  • 11. Data: 2009-03-04 19:20:10
    Temat: Re: Ciecie plytek
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?products_
    id=11820
    > Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to? i pasek napedowy -
    > jakos nie mam przekonania.
    > A moze jest cos lepszego w cenie nie zabijajacej?

    Ja mam coś takiego:

    http://www.narzedzia.pl/pl/productDetails/1722_Pi%C5
    %82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

    Ale w warsztacie, nie w domu.
    Hałasuje, ale tnie dobrze. Nie tylko PCB. Nie pyli przesadnie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 12. Data: 2009-03-04 19:20:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc.pl>

    On Wed, 04 Mar 2009 13:32:39 +0100, "Pawel \"O'Pajak\""
    <o...@g...pl> wrote:

    >Powitanko,
    >
    >Wiem, ze profesjonalnie to pewnie sie robi gilotyna, ale w warunkach
    >domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
    >zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia
    >recznego. Np. takie cos:
    >http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?products
    _id=11820
    >Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to?

    Mam podobną piłę z czasów gdy Proxxon był Minicraftem. Stolik taki
    sam, ale zasilanie 12-18V, silnik 100W 20kRPM. Do cięcia laminatu
    używam frezów tarczowych do metalu 50mm x 0.4mm. Tnie super, ale kurzy
    też. I wyje niewąsko :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2009-03-04 21:00:02
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
    > zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia
    Tarczka grubości 1 mm albo poniżej, średnica 30 do 50mm. Obroty nie muszą
    być duże. Ważne sztywne ułożyskowanie, nie takie jak w wiertareczkach. To
    ułożyskowanie nie musi być potężne, chodzi o samą konstrukcję. Dla tworzyw
    termoplastycznych tarczka może mieś grubsze zęby, bo drobne więcej
    rozgrzewają. Stolik z małą szczeliną i dobrze pomyślna prowadnica, ale może
    być delikatna.

  • 14. Data: 2009-03-04 21:01:27
    Od: grg12 <g...@c...at>

    MKi pisze:
> [...]
    %82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

    > Ale w warsztacie, nie w domu.
    > Hałasuje, ale tnie dobrze. Nie tylko PCB. Nie pyli przesadnie.

    Z taśmą diamentową i "polewaczką"? Jak się sprawuje? Kupiłem tą piłę do
    cięcia metalu - wreszcie koniec ze sportem w warsztacie :)
    Pozdrawiam
    Grg

  • 15. Data: 2009-03-05 08:41:12
    Od: "Greg" <o...@m...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Lub nozyce do blachy ale z "prostymi" ostrzami - mam takie "zabytkowe"
    > made in czechoslovakia:) - po prostu rewelacja.

    Znalazłem takie coś na złomie, wyczyściłem i bangla, nadaje się tez do
    rozcinania goldpinów

  • 16. Data: 2009-03-05 08:54:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > jakos nie mam przekonania.
    > A moze jest cos lepszego w cenie nie zabijajacej?
    > Rozwazam tez zlozenie samemu podobnego sprzetu, tylko nie wiem jak to
    > jest z predkoscia ciecia. W metalach wiadomo - wiercic trzeba powoli,
    > drewno - szybko, w PCB - ultra szybko, ale ciecie to co innego. Jakich
    > frezow uzywac (ksztalt zebow)? Przydalo by sie tym czasem przeciac
    > plastik, tu z kolei z pewnoscia male obroty i jakies miekkie metale (Al,
    > moze mosiadz), tu juz pewnie troche mocy trzeba.
    > Bede wdzieczny za wszelkie uwagi w tym nieco offtopicznym temacie.

    Nadcinam nożem do pcv po obu stronach i łamię w imadle albo
    kombinerkami. Ważne żeby nie łamać do końca w jednym miejscu tylko po
    trochu na całej długości. Potem wyrównuję pilnikiem. Większe płytki tnę
    starą masywną gilotyną do papieru ale czasami nie chce mi się ruszać od
    biurka więc wybieram punkt1 :)

    MD

  • 17. Data: 2009-03-05 14:35:03
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    id=11820
    > Moje watpliwosci to obroty (5krpm)- nie za szybko to? i pasek napedowy -

    da sie tez nozycami do blachy.
    inne metody ciecia mysle tez sie zonie nie spodobaja, zwlaszcza jak poczyta
    z czego taka plytka jest zrobiona i ile rodzajow raka mozna dostac od
    pylu/przegrzanego epoksydu...

  • 18. Data: 2009-03-05 18:10:24
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    %82a_ta%C5%9Bmowa_MBS_240_E.html

    > Z taśmą diamentową i "polewaczką"? Jak się sprawuje? Kupiłem tą piłę do
    > cięcia metalu - wreszcie koniec ze sportem w warsztacie :)

    Sprawuje się bardzo dobrze, mam ją już 9 lat.

    Jaka taśma nie pamiętam, kupuję je w firmowym sklepie Boscha w Gdańsku.
    Patrzę zawsze, żeby były jak najdrobniejsze zęby i to wszystko.
    Bez polewaczki - jakoś problemu z pyłem nie zauważam - ale też nie
    jest używana do cięcia metrów, ale raczej centymetrów, jak trzeba
    coś na poczekaniu wyrzeźbić.

    Trzeba uważać na wyginanie taśmy, jak trzeba łuk wyciąć - potrafi
    pęknąć.

    Wycinam głownie PCB, pcw, plexi. Metali raczej nie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 19. Data: 2009-03-07 17:51:50
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > domowych kupowanie takich maszyn jak pokoj moze sie nie spotkac z uznaniem
    > zony;-) Szukam wiec jakiegos rozwiazania mniej upierdliwego od ciecia

    A może coś z DIY? Widzi mi się stolik z tarczą, podobny do "krajzegi",
    tylko w dużo mniejszej skali. Do tego równa prowadnica po jednej stronie.
    Nie byłoby trudne do zrobienia i chyba sobie coś podobnego złożę...

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 20. Data: 2009-03-07 20:03:25
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-07 18:51:50 +0100, g...@n...invalid (Adam
    Wysocki) said:

> [...]
    > tylko w dużo mniejszej skali. Do tego równa prowadnica po jednej
    > stronie. Nie byłoby trudne do zrobienia i chyba sobie coś podobnego

    O ile takie stoliki - piły modelarskie są dostępne, np. proxxon, to
    mają dosyć nieciekawe ceny jak na swoje możliwości.
    Można zrobić coś podobnego, home-made stolik z prowadnicą do popularnej
    i niedrogiej "gumówki". tarcze 1.0mm są dostępne bez problemu.
    Oczywiście potostaje problem zapylenia, zawsze można zmajstrować jakiś
    odciąg spod tarczy...

    --
    DJ