-
11. Data: 2017-08-07 17:37:23
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: Pszemol <P...@P...com>
T. <k...@i...pl> wrote:
> W dniu 2017-08-07 o 15:10, Pszemol pisze:
>> T. <k...@i...pl> wrote:
>>> W dniu 2017-08-07 o 14:11, Pszemol pisze:
>>>> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>>
>>>>>
>>>>> ... duzo kosztuje we Wloszech, 432 euro
>>>>>
>>>>> http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/wlochy-wysoki-mandat
-za-wlaczona-klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,76008
6.html
>>>>>
>>>>> Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas
>>>>> tez nie.
>>>>>
>>>>> P.S. A w elektrycznym klima bedzie :-)
>>>>
>>>> Dokładnie tak :-) he he. I ogrzewanko w zimie.
>>>>
>>>
>>> Ogrzewanie to w każdym może być - wystarczy farelkę do aku podpiąć.
>>> Dla młodszych - farelka to taki ogrzewacz powietrza z wymuszonym obiegiem
>>> http://cdn.natemat.pl/f7a6df84706fa2a743992734021680
9f,640,0,0,0.jpg
>>>
>> Jasne, bardzo wygodne (12VDC=>230VAC?) i bezpieczne... wylot z Farelki
>> skieruj sobie na skórzane fotele :-) No i nie zapomnij wyłączyć po 2
>> minutach bo bedziesz mieć 200 stopni w aucie :-)))
>>
>
> Są farelki na 12 V, nawet z programatorami. Działa na identycznej
> zasadzie jak wbudowany podgrzewacz powietrza w samochodach na prąd.
Nie wiedziałem, że są na 12V.
A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe
zapalniczki).
-
12. Data: 2017-08-07 17:37:23
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: Pszemol <P...@P...com>
cef <c...@i...pl> wrote:
> W dniu 2017-08-07 o 14:11, Pszemol pisze:
>> Marek <f...@f...com> wrote:
>>> On Mon, 7 Aug 2017 11:23:19 +0200, "J.F."
>>> <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas
>>>
>>> Zapytaj Pszemola jak jest teraz w USA. 20 lat temu można było i to
>>> było dość powszechne, że pusty samochód
>>> sobie chlodzil aż kierwoca wróci z zakupów.
>>>
>> Nadal się to obserwuje.
>> Ludziki palą autka na wolnych obrotach po - 15-20 minut zanim wyjdą z domu
>> aby ogrzać w zimie lub ochłodzić w lecie.
>> Sam miełem ustrojstwo o nazwie "remote start", które zamontowałem sobie w
>> mojej Toyocie Camry w 1998 roku.
>>
>> Potem nastały czasy immobilizerów, które utrudniły (zdrożyły) nieco start
>> auta bez kluczyka w stacyjce, ale wciąż są w handlu urządzenia do tego a i
>> zdaje się kilka marek oferuje takie coś jako fabrycznie instalowaną opcję.
>>
>> O ile auto ma automatyczną skrzynię to nie widzę ryzyka - co innego
>> ręczna...
>
> A jakie ryzyko jest uzależnione od rodzaju skrzyni
> przy pracy na postoju? I czy nie odwrotnie?
>
Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na "luzie",
2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo wyłącznik w
hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i kół nie
zablokujesz.
W automacie masz skrzynię w ustawieniu P(ark) i nie boisz się że na biegu
lub że auto zostawisz na luzie aby rano odpalić a autko zjedzie z górki bo
zapomnisz zaciągnąć hamulca :-)
-
13. Data: 2017-08-07 18:13:32
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oma1fi$bs6$...@d...me...
cef <c...@i...pl> wrote:
>>> O ile auto ma automatyczną skrzynię to nie widzę ryzyka - co
>>> innego
>>> ręczna...
>> A jakie ryzyko jest uzależnione od rodzaju skrzyni
>> przy pracy na postoju? I czy nie odwrotnie?
>Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na
>"luzie",
>2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo wyłącznik
>w
>hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i kół nie
>zablokujesz.
>W automacie masz skrzynię w ustawieniu P(ark) i nie boisz się że na
>biegu
>lub że auto zostawisz na luzie aby rano odpalić a autko zjedzie z
>górki bo
>zapomnisz zaciągnąć hamulca :-)
Teraz czesto reczny hamulec jest elektryczny, a wylacznik na skrzyni
mozna zrobic, i ostrzeze przed wyjsciem, ze ogrzewania rano nie bedzie
:-)
J.
-
14. Data: 2017-08-07 18:19:43
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 17:37 Pszemol <P...@p...com> pisze:
> Nie wiedziałem, że są na 12V.
> A biorą mniej niż 5A (bo taki jest zwykle bezpiecznik w gnieździe
> zapalniczki).
>
50W szału nie robi, w zimie nawet nie poczujesz. We współczesnych autach
są teraz przeważnie gniazda 12V/15A lub nawet 12V/30A - co i tak niewiele
zmienia w kwestii ogrzewania zimą. Nagrzewnice montowane w dieslach (w
module klimatyzacji) mają "farelki" o mocach 1,2-1,8 KW.
TG
-
15. Data: 2017-08-07 21:31:12
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: masti <g...@t...hell>
dnia Mon, 07 Aug 2017 15:37:23 +0000, Pszemol napisał:
> Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na
> "luzie", 2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo
> wyłącznik w hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i
> kół nie zablokujesz.
tylko w USA sa takie problemy.
--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
16. Data: 2017-08-07 21:31:36
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: masti <g...@t...hell>
dnia Mon, 07 Aug 2017 11:23:19 +0200, J.F. napisał:
> ... duzo kosztuje we Wloszech, 432 euro
>
> http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/wlochy-wysoki-mandat
-za-wlaczona-
klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,760086.html
>
> Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas
> tez nie.
>
> P.S. A w elektrycznym klima bedzie :-)
>
a potem nie odjedzie :)
--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
17. Data: 2017-08-07 21:56:56
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2017-08-07 o 21:31, masti pisze:
> dnia Mon, 07 Aug 2017 15:37:23 +0000, Pszemol napisał:
>
>
>> Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na
>> "luzie", 2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo
>> wyłącznik w hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i
>> kół nie zablokujesz.
>
> tylko w USA sa takie problemy.
może nawet tylko w jednym stanie
-
18. Data: 2017-08-07 22:12:13
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: Pszemol <P...@P...com>
masti <g...@t...hell> wrote:
> dnia Mon, 07 Aug 2017 15:37:23 +0000, Pszemol napisał:
>
>
>> Takie ryzyko, że 1. nie możesz zostawić auta na biegu, musi być na
>> "luzie", 2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty bo
>> wyłącznik w hamulcu zadziała nawet gdy hamulec leciutko pociągniesz i
>> kół nie zablokujesz.
>
> tylko w USA sa takie problemy.
>
>
>
>
Właśnie nie ma w USA takich problemów bo ludziki pomykają automatami w
przeważającej większości.
-
19. Data: 2017-08-07 22:22:09
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oma1fi$bs6$...@d...me...
>2. ciężko wykryć że hamulec ręczny poprawnie zaciągnięty
drogi kretynie cale mnostwo aut ma elektryczny reczny, nie ma co wykrywac
-
20. Data: 2017-08-07 22:30:12
Temat: Re: Chlodek na parkingu
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>> P.S. A w elektrycznym klima bedzie :-)
>>
> a potem nie odjedzie :)
>
ale przynajmniej przez chwile będzie chłodno:)