  • 1. Data: 2007-12-11 10:41:28
    Temat: Re: Ciagnal ktos swiatelko przez cmentarz ?
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent futszaK nadaje:

    > Zastanawiam sie nad wzieciem kawalka lacza od kojarzy, najlepiej
    > wlasnymi gratami, musialbym pociagnac jakies 250m swiatelka tyle
    > ze.... przez cmentarz, w zasadzie moze byc przy granicy cmentarza.

    Normalnie, prosisz o wyznaczenie kwater. Zakopujesz. Opłaty na 25 lat
    bodajże z góry. Sadzisz kwiatki. Jedna wiązkę dajesz na wierzch aby się
    1 listopada świeciło.

  • 2. Data: 2007-12-11 12:15:00
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    "futszaK" <f...@g...com> wrote in message

    > powierzchniowo pewnie wyjdzie na to samo, ale proporcje dlugosci do
    > szerokosci swiatlowodu sa "nieco" inne jak standardowej trumny....

    Dopisz zedenat wpadl pod walec i chcecie go pochowac bokiem.

    k (przepraszam, backupuje od 8 rano)

  • 3. Data: 2007-12-11 14:03:07
    Od: wer <b...@n...pl>

    futszaK napisał(a):

    > powierzchniowo pewnie wyjdzie na to samo, ale proporcje dlugosci do
    > szerokosci swiatlowodu sa "nieco" inne jak standardowej trumny....

    Co wymyślisz następne? Ciągnięcie światłowodu komuś przez środek salonu? Poprowadź
    wokół cmentarza.
    Chociażby dlatego, żeby uszanować zmarłych.

    wer

  • 4. Data: 2007-12-11 14:39:59
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 11 Dec 2007 15:03:07 +0100 I had a dream that wer <b...@n...pl> wrote:
    >Co wymyślisz następne? Ciągnięcie światłowodu komuś przez środek salonu? Poprowadź
    wokół cmentarza.
    >Chociażby dlatego, żeby uszanować zmarłych.

    Temat jest o tyle dziwny, że rzadko zdarzają się cmentarze o rozmiarach
    kilometrów i ciężko wyobrazić sobie projekt, w którym ominięcie cmentarza
    spowoduje znaczący wzrost kosztów.

    A żeby już być w temacie, to różnica jest, czy to teren gminny czy kościelny.
    W przypadku gminy teoretycznie nie powinno być problemów z przekopaniem się
    pod alejkami/chodnikami, ale praktyka zna wiele różnych przypadków.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 5. Data: 2007-12-11 16:24:54
    Temat: Ciagnal ktos swiatelko przez cmentarz ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Zastanawiam sie nad wzieciem kawalka lacza od kojarzy, najlepiej
    wlasnymi gratami, musialbym pociagnac jakies 250m swiatelka tyle ze....
    przez cmentarz, w zasadzie moze byc przy granicy cmentarza.

    Przerabial ktos juz ten temat ?

    futszaK

  • 6. Data: 2007-12-11 16:52:46
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):

> [...]
    > W przypadku gminy teoretycznie nie powinno być problemów z przekopaniem się
    > pod alejkami/chodnikami, ale praktyka zna wiele różnych przypadków.

    W przypadku terenu kościelnego może być łatwiej albo trudniej :-)
    w zależności od parametrów "lokalnego admina".

    Myślę, że łatwiej będzie uzyskać zgodę na położenie światłowodu wzdłuż
    muru niż "przez środek" a i awaryjność może być mniejsza.

    Choć nie wykluczam "szalonego operatora łopaty" ;-)

    Rafał

  • 7. Data: 2007-12-11 16:54:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

  • 8. Data: 2007-12-11 16:56:41
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent wer nadaje:
    > Co wymyślisz następne? Ciągnięcie światłowodu komuś przez środek
    > salonu? Poprowadź wokół cmentarza. Chociażby dlatego, żeby uszanować
    > zmarłych.

    Daj spokój. Zmarłym nie przeszkadzają kable energetyczne, wodociąg ani
    kanalizacja deszczowa a nagle zacznie im przeszkadzać światłowód? Jak
    futszak wystąpi o warunki to się dowie. Nie sądzę aby pozwolili mu ryć
    na starym, używanym od setek lat cmentarzu ale też nie widzę powodu by
    nie można położyć kabli w nowej, nieużywanej części zgodnie z planem
    zagospodarowania cmentarza.

  • 9. Data: 2007-12-11 17:11:21
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent Rafal Franczak nadaje:

    > Myślę, że łatwiej będzie uzyskać zgodę na położenie światłowodu wzdłuż
    > muru niż "przez środek" a i awaryjność może być mniejsza.

    Teren "pod murem" bywa zajęty, szczególnie na starych cmentarzach "z
    historią". Do wykopów technicznych są przeznaczone specjalne alejki i
    trasy na planie zagospodarowania cmentarza. Lepiej ich się trzymać. To
    teren wysokiego ryzyka, na dużych cmentarzach groby kopie się
    mechanicznie i bardzo gęsto. Poza tym trzeba mieć uzgodniony plan
    postępowania w razie awarii i przeszkoloną załogę na wypadek wykopania
    tego czego nie powinno się wykopać.

  • 10. Data: 2007-12-11 18:51:34
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Marcin Boroń napisał(a):
    > Agent Rafal Franczak nadaje:

    Tylko nie agent! To że zajmuję się business intelligence nie czyni ze
    mnie agenta. Przynajmniej nie ma żadnych logów ;-)

    > Teren "pod murem" bywa zajęty, szczególnie na starych cmentarzach "z
    > historią". Do wykopów technicznych są przeznaczone specjalne alejki i
    > trasy na planie zagospodarowania cmentarza. Lepiej ich się trzymać.

    Czyli powinno dać się położyć.

    Parę lat temu w Krakowie kolega chciał położyć kabel po murze
    klasztornego ogrodu (jedyna sensowna droga od prowidera do starej
    kamienicy. Nie dało się. Ciało może ochocze ale wola słaba.
    Problem rozwiązał się po obniżce cen na łącza bezprzewodowe.

> [...]
    > mechanicznie i bardzo gęsto. Poza tym trzeba mieć uzgodniony plan
    > postępowania w razie awarii i przeszkoloną załogę na wypadek wykopania

    To też fakt. Skażenie biologiczne to nie jest coś czego uczą na
    szkoleniu BHP dla instalatorów sieci.

    Jak będą mieli pecha to i tak trafią na ćwierćtonową niespodziankę z II
    wojny światowej.

    Rafał