  • 21. Data: 2012-05-21 21:52:51
    Temat: Re: Chowana tablica
    Od: "siny" <s...@w...pl>

> [...]
    > lubię na snowboardzie... no... zapierdalać! :)
    >
    > A prawda jest taka, że na tych, co dają po mieście na jednym kole
    > dwieście, nie ma skutecznego i legalnego jednocześnie sposobu.
    > Przeciętny Smerf machnie ręką i nawet nie podejmie pościgu, za to za
    > osobą, która przebiegła na czerwonym świetle, gdy wszystko stało, weźmie,
    > zawróci i wypisze 100 zł, bo niby tylko sobie przeszedłem, a mogłem
    > przecież zabić... zatrzymując się na środku pasów, wyciągając z teczki Uzi
    > i otwierając ogień do wszystkiego co by się poruszyło i to nielegalnie, bo

    juz Ci tlumacze: :)
    tez lubie na snowbordzie posmigac http://www.youtube.com/watch?v=AqnRMFLBtJM
    na motorze tez zadaza mi sie poza miastem odkrecic, po to on jest
    kce bardziej poodkrecac to jade na tor
    mi chodzi tylko oto ze przez wioski ludzie jedzili i jedza (nie zwazajac na
    kamery) jak wariaci
    a ile to trza by dziaciaka wybiegajacego po pilke...:)
    no

    mysle ze skuteczny sposob jest-wysoki mandat, jak ostatnio na tvn turbo
    pokazywali ze
    w miejscowosciach z kamera o kilkanascie procent mniej wypadkow, a to czysta
    matematyka, tego sie nie da oszukac...
    to ze czasem przesadzaja z rozmieszczeniem radarow to sie zgadzam ale glowny
    cel jest osiagniety? czy nie?

  • 22. Data: 2012-05-21 22:07:01
    Od: gocstu <g...@g...pl>

    W dniu 20-05-2012 12:08, Tom01 pisze:
    > Straż Miejska postawi poza terenem
    > zabudowanym tymczasowy znak 40 i zaraz za nim radar. Mój ojciec -
    > emeryt, jeżdżący po emerycku kilka dni temu został złapany właśnie w ten
    > sposób. Draństwo i tyle.

    Według obowiązującego prawa każda stacjonarna kontrola prędkości z
    użyciem fotoradaru MUSI być oznaczona odpowiednimi znakami. Tak trudno
    na chwilę zwolnić...??

    pozdrawiam

  • 23. Data: 2012-05-21 22:38:44
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jpe34k$fr4$1@usenet.news.interia.pl...
    > nielegalnie, bo na czerwonym!

    Nie dyskutuj z chujem, to kolina...

    --
    Grzybol

  • 24. Data: 2012-05-21 22:51:55
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gocstu" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Według obowiązującego prawa każda stacjonarna kontrola prędkości z użyciem
    > fotoradaru MUSI być oznaczona odpowiednimi znakami. Tak trudno na chwilę
    > zwolnić...??

    U mnie w gminie może znajdzie się 1km lub 2, gdzie nie obowiązuje tabliczka
    o kontroli.
    Przecież, stawiają te tabliczki nie tam gdzie jest fotoradar, a tam gdzie
    stać może.

  • 25. Data: 2012-05-21 22:54:49
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    > moim zdaniem po to jest ograniczenie przez wioske do 40 czy 50 by je
    > przestrzegac

    Fajnie gdyby to była prawda. Rozsądny przecież nie pociska 100 koło
    przedszkola, ale jak widzę - wioska, chodnik po lewej i po prawej,
    oddzielone od jezdni pasem zieleni, ostatnie 400m żadnych domów (no jeden w
    fazie budowy), to prawie na pewno fotoradar tam właśnie będzie stal.
    Nie koło szkoły, która jest 1km wcześniej, bo tam nikogo nie złapią, tam
    raczej ludzie rozsadnie jadą.

