    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chwilowe przeci??anie zasilacza impulsowego
    Date: Wed, 11 Nov 2009 15:49:20 +0100

    Micha? Lankosz schrieb:
    > U?ytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisa? w
    > wiadomo?ci news:7ltjnbF3ec3riU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Podobno kompletnie nieop?acalna wysy?ka. Firma robi na w?asn? reke badania.

    Czyli kupujecie OEM bez CE i robicie badania na własny koszt? Czy to
    jest tańsze?

    > J/w.
    > Dziekuje za wskazówki, tylko o jak? szybk? sonde chodzi? Oscyloskop cyfrowy
    > 100MHz mam i na ma?ym rezystorku napiecie zarejestruje.

    OK, musiałem mierzyć kompletne urządzenie bez ingerencji w nic, nawet w
    kabel: ustrojstwo było podłączone do symulatora zasilania ISS. Dlatego
    pisałem o szybkiej sondzie, bo mierzyłem na istniejącym kablu sondą
    prądową. Oczywiście możesz to zrobić na małym oporniku z możliwie małą
    indukcyjnością pamiętając, że prądy mogą być duże. Np. u nas było na
    dzień dobry ok. 100A, przy prądzie nominalnym 3.5A (28V DC).
    A tak apropos, to taki rezystorek może też pomóc ograniczyć prąd
    rozruchowy i aparacik wstanie na nogi na dowolnym zasilaczu. Tak na mój
    rozum to ustrojstwo jest dość do dupy zrobione skoro usiłuje zastartować
    zanim napięcia są ok.

    Waldek