  • Data: 2011-01-25 19:53:05
    Temat: Re: Chinskie ceny wci?ż budz? mój podziw...
    Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież produkcja wielu rzeczy przeniosła się do Azji.
    > Europa udziela licencji, certyfikatów, i innego urzędniczego dobra.
    > Usługi muszą być realizowane lokalnie.
    > Co będzie dalej? Wojna? Znowu bankierzy będą zacierać ręce?

    Usługi będą realizowane lokalnie, to fakt.
    Co do przenoszenia produkcji do tańszej części świata,
    to jest to oczywiście nieuniknione. Jeśli ja nie przeniosę produkcji,
    to zrobi to konkurencja i mnie wykosi. Jednak jest
    też niebezpieczeństwo, że ten tani kraj dzięki produkcji
    setek milionów klapek i koszulek będzie się bogacił,
    potem zbuduje uniwersytety, wykształci młodych ludzi
    i nam zagrozi -- to dzieje się w Chinach. Niedługo Chiny
    będą prawdziwym potentatem. Jeśli w krótkim czasie
    nie opanują militarnie świata (o czym był już rok czy
    dwa lata temu artykuł chyba we "Wprost"), to znajdzie
    się kolejny tani kraj (może Indie), który po jakimś czasie
    wykosi Chiny... i tak w kółko. Zatem wojna.

    R.
    PS. Jak mawiał jeden z moich profesorów, po
    powrocie z konferencji w Chinach: "uczmy się chińskiego" ;)