  • 11. Data: 2003-10-16 19:08:54
    Temat: Re: Chello Plus??
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Marcin Gondek <d...@n...e-utp.net> wrote:

    >21 jest chyba otwarty, ale 80, 8080, 443, całe netbios'y są filtrowane.
    Przeciwnie, 443 nie jest filtrowany, a 21 jest.

    >Jednego mniej :-P więcej łącza dla innych.
    Amen.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH-University of Science and Technology, Cracow, Poland. O

  • 12. Data: 2003-10-16 21:45:58
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org> pisze, co następuje:

> [...]
    > właśnie P2P. Szczególnie druga Kaaza, która jeszcze zwiększyła
    > wymagania w stosunku do routerów (content filtering też zjada
    > moc procesorów). Przy okazji moda na backupowanie Internetu (bo
    > to właściwie ta moda to sprawiła, a nie P2P -- P2P jest tu
    > narzędziem, które zwykle jest źle wykorzystywane) zmusza ISP-ów
    > do zrewidowania overbookingu łącz, bo klienci potrafią
    > wykorzystywać swoje rurki już nie np. w 10% tylko 50%, a
    > najtwardsi pewnie i w okolicach 100%. Pasma potrzeba więcej,
    > mocy routerów też, a cena najlepiej gdyby spadała, a
    > przynajmniej pozostawała na stałym poziomie...

    Ja to doskonale rozumiem, ale to jednak ISP jest dla użytkownika, a
    nie odwrotnie. Jeśli taki, a nie inny jest przeciętny profil
    użytkowania, to należy do niego dopasować ofertę, a nie narzekać, że
    użytkownik zły. Zawsze były i będą sposoby użytkowania takie, które
    przy aktualnym sposobie naliczania opłat będą dla ISP wrzodem na
    tyłku, zmieniają im się jedynie nazwy.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    My homework is like a juicy steak -- rarely done.

  • 13. Data: 2003-10-16 21:46:09
    Od: "owz-kozak-straznik-moralnosci" <o...@N...pl>

    Robert Rędziak [r...@c...plaszczyca.org] napisał(a):

    [cut]

    dobra okej, p2p wg. mnie używane nierozsądnie jest zarazą. Ale z 2 strony
    płacę za łącze dajmy na to 1mbit i mam prawo wykorzystać je tak jak chce,
    mam prawo do całego 1 megabita. I nie interesuje mnie, że przez to moja sieć
    ma większe obciążenia, to problem ISP nie mój. Ja płacę ja wymagam nie
    odwrotnie.
    --
    owz
    owz<at>14<dot>pl

  • 14. Data: 2003-10-16 21:46:17
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-10-16 16:52, Artur Bartnicki napisal(a):

> [...]
    >
    > Parę lat temu słyszałem to samo o WWW, a jeszcze wcześniej o IRC i
    > FTP. Zgroza, panie. Pewnie kiedyś znajdą w jakiejś piramidzie prastary

    [...]

    P2P o dużej zajętości pasma to problem wywołany przez marketing. Skoro
    sprzedawano ludziom "nieograniczony" albo "nielimitowany" dostęp do sieci, to
    dlaczego mieli się ograniczać? Ja np. kupiłem Neo, więc mam święte zbójeckie
    prawo ciągnąć 512 i pchać 128, a jak się komuś nie podoba, to w ryja.

    A że to się nie zgadza z przewidywaniami "specjalistów"? To ich problem.

    --
    M.S.Z. #
    Mechanical # Jestem kwintesencją zła. Jestem tak zły,

  • 15. Data: 2003-10-17 08:38:12
    Od: "Antuan" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Gondek" <d...@n...e-utp.net> napisał w wiadomości
    > Bez przesady, szybkość spada do 33600bps...

    Tu nie ma przesady - miałeś u siebie kiedy założone ograniczenie do 32kbps?
    Ja wiem dokładnie jak ono działa - tak jak napisałem.

    > Nie zakaz, tylko zakaz udostępniania, a ściągać to sobie możesz dowoli,
    > ważne żebyś nic nie udostępniał.

    No to zwłaszcza w eMule nic nie ściągniesz :P
    Poza tym emule udostępnia nie do końca pobrane dokumenty automatycznie -
    wiec nie masz szans nic nie udostepniać.

    > Racje, ale jest www.onet.pl i ftp.belnet.be...

    Ale ja płacę takze za www i ftp w chello - więc niech to działa.

    > Stronę komercyjną się stawia na komercyjnym serwerze IMHO.

    A ja kupuję chello na potrzeby firmy i jako firma płacę faktury - czemu nie
    mogę legalnie wykorzystać www na stronę firmy?

    > Jest proste, Chello Standard = 1 komp = 1 zew. IP.
    > Chello Plus = 3 kompy = 3 zew. IP

    Nie rozumiesz.
    Powiedz np. ile zapłacę za podłaczenie trzech komputerów w chello plus?

    g^(3)owy.

    > 21 jest chyba otwarty, ale 80, 8080, 443, całe netbios'y są filtrowane...

    chyba - ale to czasami - tu nie ma żadnej reguły - raz 21 działa raz nie.

    > Tu się zgodze, mogli to jakoś ciekawiej zrobić...

    Nie zrobią, dopóki nie wymusza tego użytkownicy, bo sami nie wpadna na to -
    przynajmniej tak dotąd to wyglądało. Przecież taki licznik przesłanych
    danych to dopiero na gromadne żadanie użytkowników powstał.

    > Ja tam nie narzekam.

    W poprzednima akpiacie jednak słychac było nutkę rozgoryczenia.
    A zwłaszcza ostatniu miesiąc przyniósł sporo powodów do narzekania - wolne
    www, kiepsko działające proxy, pseudo "modernizacje" - przykrywka na awarie.

    > Jednego mniej :-P więcej łącza dla innych....

    nie ciesz sie - za mnie podłaczą sporo innych:
    http://www.fkn.pl/news/id__12528/ - za darmo - wiec finalnie Ty i Ci co w
    chello zostaną zapłacą.

    Pozdrawiam
    Antuan

  • 16. Data: 2003-10-17 08:38:41
    Od: "Antuan" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@c...plaszczyca.org> napisał w
    wiadomości news:slrnbotacn.uul.robert@supersonic.plukwa.net...
    > P2P to zaraza tocząca Internet...

    Kolega ksiądz? Ja dziękuję za kazania - jestem ateistą.

    > A mało to serwerów na świecie?

    Ale za te płacę - czemu mam szukać innych?

    > Gdybym ja organizował taką sieć, wyblokowałbym możliwość
    > nawiązania połączenia z zewnątrz z jakimkolwiek portem na
    > maszynach klienckich...

    Brawo, a w ogóle to po co ludziom internet?

    > A jakież to są te wymogi? 155Mbit na łebka z pełną gwarancją i
    > supportem technicznym 24x7 z czasem reakcji jedna godzina, a
    > wszystko to za jedyne 30PLN/mies?

    Po co taki "przesadyzm" - wystarczą drobne kroczki - a od początku działania
    chello - jest tylko coraz gorzej - właściwie żadnych pozytywnych zmian.

    > A niby dlaczego wewnętrzne grupy miałyby być dostępne z
    > zewnątrz?

    A dlaczego nie?

    Pozdrawiam
    Antuan

  • 17. Data: 2003-10-17 08:38:54
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    owz-kozak-straznik-moralnosci wrote:

    > dobra okej, p2p wg. mnie używane nierozsądnie jest zarazą. Ale z 2 strony
    > płacę za łącze dajmy na to 1mbit i mam prawo wykorzystać je tak jak chce,
    > mam prawo do całego 1 megabita.

    Płacisz za 1mbit do operatora czy do dowolnego węzła Internetu? ;-)

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 18. Data: 2003-10-17 14:45:18
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Fri, 17 Oct 2003 08:38:41 +0000 (UTC), Antuan
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolega ksiądz? Ja dziękuję za kazania - jestem ateistą.

    Nie trafiłeś, strzelaj dalej.

    > Ale za te płacę - czemu mam szukać innych?

    Wcale nie będę zdziwiony, jak ktoś stwierdzi, że płacisz za
    pasmo, a te usługi są dodane. Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie
    zgromadzenia wszystkich zasobów na dyskach lokalnych serwerów.
    Bo w sumie i po co?

    > Brawo, a w ogóle to po co ludziom internet?

    Zwykły użytkownikownik bez żadnych aspiracji nie potrzebuje
    stawiać u siebie serwerów. A często jest tak, że te jego wydumki
    przynoszą więcej szkody, niż pożytku. Po wycięciu możliwości
    nawiązania połączenia z zewnątrz odpada możliwość
    przeprowadzenia części ataków na stacje klienckie, utrudnionie
    jest rozprzestrzenianie się części robali (chociaż userzy i tak
    łapią się na tak tanie sztuczki socjotechniczne, że aż przykro
    się robi...), utrudnione jest wykorzystywanie źle
    skonfigurowanych usług (open-relaye, open-proxies), czy używanie
    zombies do przeprowadzania DDoS-ów (bydle musi samo nawiązać
    połączenie do stacji sterującej). A jeśli jest to utrudnione, to
    przez jednego czy kilku nieświadomych klientów nie cierpi cała
    sieć, jak to często bywa (np. przypadki multistage open-relayów
    w ACN-ie, dzięki którym ACN-owe SMTP siedziało bodajże w ORDB).

    > Po co taki "przesadyzm" - wystarczą drobne kroczki - a od początku działania
    > chello - jest tylko coraz gorzej - właściwie żadnych pozytywnych zmian.

    Tak, tak. Drobne kroczki. Najwięcej, najtaniej. Szkoda że ceny
    łącz dla ISP-ów czy sprzętu nie chcą tak spadać...

    > A dlaczego nie?

    Bo taka jest polityka dostępu.

    r.

    PS. Z mojej strony EOT.
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST

  • 19. Data: 2003-10-17 14:47:52
    Od: Marcin Gondek <d...@n...e-utp.net>

    Antuan wrote:

    > Tu nie ma przesady - mia^(3)e? u siebie kiedy za^(3)o?one ograniczenie do 32kbps?
    > Ja wiem dok^(3)adnie jak ono dzia^(3)a - tak jak napisa^(3)em.

    Tak, przyżyłem to przez dwa dni bo faktura nie doszła.

    > No to zw^(3)aszcza w eMule nic nie ?ci?gniesz :P
    > Poza tym emule udoste^pnia nie do kon~ca pobrane dokumenty automatycznie -
    > wiec nie masz szans nic nie udostepnia?.

    To się używa innych rzeczy

    > Ale ja p^(3)ace^ takze za www i ftp w chello - wie^c niech to dzia^(3)a.

    W neo+ też będziesz płacił żeby ftp.tpnet.pl dobrze działał?

    > A ja kupuje^ chello na potrzeby firmy i jako firma p^(3)ace^ faktury - czemu nie
    > moge^ legalnie wykorzysta? www na strone^ firmy?

    Widze, że chello samo się zamotało, bo w chello classic piszą: "# 10 MB
    wolnego miejsca na Twoją stronę domową" natomiast w chello plus: "3
    prywatne strony internetowe"

    > Nie rozumiesz.
    > Powiedz np. ile zap^(3)ace^ za pod^(3)aczenie trzech komputerów w chello plus?

    Abonament: 219PLN bez tv
    Instalacja: 3 komputery = 259PLN
    Switch: 125PLN

    > chyba - ale to czasami - tu nie ma ?adnej regu^(3)y - raz 21 dzia^(3)a raz nie.

    A musi działać? Jak ktoś chce odpalić ftp to go i odpali na 65000 porcie.

    > Nie zrobi?, dopóki nie wymusza tego u?ytkownicy, bo sami nie wpadna na to -
    > przynajmniej tak dot?d to wygl?da^(3)o. Przecie? taki licznik przes^(3)anych
    > danych to dopiero na gromadne ?adanie u?ytkowników powsta^(3).

    Czy ten licznik jest, czy go nie ma to akurat mnie to wisi, bo raz tylko
    doszedłem do 14GB downloadu.

    > W poprzednima akpiacie jednak s^(3)ychac by^(3)o nutke^ rozgoryczenia.
    > A zw^(3)aszcza ostatniu miesi?c przyniós^(3) sporo powodów do narzekania - wolne
    > www, kiepsko dzia^(3)aj?ce proxy, pseudo "modernizacje" - przykrywka na awarie.

    Chodziło różnie, DNS siadał to była motywacja postawić swój własny
    cache'ujący.

    > nie ciesz sie - za mnie pod^(3)acz? sporo innych:
    > http://www.fkn.pl/news/id__12528/ - za darmo - wiec finalnie Ty i Ci co w
    > chello zostan? zap^(3)ac?.

    Lepiej niech uczą ludzi i niech dają internet tak gdzie go brak, niż jak
    TPSA wywalać kase kilku milionów ludzi na reklamy na stadionach ->
    Budapeszt (Węgry vs Polska)
    A kłamstw Czubówny w TV to już mam dość np.
    ISDN - dwa razy szybszy internet, szkoda że nie powiedzieli że dwa razy
    droższy jak działa się na dwóch kanałach, przy jednym kanale różnica
    jest 8kbps przy odbiorze danych.

    -----------
    Marcin Gondek / Drixter * ICQ 99230394 * GG 5576693 * MG8-6BONE
    perl -le's&&\$2)84%2<%X540|.%4&*y^BSD|\!->~X^w: .a-{@-^/print;'
    RBL Lookup - <http://rbllookup.sourceforge.net> - check your ip

  • 20. Data: 2003-10-17 14:48:30
    Od: "owz-kozak-straznik-moralnosci" <o...@N...pl>

    Maciej Wierzbicki [v...@k...p.lodz.pl] napisał(a):

    > Płacisz za 1mbit do operatora czy do dowolnego węzła Internetu? ;-)

    Powiem tak, jako normalnego użytkownika ( 1mbit to tylko przykład) mało mnie
    to interesuje. Wymagam od mojego ISP zagwarantowania mi tego co jest
    zapisane w umowie. Jeśli nie ma tam nic na temat ograniczeń usługi P2P to w
    takim razie mam prawo wykorzystać całe swoje pasmo na ruch tego typu. Jeśli
    ISP zacznie mi ograniczać w jakikolwiek sposób dostęp jest to wbrew umowie i
    mogę rozwiązać umowę i nawet złożyć doniesienie do sądu. Nie mówię, że ja
    jako tak rozumuję, ale 95 prc klientów różnych dostawców netu tak rozumuje.
    --
    owz
    owz<at>14<dot>pl