  • 11. Data: 2015-01-28 03:23:20
    Temat: Re: Chinski scalak SGM 8592
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 27, 2015 at 5:42:00 PM UTC-5, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > Gdzieś na jakimś ruskim forum dokopałem się informacji, że jest to
    > podwójny wzmacniacz tzw. precyzyjny, rail-to-rail. Z kolei na stronie
    > producenta gdzieś głęboko w przykładowych aplikacjach można natrafić na
    > tabelkę z danymi:
    > Vos 500uV
    > Vcc max 5.5V
    > GBP 1,45MHz
    > Slew rate 0.9V/us
    > LF noise (0.1Hz-10Hz) 0.85uVpp
    > Czyli prawdę mówiąc ogromnego szału nie ma, Analog robi przynajmniej
    > kilka lepszych i znacznie lepszych wzmacniaczy, w niewygórowanych cenach.

    Dzieki za zainteresowanie i pare cennych informacji. Rzeczywiscie jakies cudo to-to
    nie jest.
    W oparciu o to co mi wyczailes oraz zblizona opinie Romana, potraktuje ten
    podzespol jako dzialajaca czarna skrzynke. Musze tylko metoda prob i bledow
    wyczaic gdzie jest wyjscie. I wcale nie jestem pewien czy do moich celow to sie
    nada, gdyz mnie chodzi o krotkie czasy narastania i w ogole o to, by odbiornik
    byl ekstremalnie szybki i dzialal przy jaknajkrotszych impulsach swietlnych. rzedu
    kilku, gora kilkunastu, nanosekund.

    Wiem juz, ze tam zastosowano diode PIN bo do ukladu odbiorczego doprowadzone
    jest napiecie 100 V jako "bias".
    Chetnie poczytalbym jaki najszybszy wzmacniacz uzyc do wzmocnienia zapewne
    zaszumionego sygnalu z tej diody i ew. uformowania go do dalszej "obrobki".

    W kazdym razie jestes niezly jako elektroniczny detektyw; ja tez szukalem ladnych
    pare godzin i nawet tego nie znalazlem. Dzieki.

    Pozdrowienia
    Tornad

  • 12. Data: 2015-01-28 17:44:50
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.01.2015 03:23, Tornad wrote:

> [...]
    >
    > W kazdym razie jestes niezly jako elektroniczny detektyw; ja tez szukalem ladnych
    pare godzin i nawet tego nie znalazlem. Dzieki.

    Jeśli chodzi o wyprowadzenia tego wzmacniacza, to jest on dostępny w
    obudowie SOIC-8 lub MSOP-8 więc powinien trzymać się "standardu":
    http://tangentsoft.net/elec/bitmaps/opamp-pinout-dua
    l.png

    Natomiast jeśli chodzi o wzmacnianie sygnału z diody PIN to układy są
    przeważnie podobne do tego:
    http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/2236

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2015-01-28 21:54:08
    Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i jego kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-01-28 o 17:44, Jakub Rakus pisze:
    > Jeśli chodzi o wyprowadzenia tego wzmacniacza,

    W końcu znalazłeś tego pdfa do tego układu czy nie?
    Podaj link to wersji chińskiej.
    Jak nie ma na stronie producenta to oznacza:
    - wycofano
    - zamówienie na niego było niestandardowe
    Producent nie chce kopiowania i dostał grawerkę z oznaczeniem jaki sobie
    zażyczył, np. HP tak robi.

    Skąd wiesz że akurat ten dalmierz działa na zasadzie zliczania impulsów
    a nie np. porównania fazy?
    Tu napisali, że metody są różne:
    http://pe2bz.philpem.me.uk/Lights/-%20Laser/Info-999
    -LaserCourse/C00-M06-LaserDistanceMeasurement/module
    6.htm

  • 14. Data: 2015-01-29 00:11:47
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.01.2015 21:54, dr Schultz i koń Fritz wrote:

    > W końcu znalazłeś tego pdfa do tego układu czy nie?

