    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ciekawe zjawoski z zycia grupy
    Date: Wed, 26 Nov 2014 16:23:00 +0000 (UTC)

    kosmos <a...@u...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że akurat cena jest najłatwiejsza do porównania ze
    > wszystkich parametrów. I jeżeli cena jest wyższa o ponad 100%, a inne
    > (istotne) parametry o zaledwie kilka %, to jednak poważnie przemyślałbym to przed
    zakupem.

    Masz racje... Tak rozważają swoje zakupy ludzie na budżecie. Nie dla
    wszystkich jednak cena w ogóle odgrywa jakąś rolę przy wyborze smartfona.
    Innymi słowy niezawsze myślisz procentami i np przy wyborze bułek pewnie
    nie zastanawiasz się długo nad tym że jedna bułka, ta którą lubisz,
    kosztuje 100% więcej niż ta której nie lubisz jeśli bułki są w cenach 60gr
    i 1zł 20gr.

    Pomyśl tak - załóżmy, że porównujesz dwa telefony, A i B i że dla Ciebie ma
    bardzo duże znaczenie fakt, że telefon A kosztuje 4000zł a telefon B
    kosztuje tylko 2000zł. Myślę że dla wielu osób w Polsce różnica taka łącza
    wszystkie alarmy w mózgu i starają się decyzje racjonalizować. Po prosto
    odpowiedź "bo tego lubię bardziej" jest niewystarczająca...

    A teraz wyobraź sobie że zarabiasz brutto 10x tyle co dziś zarabiasz...
    Innymi słowy, stajesz przed wyborem dwu smartfonów z których A kosztuje
    400zł a B kosztuje tylko 200zł. Teraz już pewnie prędzej pozwoliłbyś sobie
    na mniej racjonalizowaną decyzję i pewnie prędzej kupiłbyś ten który
    bardziej lubisz, mimo że jest JEDNAKOWO o te same 100% droższy.

    > Zgadzam się, że w iPhone wiele rzeczy jest dopracowanych lepiej niż w
    > Androidzie. Natomiast niestety wiele funkcjonalności całkowicie
    > pominięto, a niektóre okrojono.

    I dla niektórych użytkowników, oczekujących w smartfonie mini-peceta, to
    może być wadą.

    Dla innych użytkowników, brak wielu niepotrzebnych im funkcji, co skutkować
    będzie w przejrzystości i czytelności interfejsu z użytkownikiem, będzie
    zaletą takiego systemu.

    Czasem zapominamy, że nie wszyscy z nas są specami od komputerów i dużą
    część życia spędzamy na zabawie w ustawianie setek opcji :-)

    > Przy czym ja się nie kłócę - niektórym użytkownikom wcale nie potrzeba
    > wszystkich funkcji udostępnianych przez Androida.

    Otóż to.

    > Sam jestem tego przykładem - po kilku latach używania smartfonów z
    > Androidem obecnie używam od kilku miesięcy WindowsPhone i nie żałuję
    > przesiadki. Ale to nie znaczy, że do Androida mam jakiś żal - po prostu
    > chciałem zmienić telefon na taki, w którym aparat jest ponadprzeciętnie dobry.

    Po prostu, jak normalny człowiek, nie masz emocjonalnego/ideologicznego
    nastawienia do sprzętu.
    Ja też tak mam, i już parę miesięcy temu chciałem wypróbować smartfone z
    Windows na pokładzie ale nie ma jeszcze 2-3 aplikacji które często teraz
    używam pod iOS.
    Może wrócę do tematu jak się windziane wersje tych apków pojawią, a jest
    szansa że to się stanie bo mam wrażenie że Win8 nabiera powoli popularności
    i coraz jest lepszy wybór wśród takich słuchawek.

    > Android daje największą możliwość personalizacji, ale nie każdy tego oczekuje.
    > Natomiast iPhone nie ma dla mnie żadnej istotnej przewagi, a wadą jest
    > jego cena. Tak jak dla niektórych cena może być bez znaczenia, a istotny
    > jest np. design, albo konkretne aplikacje niedostępne w innych systemach
    operacyjnych.

    Widzę, że doskonale się rozumiemy.

    p.s. Jak masz na imię? :-) Czy może mam się do Ciebie zwracać per "kosmos"?
    :-)