci spalin
przejdzie.
J.
-
37. Data: 2017-05-22 01:57:24
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 21 May 2017 16:13:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Poszukaj w jakiejs literaturze, wszystko jest ladnie opisane. Nie
> pytaj w jakiej bo nie mam Cie wpisaego do dowodu i nie lezy w
> zakresie moich obowiazkow prowadzenie nie moich dzieci za reke.
> Zanim zaczniesz szukac w literturze znajdz przekroj zlozenia tlok
> cylinder z pierscieniami. I popatrz jaki ksztalt w przekroju maja
> pierscienie. Bez tego trudniej Ci bedzie zrozumiec skad paliwo w
> oleju sie bierze.
Tylko wiesz - w dieslu paliwo powinno sie spalic zanim dotknie scianki
cylindra.
Nie dotyczy paru cykli przy rozruchu ... ale to chyba za malo ...
J.
-
38. Data: 2017-05-22 10:54:24
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 20.05.2017 23:54, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 20 May 2017 12:52:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
>> Zeby silnik nie zuzywal oleju to musialby miec tloki i trzonki
>> zaworow pracujace na sucho. Przy wspolczesnym stanie techniki nie
>> jest to mozliwe. Kazdy wspolczesny silnik spalinowy musi zuzywac
>> olej. Ile oleju zuzywa zalezy od stanu technicznego silnika.
>
> Ale zuzywa bardzo malo - niezauwazalnie miedzy wymianami, a
> instrukcja mowi np 0.7l /1000km. To by bylo 7 litrow co 10kkm,
> musisz tyle dolewac ?
>
> I zaczyna byc porownywalnie z Syrena :-)
Od co najmniej 12 lat - przy wymianie oleju co ok. 10 tys - nie
dolewałem pomiędzy wymianami wcale. Nic.
A i we wcześniejszym aucie też chyba nic (raz kupiłem litrową butelkę i
przejeździła 5 czy lat pełna lub prawie pełna).
Owszem, do 125p to się lało i lało..
MJ
-
39. Data: 2017-05-22 11:04:21
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-05-17 o 20:26, T. pisze:
> Nowa wystawa ,,Rewolucja - 60 lat silnika Wankla w NSU" w Audi museum mobile w
Ingolstadt, to fascynujący fragment historii techniki. Okazją do zorganizowania
wystawy jest jubileusz sześćdziesięciolecia rewolucyjnej koncepcji silnika z tłokiem
obrotowym. Poprzednik marki Audi, NSU, odważył się zastosować tę nową technikę już we
wczesnej jej fazie, w prototypowym modelu ,,Prinz 3". Wystawa, która potrwa od 20
maja do 5 listopada 2017 roku, pokaże ten oraz kilka innych modeli NSU napędzanych
silnikiem Wankla. Burzliwą historię tej progresywnej techniki ilustrują też silniki
łodzi, silniki lotnicze i motocyklowe, ale też kosiarki do trawy i piły motorowe
wytwarzane przez różnych producentów.
>
> Więcej: https://www.facebook.com/notes/autopolska/jubileuszo
wa-wystawa-w-audi-museum-mobile-rewolucja-60-lat-sil
nika-wankla-w-nsu/1444413455857139/
>
> Ps. Czy jeszcze się stosuje takie silniki w samochodach?
>
> T.
Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:
https://youtu.be/v3uGJGzUYCI
-
40. Data: 2017-05-22 11:41:51
Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ofu9im$alv$...@n...news.atman.pl...
>Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:
>https://youtu.be/v3uGJGzUYCI
Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.
I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
Ale czy ta tabelka prawdziwa ?
J.