    Nie, nie ma datasheeta nawet po chińsku, są w kilku miejscach odnośniki
    do pliku pdf prawdopodobnie z notą katalogową, ale niestety został on
    już usunięty. Ja tylko zebrałem do kupy informacje, które po kilkunastu
    minutach kopania w googlach wygrzebałem na kilku stronach i forach.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2015-01-29 18:03:06
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 28, 2015 at 3:54:13 PM UTC-5, dr Schultz i koń Fritz wrote:
> [...]
    > Tu napisali, że metody są różne:
    > http://pe2bz.philpem.me.uk/Lights/-%20Laser/Info-999
    -LaserCourse/C00-M06-LaserDistanceMeasurement/module

    Dzieki za odpowiedz i sugestie, ze uklad moze dzialac na zasadzie innej niz
    sobie zalozylem.
    Na jednym z wyjsc odbiornika pojawiaja sie paczki sygalow wcz. To koplikuje
    uklad w stopniu przerastajacym moje mozliwosci jego rozgryzienia. Innymi slowy
    poddaje sie.
    Ale nie do konca. Postanowilem zajac sie analogicznym ukladem tyle, ze na
    poziomie ultradzwiekow.
    Oto uklad, ktory mnie zainteresowal i ktorego kilka egzemplarzy po 2 diolary sztuka,
    mam.

    http://www.robot-electronics.co.uk/htm/srf05tech.htm

    Tam dlugosc impulsu wyjsciowego jest funkcja odleglosci. Czyli im ten impuls
    jest dluzszy tym wieksza jest odleglosc do tarczy, od ktorej sygnal sie odbija.

    I tu pytanie. Jak to zrobio aby ten uklad zapetlic. Tzn. koniec tego dlugiego
    impulsa wyjsciowego przeksztalcic tak aby mozna go bylo podlaczyc na wejscie
    (trigger). W ten sposob uklad dzialalby sam caly czas a ja mierzylbym
    generowana przez niego czestotliwosc.
    Wtedy uzyskalbym generator, ktorego czestotliwosc bedzie funkcja odleglosci.
    I o to mi chodzi.
    Z tym, ze chcialbym uniknac obrobki tego impulsu wyjsciowego i zapetlania
    ukladu metodami logicznymi.

    Moglbys mi Ty lub Ktos, cos w tej materii "grzebnac"?
    Czy to w ogole jest mozliwe w sensie w miare stabilne, czy sobie od razu dac
    z tym spokoj?

    Pzdr
    Tornad

  • 16. Data: 2015-01-30 20:46:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 29.01.2015 18:03, Tornad wrote:

> [...]
    >
    > Moglbys mi Ty lub Ktos, cos w tej materii "grzebnac"?
    > Czy to w ogole jest mozliwe w sensie w miare stabilne, czy sobie od razu dac

    Jak koniecznie chcesz to zrobić sprzętowo to proponuje multiwibrator
    monostabilny o czasie trwania impulsu 10us (trigger), wyzwalany zboczem
    opadającym lub po zanegowaniu sygnału echo narastającym. No i jeszcze
    coś do startowania, bo samo może się nie wzbudzić. Tylko doczytaj co ile
    minimalnie można zapodawać triggery.

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2015-01-31 16:18:49
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    >Dzieki za zainteresowanie. Ja powoli "hakuje" ten uklad. Dzis zauwazylem, ze
    >do ukladu a prawdowpodobnie do tej diody odbiorczej doprowadzone jest napiecie
    > +100 V. Musi tam zatem byc dioda PiN, wymagajaca tzw. biasu rzedu 100-200V.

    Raczej APD.

  • 18. Data: 2015-01-31 17:07:44
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Saturday, January 31, 2015 at 10:18:50 AM UTC-5, PcmOl wrote:

    > Raczej APD.

    Sluszna uwaga. Widze, ze sie "troche" na tym znasz. W lawinie sila jest:)
    Moze cos praktycznie w tym temacie moglbys jakies zleconko przyjac?
    Pzdr
    Tornad