  • Data: 2012-07-24 19:12:00
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-23 21:19, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Troluje. Tak z innej beczki: spróbujcie przepytać znajomych "typowych
    > kierowców" o to kiedy i gdzie wolno wyprzedzać, ze szczególnym
    > uwzględnieniem wyprzedzania z prawej oraz na zakręcie. Przepytałem
    > dzisiaj chyba z osiem osób, nikt nie umiał poprawnie odpowiedzieć...

    Z prawej można zasadniczo wszędzie gdzie są dwa wyznaczone pasy w jedną
    stronę (z wyjątkiem po dwa pasy poza zabudowanym bez dwóch jezdni, co
    się praktycznie nie zdarza) i wyjątkami typu skrzyżowania o
    niekierowanym ruchu, zakazami wyprzedzania, przejściami dla pieszych bez
    świateł, i oczywiście nie przekraczając limitu (czyli prawie nigdy,
    sprawdzić czy nie korek), tam gdzie musiałbyś smignąć bliżej niż metr od
    roweru itp. Pewnie o czymś zapomniałem (oczywiście art 24.1), więc daj
    znać gdzie był haczyk. A jeśli chodzi o twój zakręt, to rzeczywiście
    stosując się ściśle do PoRD nie można wyprzedzać na _oznakowanym_
    zakręcie, co znów na drogach o których piszesz (czyli te gdzie można
    wyprzedzać z prawej) praktycznie się nie zdarza, więc i stąd pewnie brak
    wiedzy pytanych na ten temat - nikt nie zajmuje się pamiętaniem i
    analizowaniem przepisów, które w praktyce go nie dotyczą.

    Shrek.