  • 1. Data: 2011-08-19 07:59:20
    Temat: Chopper dla grubasa
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Podpowiedzcie proszę jakiego choppera kupić. Na motocyklu jeździłem ostatnio
    20 lat temu i w związku z kryzysem wieku średniego postanowiłem znów
    spróbować. Chodzi o spokojną jazdę, rekreacyjnie dwa, trzy razy w tygodniu
    po ok. 100km. Problemem jest moja waga - prawie 130kg, wzrost 185 zakładam
    więc, że motor powinien być duży, od czasu do czasu przewiózłbym także żonę
    (60 kg), zatem zawieszenie powinno wytrzymać prawie 200 kg i nie dobijać na
    dziurach. Pojemność - pewnie coś z przedziału 500-750 lub więcej, nie
    zamierzam na nim dojeżdżać do pracy a wyłącznie jeździć dla przyjemności,
    więc spalanie nieistotne. Tłumik powinien tłumić a nie eksponować dźwięk, bo
    niezależnie od tego jak fajnie brzmią rasowe silniki, mieszkam w dzielnicy
    domków jednorodzinnych i zlinczowaliby mnie, gdybym obudził połowę osiedla w
    sobotę o szóstej rano ;-)
    Jaki chopper będzie odpowiednio duży i wytrzymały? W grę wchodzi uzywany
    japończyk, za powiedzmy 10-12 tys. lub nieco drożej. Z góry dziekuję za
    wszelkie konstruktywne podpowiedzi.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2011-08-19 09:36:54
    Temat: Re: Chopper dla grubasa
    Od: primuss <p...@p...pl>

    On Aug 19, 9:59 am, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> wrote:

    > Jaki chopper będzie odpowiednio duży i wytrzymały? W grę wchodzi uzywany
    > japończyk, za powiedzmy 10-12 tys. lub nieco drożej. Z góry dziekuję za
> [...]

    Jak dla mnie to przy tych gabarytach powinienes celowac w pojemnosc
    powyzej litra i duzy rozmiar motocykla. Niedrogo i fajnie powinna
    wyjsc Yamaha Drag Star 1100. Seryjne tłumiki mocno kastruja dzwiek.
    Pasazerka nie bedzie miala za wygodnie na zadnym chopperze.

    --
    pozdrawiam,
    primuss

  • 3. Data: 2011-08-19 10:17:10
    Od: macieksz <m...@g...com>

    On Aug 19, 11:36 am, primuss <p...@p...pl> wrote:

    > Pasazerka nie bedzie miala za wygodnie na zadnym chopperze.

    Bez przesady. Możesz spróbować dobrać sobie coś z dużych VNów. Taki
    Kawasaki VN 1500 poradzi sobie zarówno z Twoimi gabarytami jak i
    zapewni wygodę dla pasażerki. Dodatkowo w wersji Nomad masz twarde
    kufry. Przy odrobinie szczęścia w cenie coś kupisz, chociaż dobrze
    byłoby podnieść limit nieco ;-). Duże Yamahy (MIdnight Star 1300) też
    dadzą radę.

    Raczej nie powinieneś rozważać niczego poniżej 1100 ;-). Bo ich
    ładowność to maks. ok. 180 kg, więc oprócz Ciebie i żonki waciki tylko
    wejdą ;-). Jedyne, na co na początku trzeba uważać z w/w to gabaryty.
    Ale mogą sprawiać problemy takiemu pokurczowi jak ja (80 kg) - Tobie
    nie powinny.

    Pozdrawiam
    MaciekSz
    VN900 Custom Ebony

  • 4. Data: 2011-08-19 10:17:11
    Od: macieksz <m...@g...com>

  • 5. Data: 2011-08-19 10:47:35
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Dobrze chłopaki piszą poniżej, przy twojej wadze nawet nie patrz
    na 500setki. Wspomniana Yamaga Drag Star 1100 to fajny wybór tyle
    że ona ma nisko siodło i nie wiem czy nie będzie ci za nisko. Za
    to będzie łatwiej manewrować na tuptanego.
    Generalnie patrz na pojemnosci powyżej litra przy waszej wadze.
    Jesteś dość wysoki i ciężki więc sobie poradzisz.

    --

    morghul

  • 6. Data: 2011-08-19 14:14:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Generalnie patrz na pojemnosci powyżej litra przy waszej wadze. Jesteś
    > dość wysoki i ciężki więc sobie poradzisz.

