  • 11. Data: 2018-01-05 10:27:15
    Temat: Re: Ciekawostka CPN.
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 09:53, J.F. pisze:

    > Ale rozmowa byla w kontekscie kartek.
    > Masz kartki po 15 litrow, kazesz obsludze zatankowac 15, to jej problem,
    > zeby nalala 15.
    > Tankujesz sam, to musisz uwazac, bo sie zagapisz i wleci 17 l ... i co
    > robic ?

    Odessać odkurzaczem ;)
    Kartki to nie moje czasy, jam trochę młodszy. Może w czasach kartkowych
    samoobsługa przy dystrybutorze była zabroniona? Niech się wypowiedzą ci,
    którzy mieli to naocznie.

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2018-01-05 10:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Odessać odkurzaczem ;)

    odkurzaczy na stacjach nie bylo :-)

    >Kartki to nie moje czasy, jam trochę młodszy. Może w czasach
    >kartkowych samoobsługa przy dystrybutorze była zabroniona?

    mamy tu czarno na bialym, ze stacje samoobslugowe juz byly :-)

    >Niech się wypowiedzą ci, którzy mieli to naocznie.

    Sam sie kiedys zagapilem, na szczescie kolejna kartka zmiescila sie do
    baku i kanistra.

    J.

  • 13. Data: 2018-01-05 10:54:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-05 o 10:35, J.F. pisze:

    > mamy tu czarno na bialym, ze stacje samoobslugowe juz byly :-)

    Gdzie? Nie widzę. Mamy tylko, że samoobsługa była w 1980, a wówczas
    kartek chyba nie było.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-01-05 11:26:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Jan 2018 17:15:17 +0100, j...@i...pl wrote:
    > Rok 1980.

    Tak btw., niewiele osób sobie zdaje sprawę, że znak firmowy CPN
    (charakterydtycznie ułożone litery) był wtedy oceniony jako najlepiej
    zaprojektowany znak firmowy na świecie.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-01-05 12:19:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Gdzie? Nie widzę. Mamy tylko, że samoobsługa była w 1980, a wówczas
    >kartek chyba nie było.

    I myslisz ze je zamkneli, czy ze zatrudnili dodatkowych pracownikow ?

    J.

  • 16. Data: 2018-01-05 12:20:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 10:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > odkurzaczy na stacjach nie bylo :-)

    Toś wiem, pisze w kontekście geniusza:
    http://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,22829578,za
    tankowal-benzyne-zamiast-ropy-chcial-wypompowac-odku
    rzaczem.html

    > mamy tu czarno na bialym, ze stacje samoobslugowe juz byly :-)

    Ale w 1980 nie było jeszcze kartek na benzyne...

    > Sam sie kiedys zagapilem, na szczescie kolejna kartka zmiescila sie do
    > baku i kanistra.

    A jakbyś nie miał kartki dodatkowej? Spuszczać z baku, czy może była
    możliwa dopłata gotówką?
    Drugie raczej nie, kazdy by wtedy przelewał ;)

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2018-01-05 12:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >A jakbyś nie miał kartki dodatkowej? Spuszczać z baku, czy może była
    >możliwa dopłata gotówką?
    >Drugie raczej nie, kazdy by wtedy przelewał ;)

    Mozliwe ze byla - wszak troche zagranicznych pojazdow po kraju musialo
    jezdzic.
    Nie wiem - mogli placic $, czy musieli wczesniej talony kupowac ...
    ale to pewnie po zachodniej cenie, wiec zupelnie nieoplacalnej.

    J.

  • 18. Data: 2018-01-05 12:35:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-05 o 12:19, J.F. pisze:

    > I myslisz ze je zamkneli, czy ze zatrudnili dodatkowych pracownikow ?

    W godzinach szczytu był więcej niż jeden pracownik.
    Zanim wprowadzili kartki najpierw wbijali pieczątki i był
    czas na wypracowanie skutecznych metod.
    Generalnie były dwie: jak byli pod kreską z paliwem nie pozwalali
    na indywidualne tankowanie, dotyczyło to główne niedzielnych
    kierowców z prywatnych osobówek, jak z paliwem stali dobrze
    to za wlane paliwo na które nie było kartek stosowali ceny
    "komercyjne". Z tego co pamiętam oficjalna cena razy trzy.
    Dla gości zagranicznych robili wyjątek i przy braku kartek inkasowali
    w walucie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2018-01-05 12:38:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-05 o 12:20, viktorius pisze:

    > Ale w 1980 nie było jeszcze kartek na benzyne...

    > A jakbyś nie miał kartki dodatkowej? Spuszczać z baku, czy może była
    > możliwa dopłata gotówką?
    > Drugie raczej nie, kazdy by wtedy przelewał ;)

    Cena bez kartek wynosiła razy trzy tego co z kartki.
    I nikt bez powodu nie przelewał. :-)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-01-05 14:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W godzinach szczytu był więcej niż jeden pracownik.

    Hotdogow nie bylo, to jeden pracownik wystarczal na kilka
    dystrybutorow :-)

    Choc monitoringu tez nie bylo, to drugi musial pilnowac, zeby nie
    odjechal bez zaplacenia i kartki :-)

> [...]
    >Generalnie były dwie: jak byli pod kreską z paliwem nie pozwalali
    >na indywidualne tankowanie, dotyczyło to główne niedzielnych

    Kartki kolejek nie zlikwidowaly, nadal trzeba bylo poczekac na dostawe
    :-(
    przynajmniej nie wszedzie.

    >jak z paliwem stali dobrze
    >to za wlane paliwo na które nie było kartek stosowali ceny
    >"komercyjne". Z tego co pamiętam oficjalna cena razy trzy.

    Tego to nie pamietam, ale moze i bylo.
    Nie bylo to po 1987 ? wtedy rozne "komercyjne" pomysly sie zdarzaly.

    J.