eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiaganie przyczepy na kat BRe: Ciaganie przyczepy na kat B
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4cdc3341$1@news.home.net.pl>
    <4cdc77d8$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cdeb690$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cdf0203$0$27037$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...com>
    Subject: Re: Ciaganie przyczepy na kat B
    Date: Sun, 14 Nov 2010 14:01:19 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Lines: 64
    Message-ID: <4cdfdda3$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.12.2.83
    X-Trace: 1289739683 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20994 83.12.2.83:12758
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2325591
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:mnevd6p3777v6msvc7p8tlmjal79brn4uo@4ax.com...
    >
    > Praktyka to jedno, ale w niemieckich papierach tez zdarzaja sie
    > kwiatki z duza dopuszczalna masa. Moze naprawde przetestowane i
    > potrafia ?
    > No ale w Polsce i tak zapisy ustawy obowiazuja.
    > A ten zapis 1.33 z rozporzadzenia to tak wprowadzony, ze nie wiadomo
    > kogo obowiazuje :-)


    DMC to jedno ale pozniej jest jeszcze RMC ktore przy osobowce i lawecie jest
    czesto niespelnialne...


    > No wiesz - zestaw na tyle duzy ze moze wymaganie B+E jest rozssadne.

    Kiedy zdawalem na E do B, praktycznie nikt nie wspominal o predkosciach z
    przyczepa a na jazdach i egzaminie najwazniejsze byl manewry. Z drugiej
    strony zaliczenie jazd - przy ktorych instruktor sugerowal, ze podbije mi
    papierek i mam sobie isc na egzamin... - i egzaminu nie jest czyms strasznym
    i dla swietego spokoju mozna to zrobic.

    > Jade sobie kiedys autostrada, leje jak z cebra, profilaktycznie
    > zwalniam do 110, i wyprzedza mnie auto .. z lodka na przyczepce.
    > No ale autostrada sie skonczyla, jego na barierce nie zobaczylem, wiec
    > nie wiem kto tu byl glupi - on czy ja :-)

    Moze zapomnial... ponadto niektorzy twierdza, ze jesli kupili przyczepe z
    homologacja na 100 km/h, to moga tyle smigac po PL. Tak jakby jakas tam
    homologacja byla wazniejsza od polskich przepisow...

    Kiedys - z lenistwa - zaladowalem samochod na lawete silnikiem do tylu -
    mial urwane lewe przednie kolo i nie chcialo mi sie przeciagac flakow przez
    cala przyczepe. Trasa byla niedaleka: Skwierzyna - Poznan. W pewnym momencie
    przyczepa zaczela prowadzic pustego transita a nie transit lawete...
    probowalem wyprowadzic ale kiepsko to wychodzilo i skonczylo sie na tym ze
    laweta z dostawczakiem stanela w poprzek drogi... Z przeciwka jechal tir,
    jednak dal rade ominac mnie kawalkiem pasa do skretu w prawo - po takich
    przezyciach z przyczepa jezdze zawsze przepisowo :) a do tego zamontowalem
    kolko manewrowe z waga aby widziec czy przyczepa jest prawidlowo obciazona.

    > A jeszcze chyba winieta, i nie wiem czy nie klopoty z ITD - tachografu
    > miec nie trzeba ?

    Winieta od 2009 obowiazuje dopiero od 12 t. Tachograf tylko jesli uprawiasz
    uslugi transportowe dla zewnetrznych podmiotow, przy potrzebach wlasnych
    wystarczy zaswiadczenie i jezdzisz bez tacho. W DE powyzej 2,5 t nalezy
    prowadzic ksiazke czasu pracy kierowcy ale tak naprawde nikt tego nie
    sprawdza.

    > A ile razy cie z przyczepa zatrzymali do kontroli i czy inne przepisy
    > byly naruszone ?
    >

    Praktycznie w 100% byly to kontrole rutynowe przez SG, czesto z policjantami
    lub przez WOP. Bywalo wiele kontroli przez niemiecka, belgijska czy
    holenderska policje, jednak tych bardziej interesowalo czy jezdze na opale
    niz masy pojazdow. Jednak wykluczyc nie moge czy aby nie zwracali na to
    uwagi. Bywaly tez kontrole przez ZOLL i dosc rzadko BAG...

    --
    Picasso

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: