    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chiptuning
    Date: Sun, 22 Apr 2012 10:41:59 +0200

    > Jak z każdym innym.
    OK. Ale jak weźmiesz niedoładowaną benzyne 1.6 16V
    i zimną będziesz katował, to więcej zniesie
    niż zimny turbo diesel.

    > Jak z każdym innym.
    Wskaźnik temperatury oleju się przydaje. A mało
    aut jest takich, gdzie taki wskaźnik jest.
    Auto bez turbo więcej zniesie niż auto z turbo.
    Ale to już było dyskutowane na temat studzenia
    turbiny wiele razy na grupie. Nie ma sensu więcej.

    > Jak z każdym innym.
    Są różne silniki o różnym stopniu "delikatności".
    Porównaj silnik w 911 Carrera oraz GT3.
    Carrere zakatujesz dość łatwo i to tak, że zacierają
    się na cylindrze. W GT3 ciężko zakatować silnik.

    > To po cholerę więcej mocy? Z prędkościami>180-200km/h nie ma gdzie
    > jeździć utrzymując stałą prędkość, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
    > wystarcza...

    > Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

    I dla pasażerów, którzy mogą cierpieć na chorobę lokomocyjną. ;)

    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Pzdr