    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chińskie kamery IP
    Date: Fri, 27 Mar 2009 13:24:21 +0000 (UTC)

    Pan A. Grodecki napisał:

    > Za 400zł można kupić dobra kamerę, ale nie z serwerem. Można próbować
    > kombinowac łączyć 2 technologie, albo od razu kupić sprzęt za tyle
    > pieniędzy ile na niego wydać TRZEBA.

    Jakoś tak odniosłem wrażenie, że kupujący wydał ile TRZEBA i akurat
    z tego jest zadowolony.

    > Szukanie tanich substytutów zwykle źle sioę kończy. Wydajemy połowę,
    > ale dostajemy za to 10x mniej.

    Równie często zdarza się, że ktoś wydaje dwa razy więcej pieniędzy,
    bo został przekonany przez "fachowca", że dostanie za to dziesięć
    razy więcej. Tylko akurat nie tego, co potrzebuje. I tak oto staje
    się posiadaczem czterordzeniowego komputera z podwójnym akceleratorem
    graficznym do obsługi emaila w sekretariacie, kamery o czułości
    pozwalającej na transmisję live z kreciej nory, która przekazuje
    obraz drzwi wejściowych do cieciówki, telefonu z emulatorem stołu
    pingpongowego, czy innych tego typu rzeczy.

    > Inna sprawa, że sprzedawca (i ile nie jest to kieszeniowy handlarz)
    > bierze na siebie materialną odpowiedzioalność za zgodność właściwości
    > towaru ze specyfikacją.

    Miesiąc temu kupowałem kamerę z serwerem za niecałe 300zł. Wszystkie
    parametry zgadzają się ze specyfikacją i z potrzebami, więc nie narzekam.
    Ale następne kupię z Wi-Fi, bo droższe tylko o 50zł. Jeszcze rozważam
    kupno zabawki działającej w warunkach zewnętrznych przy słabym oświetleniu.
    Mamy w pobliżu gniazdo bocianie, więc powstał pomysł by poddać ptaszki
    inwigilacji. Jedna kamera więcej w systemie rejestracji, to już żadna
    różnica. Liczę się z wydatkiem około 1,5 tysiąca.

    --
    Jarek