    Dziękuję wszystkim za uwagi. Jak rozumiem, Drag Star 1100 i VN 1500 (a co z
    hondy lub suzuki będzie odpowiednikiem rozmiarowym?) - z tego co znalazłem
    na allegro i otomoto to ceny zaczynają się w okolicach 10 ale coś wartego
    uwagi zaczyna się w okolicy 20 tysi. Czy są jakieś serwisy, gdzie warto
    szukać (bo zakładam, że na allegro czy otomoto to jednak zbut duże ryzyko
    trafienia na padakę). A może ktoś zna jakiegoś "sprowadzacza", którego może
    polecić? Forum, gdzie można kupić od pasjonata? Pomóżcie proszę, bo google
    wyrzuca mnóstwo, ale nic konkretnego.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2011-08-19 15:05:01
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którego może polecić? Forum, gdzie można kupić od pasjonata? Pomóżcie
    > proszę, bo google wyrzuca mnóstwo, ale nic konkretnego.

    z suz to masz intrudery: c/m 1500 i c/m 1800.
    mysle ze m1500 bedzie ok. nowka to ok 42k
    osobiscie ujezdzam m800 i jest ok, ale to wynika z gabarytow - na 1800
    wygladam jak mrowka na sloniu. ;-)

    Alex.

  • 8. Data: 2011-08-19 15:38:45
    Od: Szymon Machel <s...@i...pl>

    On 2011-08-19 16:14, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > "sprowadzacza", którego może polecić? Forum, gdzie można kupić od
    > pasjonata? Pomóżcie proszę, bo google wyrzuca mnóstwo, ale nic konkretnego.

    Zależy z jakiej części naszego kraju jesteś.
    W Trzebini jest Vent. Mają nawet ciekawe propozycje.
    I chyba lubią cruisery :)Sprowadzają je z Ameryki.
    A może jakiś turystyk by Cię zainteresował?
    W zeszłym roku zrobiłem prawko A. Po 50 roku życia :)
    I zakupiłem turystyka XJ 900. Mówili, że za ciężki, za mocny na pierwszy
    moto.
    W tym roku objechałem trochę Europy: Alpy Julijskie, Dolomity,
    Chorwację, Alpy Austriackie (oczywiście Grossglocknerstrasse też).
    Wcale nie za duży i nie za mocny. Nawet trochę mi momentu brakowało.
    Ale jak chcesz cruisera to faktycznie powyżej "litra".
    Chyba, że Suzuki "Volusia". Jest to 800 ale jak jest na wtrysku
    to nawet się porusza (próbowałem). Znajoma objechała nim Grecję i
    Skandynawię. Czyli się da.

    powodzenia
    Szymon

  • 9. Data: 2011-08-19 17:39:43
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-19 17:38, Szymon Machel pisze:

    > Chyba, że Suzuki "Volusia". Jest to 800 ale jak jest na wtrysku
    > to nawet się porusza (próbowałem). Znajoma objechała nim Grecję i
    > Skandynawię. Czyli się da.

    Znajoma tez wazy 130 ?

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 10. Data: 2011-08-19 17:44:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > On 2011-08-19 16:14, Yogi(n) wrote:
    > Zależy z jakiej części naszego kraju jesteś.
    > W Trzebini jest Vent. Mają nawet ciekawe propozycje.
    > I chyba lubią cruisery :)Sprowadzają je z Ameryki.

    Do Trzebini mam niedaleko (ok. 150 km), a nawet znajomych w tym mieście,
    pewnie się wybiorę ;-) Dzięki za podpowiedź, muszę jeszcze znaleźć wśród
    znajomych chętnego na wyjazd i znającego się na motocyklach.

> [...]
    > Chyba, że Suzuki "Volusia". Jest to 800 ale jak jest na wtrysku
    > to nawet się porusza (próbowałem). Znajoma objechała nim Grecję i

    Ja chcę cruisera/choppera, bo to było moje marzenie 20 lat temu ;-) Ale nie
    upieram się przy żadnym konkretnym modelu, bo za mało wiem na ich temat.
    Rozważę vulcana, drag stara i intrudera, ciekaw jestem też która honda
    odpowiada im wymiarami (shadow czy magna, a może jeszcze inna).

    --
    Yogi(n)