  • 41. Data: 2015-08-31 02:47:33
    Temat: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 31 Aug 2015 01:11:03 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Za to Euro6 jest obligatoryjne, a ekonomiczna sensowność tych norm
    > zatrzymała się gdzieś w okolicach Euro2-Euro3, a dalej to już chyba było
    > tylko naciąganie tego sztucznie.
    > Kto wie czy właśnie nie po to żeby nie dało się wejść na rynek z tanimi
    > silnikami.

    To niech robią elektryczną rewolucję, skoro dobrych silników spalinowych
    nie potrafią wyprodukować / skopiować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 42. Data: 2015-08-31 02:50:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 30 Aug 2015 11:03:52 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > nie tylko. Pamiętasz jak szumnie zapowiadano taniutkie Tata?
    > A potem okazało się, że jak trzeba spełnić wymogi bezpieczeństwa i
    > homologacji na rynku eruopejskim to okazał się droższy od innych.

    Parę lat temu internet obiegły też te zdjęcia:
    http://superauto24.se.pl/galerie/63662/62773/tata-in
    dica-dlx/
    (dziwne tylko, że ze Złomnika zniknęły)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 43. Data: 2015-08-31 03:18:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> wrote in message
    > Wlasnie wrocilem z Monachium.
    Bardzo złe porównanie. Polacy nie słyną z "Ordnung must sein!".

  • 44. Data: 2015-08-31 03:32:00
    Temat: Re: Chinskie podróbki samochodów
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Na razie zaden wyborca mnie nie poprosil zebym zostal poslem. Kluczem do
    > posiadania madrych poslow jest to zeby wyborcy chcieli zeby ktos nim
    > zostal. Jak wybieraja z podstawinych przez bandy to nigdy nie beda mieli
    > swoch przedstawicieli ale beda wybierali z przedstawicieli band. I zadne
    > jowy nie maja z tym nic wspolnego.

    Idz i zrób sobie kampanie wyborcza.
    Niech sie wyborcy o Tobie dowiedza! :-)

  • 45. Data: 2015-08-31 03:33:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Macie w USA przeglądy porównywalne do tych naszych?

    W USA dopuszcza się do ruchu niesprawne pojazdy.

  • 46. Data: 2015-08-31 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale to akurat niesprawne samochody maja przeglady. Jesli cokolwiek
    > uszczelniac to procedury ubezpieczycieli. Na przyklad, jesli stan
    > techniczny samochodu sprawcy byl powodem koniecznosci wyplacenia
    > poszkodowanemu odszkodowania. To w takiej sytuacji sprawca w polowie
    > partycypuje w kosztach naprawy do kwoty 5000.

    5000? ROTFL...
    Juz widze jak firmy rzuca swoich pracowników dla tego zarobku - ekspertyzy,
    udowadnianie ze "był przyczyna" etc...
    Dla 5.000??? Jakim cudem to miałoby zadziałac?

  • 49. Data: 2015-08-31 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Borys Pogoreło b...@p...edu.leszno ...

    > I myślisz, że kogoś to ruszy, jeśli po drogach poruszają się tysiące
    > samochodów bez OC? A oni ryzykują _dużo_ więcej w razie wypadku. Więc
    > taki straszak to dla nich żaden straszak.

    A poruszaja sie tysiace?

  • 48. Data: 2015-08-31 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Nikt nie myśli że są samobójcami.
    > Wydaje im się że prawo jest po to aby ich z kasy obskubać.
    > Nie wierzą w wartość przeglądów technicznych.

    Ale przeciez sam mówił, ze nie jedzie prosto...
    Bo gdyby to był zuzyty silnik nadmiernie kopcący to jeszcze przyjmuje takie
    rozumowanie ale auto nie jadące prosto?

    > Nic. Co miałem zrobić? Zadenuncjować?

    Na dobry poczatek powiedziec: stary, ty jestes nienormalny, jezdzisz
    zepsutym rzechem po ulicach, narazasz siebie i innych i jeszcze sie tym
    chwalisz.
    Napraw to auto albo wywal na złom bo jak cie tu jeszcze raz nim zobacze
    to...

