  • 1. Data: 2003-10-07 13:27:23
    Temat: Chello Plus??
    Od: "Jaroslaw Puchala" <y...@N...SPAM.yarwa.no-ip.org>

    Witam!!

    http://pomoc.upc.pl/?zaw=57&sub=54

    Jak w topicu, ktos ma już toto i wie dobre, slabe, warto??

    Pozdrawiam
    J.P.

  • 2. Data: 2003-10-08 08:34:58
    Temat: Re: Chello Plus??
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Puchala" <y...@N...SPAM.yarwa.no-ip.org> napisał w
    wiadomości news:blud2a$jc7$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Witam!!
    >
    > http://pomoc.upc.pl/?zaw=57&sub=54
    >
    > Jak w topicu, ktos ma już toto i wie dobre, slabe, warto??

    Nie widze sensu. wyraznie drozej, a nie sadze zeby WOGOLE lepiej.
    szybkosc i tak jest ok 20-30k, a kilka kompow rozdzielisz np freebsd.
    Mam niestety chello, i:
    1. lamedministratorzy - nie "umnieja" zrobic dobrze transparent proxy.
    (ignoruja wytykane bledy mowiac "u pana jest zle")
    2. blokowanie ruchu PRZYCHODZACEGO - nie ma o tym slowa w regulaminie (80)
    3. BOK zglasza sie juz po 20 minutach (dzis testowane, 2 razy, raz
    rozlaczenie)
    4. zgloszenie awarii modemu dzis - "monter" przylezie w za dwa dni, gdzies
    tak miedzy 18 a 21 (!!!)
    5. montowanie rozwalonych modemow (chyba ma plyte peknieta)
    6. moze dotrwam do konca cyrografu i mnie krew nie zaleje. ale ani minuty
    dluzej!

    "Dążenie do perfekcji może być oparte jedynie na doskonałym poczuciu smaku i
    dbałości o najwyższą jakość" Zino Davidoff
    Alex D. B. Listy z beginem ignoruje.

  • 3. Data: 2003-10-08 08:35:17
    Od: "Xeite" <x...@o...pl>

    "Jaroslaw Puchala" <y...@N...SPAM.yarwa.no-ip.org> wrote

    > Jak w topicu, ktos ma już toto i wie dobre, slabe, warto??

    Co z tego ze szybko, skoro rownie szybko rozbijesz sie na debilnym limicie
    15Gb/mies.
    --
    XeitE

  • 4. Data: 2003-10-09 08:09:04
    Od: "Jaroslaw Puchala" <y...@N...SPAM.yarwa.no-ip.org>

    Użytkownik "Alex D. B." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Nie widze sensu. wyraznie drozej, a nie sadze zeby WOGOLE lepiej.
    > szybkosc i tak jest ok 20-30k, a kilka kompow rozdzielisz np freebsd.

    He?? Ja tam mam juz z drugi rok chello i nie narzekam 50-60kb/s maxymalnie
    mialem 100kb/s, kumpel ma tak samo.

> [...]
    > 5. montowanie rozwalonych modemow (chyba ma plyte peknieta)
    > 6. moze dotrwam do konca cyrografu i mnie krew nie zaleje. ale ani minuty

    Zadnych problemow z łączem, modem w pelni sprawny nic sie nie działo, jesli
    cos sie dzieje od razu jest naprawiane. W sumie to monter też przychodzi
    miedzy 18-21 ale mi to pasuje bo wczesniej nie ma mnie w domu :P No jedynie
    moge sie zgodzic z punktem 3, denerwujace to jest.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-10-09 11:32:08
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Tue, 7 Oct 2003 13:27:23 +0000 (UTC), Jaroslaw Puchala wrote:

    >Witam!!
    >
    >http://pomoc.upc.pl/?zaw=57&sub=54
    >
    >Jak w topicu, ktos ma już toto i wie dobre, slabe, warto??

    Podstawowym plusem Plusa jest możliwość legalnego podpięcia do 3 kompów
    i to głownie z tej pozycji trzeba rozpatrywac korzystność oferty.

    Sztoker

  • 6. Data: 2003-10-15 23:41:16
    Od: "Antuan" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sztoker" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    er...

    > Podstawowym plusem Plusa jest możliwość legalnego podpięcia do 3 kompów
    > i to głownie z tej pozycji trzeba rozpatrywac korzystność oferty...

    Sztoker zwyczajowo już idealizuje chello i skrzętnie pomija wady:
    - limit 15GB miesiecznie - potem praktycznie nie ma dostępu do niczego poza
    newsami.
    - coraz gorsze funkcjonowanie usługi
    - zakaz używania programów P2P - z Kazaa i eMule na czele.
    - fatalny serwer ftp/www
    - tylko 3x10MB na pocztę i tyleż na www - z zakazem publikowania stron
    komercyjnych.
    - jakieś absurdalne i niejasne opłaty za podłaczenie dodatkowych komputerów
    - blokowanie portów 21, 80 i nie wiem jakich jeszcze
    Znalazło by się coś jeszcze - ale o tej porze nie mam do tego już głowy.

