  • Data: 2017-08-30 01:03:10
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Aug 2017 20:21:38 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Kuśwa. Nie wiem - mail dostałem tej treści :

    to jest oświadczenie, gdy adres był firmowy a w pierwszym kontrakcie
    z celnikami stwierdziles że jednak na os. fiz., tak było, prawda?
    Scenariusz jest z reguły taki: adres prywatny (samo nazwisko) -
    przesylka przychodzi bez pytania. Adres firmowy - kontaktują się z
    firmą w celu określenia co to jest do ustalenia stawki cła i VAT. Gdy
    w tym kontakcie jednak upierasz się ze miało być na os. fiz.
    uruchamiana jest procedura p.t. "sprawdzićczyniesciemnia", pytają o
    koszta, każą wypełnić oświadczenie, że nie wprowadzisz tego do
    obrotu.
    Miałem identyczny przypadek podając adres z nazwą firmy. Po tym
    usunąłem nazwę firmy i paczki zaczęły przychodzić bez pytań.
    Być może to jest owa nadgorliwosc DHL. Paczki z ebay wysyłane china
    post na bazwisko nigdy nie były wstrzymywane przez agencje celna
    poczty polskiej...
    Oczywiście to też kwestia skali, są limity zwolnienia z cła na os.
    fiz. Jak zaczniesz zamawiać 1000 płytek co miesiąc regularnie na
    sporą kwotę adresowaną na os. fiz to mogą uszy podnieść.
    Anyway, moja paczka z allpcb powinna wyjść jutro lub w czwartek,
    zobaczymy czy DHL zainteresuje się adresem na nazwisko.

    --
    Marek