  • Data: 2009-11-10 16:50:09
    Temat: Re: Chwilowe przeci??anie zasilacza impulsowego
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Micha? Lankosz schrieb:
    > Problemik jest taki. Chinczycy w ramach oszczedno?ci do urz?dzenia nie
    > przysy?aj? zasilaczy. Urz?dzenie zawiera silnik pr?du sta?ego na 12V i do
    > tego urz?dzenia wcze?niej dawali zasilacz wtyczkowy impulsowy 12V 2,5A.
    > Próbny zasilacz o identycznych parametrach niestety chyba ma za ma?y 'zapas
    > mocy' potrzebny do rozruchu silnika. W urz?dzeniu siedzi jeszcze elektronika
    > steruj?ca, która czasem g?upieje nawet jak ju? ruszy z zasilacza. Z
    > transformatorowego zasilacza dzia?a ?wietnie. Nie zrobiono miekkiego startu
> [...]

    masz różna możliwości:
    1. Pogonić chińczyków, coby przysyłali z pasującymi zasilaczami. O ile
    jest to urządzenie medyczne i ma na to CE, to muszą też przysłać
    pasujący zasilacz, inaczej CE nie jest ważne.
    2. Olać punkt 1, bo i tak nie ma ch..usteczki na to i pomierzyć inrush
    current. Potrzebujesz do tego szybkiej sondy i oscyloskop z pamięcią. Z
    tymi parametrami poszukać odpowiednich zasilaczy z dopuszczeniem
    medycznym. Takowe posiada na przykład firma Friwo, gdzie my je zakupujemy.

    Tylko weź pod uwagę, że CE de iure nie jest ważne, jak dołączysz swój
    zasilacz.

    Waldek