    > Chętnie uszczelniłbym system przeglądów. Co proponujesz?

    Było o tym ostatnio przy okazji rozmowy o wprowadzeniu wyzszych stawek za
    przeglądy po terminie.
    Np. zestaw fotografi wykonywanych przez stacje przy okazji badania.
    Odpadłyby wszystkie dowody podbijane bez obecnosci samochodu w warsztacie.
    Odpadłyby wszelkie tłumaczenia stacji, gdzie policjant zatrzymuje dowód za
    zły stan a stacja mówi: ale jak był u nas to było ok. Wiem, wiem - dzis
    nikt sie takimi sprawami nie zajmuje.

    Wreszczie przeprowadzanie akcji tajemniczy klient.

    Ale mysle, ze przede wszystkim działania krokodylków czy policji (ale chyba
    bardziej krokodylków bo oni maja lepszy sprzet) wyłapujących takie rzechy z
    ulicy i sprawdzajacych jak to sie stało ze "toto" ma przegląd.
    Wiem, pracochłonne.

  • 47. Data: 2015-08-31 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > Że co się stanie jak się to uszczelni, a co się stanie jak się nie
    > uszczelni?
    >
    > Dopiero wtedy można zacząć rozmawiać o sensowności tego.
    > Bo póki co to jest bicie piany że straszne rzeczy bo ktoś tam jeździ
    > złomem.
    > Może i jeździ, ale sądzę że próba udowodnienia że te złomy są jakieś
    > bardziej niebezpieczne (zwłaszcza dla otoczenia), może się okazać wbrew
    > pozorom karkołomna.
    >
    > Wiadomo - mnie też denerwują stare, śmierdzące diesle, ale czy to jest
    > najbardziej denerwująca mnie rzecz w życiu?

    W sumie ciekawe podejscie.
    Czy bardziej niebezpieczny jest gosc w starym gracie, swiadomy tego czym
    jedzie, czy raczej narwaniec pedzacy nowym paskiem...

    Ale sam wiem po sobie ze czasem jednak pomagaja.
    Przykładowo mi kiedys zwrócili uwage ze hamulce nie biora równo (zatkana
    rurka). Hamowałem tym autkiem na tyle delikatnie, ze nie zauwazyłem ze przy
    mocniejszym hamowaniu sciaga w prawo.

    Ale jestem otwarty na dyskusje - ile osób i tak zadba o stan techniczny a
    ile oleje temat i stan samochodów zacznei sie pogarszac?

  • 50. Data: 2015-08-31 09:13:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-08-30 o 09:01, Bolko pisze:
    > Czytam sobie bloga :
    > https://futrzak.wordpress.com/2015/08/28/urugwaj-wid
    ziany-oczami-amerykanskiego-ekspaty/

    > Pani mieszka w Ameryce południowej w Urugwaju i tam w komentarzach:
    >
    > Co do samochodow. Po ulicach jezdzi cala kupa chinczykow
    > - jakies Geely, BYD, DongFenk etc.
    > ktore sa po prostu kopiami duzych marek jak Toyota, Peugeot z tym,
    > ze kosztuja 3 razy taniej.
    > Te ceny samochodow wynikaja z tego, ze nie wolno sprowadzac uzywanych zza granicy.
    No, ale malego bydzika nowego mozna juz za 10 tys USD kupic...

    > Dalczego my nie mamy chińskich podróbek aut?

    Prosta sprawa - brak popytu. Z tej samej przyczyny skasowano produkcję
    Poloneza, Żuka, Nysy, Tarpana - ludzie wolą lepsze samochody.
    Znajomy właściciel kilku stacji obsługi chciał zostać dealerem pewnej
    chińskiej marki - zrobił rozpoznanie i stwierdził, że mu się nie opłaci
    - popyt mały, ryzyko duże (zwłaszcza związane z naprawami gwarancyjnymi
    i dostępnością części).
    Jeśli to taki dobry interes byłby - już dawno by tu byli. Podobnie jest
    z firmą Tata - niby jest, a jakby jej nie było...
    T.