eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChłodnica wspomagania - niech mnie kto oświeciiRe: Chłodnica wspomagania - niech mnie kto oświecii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chłodnica wspomagania - niech mnie kto oświecii
    Date: Mon, 27 Sep 2010 12:49:36 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 23
    Message-ID: <i7pss1$1d9d$1@news2.ipartners.pl>
    References: <i7po5v$1as1$1@news2.ipartners.pl> <i7prik$j0r$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-45-149.multimo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1285584577 46381 94.42.45.149 (27 Sep 2010 10:49:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Sep 2010 10:49:37 GMT
    In-Reply-To: <i7prik$j0r$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312960
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-27 12:27, bratPit[pr] pisze:
    >> czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, jak działa chłodnica płynu wspomagania?
    >>
    >> Normalna chłodnica (wody, ew. oleju czy klimy) to element który znajduje się
    >> w obiegu danej cieczy. Natomiast owa "chłodnica wspomagania" to kawałek długiej
    >> rurki pomiędzy układem (pompą?) a zbiornikiem wyrównawczym, który nie ma innego
    >> odpływu. Inaczej mówiąc jest to ślepa odnoga układu. W której, jak sądzę
    >> przelewają się minimalne ilości cieczy.
    >
    > nie wiem o jakim aucie mowa ale w Fieście owa rurka była wpięta w układ w taki
    sposób, że nie tylko bywała dość mocno ciepła ale umieszczony był na niej czujnik
    ciśnienia dający info do ECU o obciążeniu układu i konieczności zwiększenia obrotów
    silnika,
    > wnioskuję więc że konstrukcja układu jest taka że przepływ oleju wspomagania jest
    większy niż z pozoru się wydaje,

    Auto to primera P10, rurka wychodzi gdzieś z "czeluści" (pewnie z pompy),
    zawija się przy grillu i idzie do zbiorniczka - jako jedyne jego doprowadzenie.

    Jeśli to ma mieć jakiś sens, to widzę tylko jedną możliwość, a mianowicie
    taką, że objętość układu wspomagania wcale nie jest stała i płyn cyklicznie
    wpływa i wypływa do tego zbiorniczka. Ale nic takiego nie zauważyłem...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: