  • Data: 2011-07-01 21:27:17
    Temat: Re: Chyle czola ....
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:iulctq$3ft$1@news.onet.pl...

    >myślę, że nie warto przezwajać.

    W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
    na aledrogo widzialem ~125 (nie sprawdzalem ile wysylka)
    Tesciu ma w zapasach rozne druty nawojowe, kiedys tam nalogowo nawijal trafa
    ;)
    wiec koszt w tym wypadku = czas wlasny + ew. satysfakcja ;)

    >nie jest wykluczone, że było jakieś zwarcie między zwojami, które
    >spowodowało przedwczesną awarię

    Moglo byc i tak, ew. inna opcja to przykorodowana os wirnika w panewkach
    co moglo stanowic dodatkowy opor "krecenia sie"
    Obwod jest zabezpieczony topikiem 30A !!
    (moze i uzasadnione ze wzgledu na, zakladam spory prad rozruchowy)
    ogledziny wskazuja na to, ze zanim przepalil sie bezpiecznik to niezly prad
    buszowal
    i to nie przez krotka chwile ;)
    (stopiona izolacja IMO lezaca na czole lameli wirnika)

    Tak czy inaczej mam nieodparte wrazenie ze uzyto zbyt cienkiego drutu
    - nie mialem mozliwosci sprawdzic jaki to prad pobiera w czasie normalnej
    pracy
    ale mozna by w sumie oszacowac - Ro (dla Cu) * l/s ?
    tylko nie mam pojecia jaka sie przyjmuje gestosc pradu dla zwojow w silniku

    >może szybciej, taniej i wystarczająco trwało będzie wstawić wirnik ze
    >"szrotu"

    kupujac na szrocie nie mam gwarancji ze nie wezme takiego samego szankla
    (znaczy sie w podobnym stanie) i ze jeszcze jakis czas pozyje .....

    pozdrawiam