  • 26. Data: 2012-05-21 23:18:47
    Od: Tekus <t...@t...com>

    W dniu 2012-05-21 11:50, Marcin N pisze:

    > Ten drugi oczywiście do odrzucenia.
    > Pierwszy przy obecnych przepisach też bezkarny.
    >
    > Nie bójcie się pisać odwołań od pism ze straży.
    > Pamiętajcie, że oni nie przysyłają mandatów, tylko propozycje przyznania
    > się do winy, na podstawie której potem przyślą mandat.
    >
    > Rozumiem, że takie pismo do SM to nie to samo, co anonimowe
    > obsmarowywanie innych na grupie dyskusyjnej, ale warto zebrać się na
    > odwagę.
    Ano właśnie - pisać. Oto przykład:
    Miasto, data
    Imię i nazwisko
    adres

    Do
    Komendanta /nazwa instytucji/
    adres

    P R O Ś B A
    Szanowny Panie Komendancie,
    W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo
    mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano
    dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana
    dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się
    również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może
    niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie
    uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w
    ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich
    moich wątpliwości.
    Ale do rzeczy:
    1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został
    uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele
    pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia,
    natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można
    je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje
    wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania
    znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer
    silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to
    jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na
    zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a
    także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje
    wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o
    przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w
    kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech
    szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości,
    że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w
    perspektywie zdjęcia ,,od tyłu" / ,,z przodu"), więc i mój samochód /
    motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam
    się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości
    i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz
    niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie
    znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby
    zafałszować pomiar prędkości.
    2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i
    miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze
    /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja
    sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na
    mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A
    także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie
    pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego
    przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego
    za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo
    o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi
    zmianami).
    3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu
    /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
    4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z
    przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru
    prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było
    oznaczone kolorem żółtym.
    5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz
    ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
    6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania
    zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na
    dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany
    przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np.
    świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa
    homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem,
    iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w
    Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie
    wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
    pojazdów w ruchu drogowym.
    7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w
    dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres
    godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na
    wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej
    powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna
    powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy
    nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc
    istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza
    przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności
    powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
    8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych
    funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie
    wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP
    (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18
    lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca
    2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma
    obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby
    kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była
    podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza.
    Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
    9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o
    sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie
    przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono
    fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili
    pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar
    prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności
    pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można
    ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe
    mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta
    między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie
    stosownych dokumentów.
    10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość
    zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który
    dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy
    urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
    11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia
    wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
    12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem
    fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a
    także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć
    wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli
    tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

    Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o
    przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł
    rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu
    karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu
    z fotoradaru.
    Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność
    wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy
    faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie
    spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie
    wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
    pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń
    wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów
    pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww.
    dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania
    niniejszego pisma.
    W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do
    przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww.
    dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia
    grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
    Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
    Z poważaniem,

    Noo to by było na tyle :)
    --
    Tekus
    LDZ

  • 27. Data: 2012-05-22 00:24:33
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Tekus" <t...@t...com> napisał w wiadomości
    news:4fbab135$0$1301$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-05-21 11:50,
    Marcin N pisze:
> [...]
    > podreperowania budżetu Państwa gminy.
    > Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

    No. Tylko tak naprawde, to nikt nie musi nic odpisywac na takie pismo. Ty
    odmawiasz zaplacenia mandatu, ten od fotoradaru kieruje sprawe do sadu. Sad
    w Polsce ZAWSZE dziala na niekorzysc obywatela (jesli obywatel kontra
    instytucja panstwowa lub prywatna typu PZU). Sad dopieradla Ci grzywne i
    chuj z fajnego pisemka... Taka rzeczywistosc.

    --
    Grzybol

  • 28. Data: 2012-05-22 02:49:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-22 00:24, Użytkownik Grzybol napisał:

> [...]
    > kontra instytucja panstwowa lub prywatna typu PZU). Sad dopieradla Ci
    > grzywne i chuj z fajnego pisemka... Taka rzeczywistosc.

    No zobacz to dlaczego policjanty płaczą że sądy nie podzielają
    ich zdania na temat karania właścicieli sfotografowanych pojazdów.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2012-05-22 08:37:28
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    > No zobacz to dlaczego policjanty płaczą że sądy nie podzielają
    > ich zdania na temat karania właścicieli sfotografowanych pojazdów.
    > Pozdrawiam

    Jesteś milicjantem?

    --
    Grzybol

  • 30. Data: 2012-05-22 17:45:55
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Tekus" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty
    > otrzymania niniejszego pisma.

    To tak nie dziala - nie pamietam na jakiej podstawie, ale OIDP to taka
    formulka jest dozwolona tylko i wylacznie w sprawach cywilnych.

    --
    pzdr:
    Ivam