    Generalnie ta usługa nie nadąża za zmianami wymogów rynku i żadne
    dopisywanie plusa do nazwy tego nie naprawi.

    Odradzam narazie zabawę w chello - chłopaki z upc muszą mieć czas na
    dostosowanie się.
    Ja rezygnuję po dwóch latach - z czego tylko pierwszy rok był
    satysfakcjonujący.

    Pozdrawiam.
    Antuan

    PS. żeby tu ludziska nie psioczyli na chello - dostęp do tej grupy z serwera
    news.chello.pl jest zablokowany - trzeba pokombinować z innymi serwerami
    news.
    Z kolei żeby potencjalni nowi klienci nie czytali jobów na chello dostep do
    chello.pl.discussion spoza sieci chello jest albo niemożliwy albo bardzo
    utrudniony - sprawdzę jak się przesiądę na neostradę.

  • 7. Data: 2003-10-16 13:33:17
    Od: Marcin Gondek <d...@n...e-utp.net>

    Antuan wrote:

    > Sztoker zwyczajowo ju? idealizuje chello i skrze^tnie pomija wady:
    > - limit 15GB miesiecznie - potem praktycznie nie ma doste^pu do niczego poza
    > newsami.

    Bez przesady, szybkość spada do 33600bps.

    > - coraz gorsze funkcjonowanie us^(3)ugi

    Względne.

    > - zakaz u?ywania programów P2P - z Kazaa i eMule na czele.

    Nie zakaz, tylko zakaz udostępniania, a ściągać to sobie możesz dowoli,
    ważne żebyś nic nie udostępniał.

    Racje, ale jest www.onet.pl i ftp.belnet.be

    > - tylko 3x10MB na poczte^ i tyle? na www - z zakazem publikowania stron
    > komercyjnych.

    Stronę komercyjną się stawia na komercyjnym serwerze IMHO.

    > - jakie? absurdalne i niejasne op^(3)aty za pod^(3)aczenie dodatkowych komputerów

    Jest proste, Chello Standard = 1 komp = 1 zew. IP.
    Chello Plus = 3 kompy = 3 zew. IP

    > - blokowanie portów 21, 80 i nie wiem jakich jeszcze
    > Znalaz^(3)o by sie^ co? jeszcze - ale o tej porze nie mam do tego ju? g^(3)owy.

    21 jest chyba otwarty, ale 80, 8080, 443, całe netbios'y są filtrowane.

    > Generalnie ta us^(3)uga nie nad??a za zmianami wymogów rynku i ?adne
    > dopisywanie plusa do nazwy tego nie naprawi.

    Tu się zgodze, mogli to jakoś ciekawiej zrobić.

    > Odradzam narazie zabawe^ w chello - ch^(3)opaki z upc musz? mie? czas na
    > dostosowanie sie^.

    Ja tam nie narzekam.

    > Ja rezygnuje^ po dwóch latach - z czego tylko pierwszy rok by^(3)
    > satysfakcjonuj?cy.

    Jednego mniej :-P więcej łącza dla innych.

    > PS. ?eby tu ludziska nie psioczyli na chello - doste^p do tej grupy z serwera
    > news.chello.pl jest zablokowany - trzeba pokombinowa? z innymi serwerami
    > news.

    Jakie kombinowanie?
    news.icm.edu.pl i jest
    http://pomoc.upc.pl/?zaw=7

    > Z kolei ?eby potencjalni nowi klienci nie czytali jobów na chello dostep do
    > chello.pl.discussion spoza sieci chello jest albo niemo?liwy albo bardzo
    > utrudniony - sprawdze^ jak sie^ przesi?de^ na neostrade^.

    http://chello.blog.pl

    PS: nie pracuję w UPC ;-)

    -----------
    Marcin Gondek / Drixter * ICQ 99230394 * GG 5576693 * MG8-6BONE
    perl -le's&&\$2)84%2<%X540|.%4&*y^BSD|\!->~X^w: .a-{@-^/print;'
    RBL Lookup - <http://rbllookup.sourceforge.net> - check your ip

  • 8. Data: 2003-10-16 14:23:11
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Wed, 15 Oct 2003 23:41:16 +0000 (UTC), Antuan
    <a...@p...onet.pl> wrote:

    > - limit 15GB miesiecznie - potem praktycznie nie ma dostępu do niczego poza
    > newsami.

    Nigdy mi się nie udało weń uderzyć.

    > - zakaz używania programów P2P - z Kazaa i eMule na czele.

    P2P to zaraza tocząca Internet. Podziekujcie twórcom Kaazy i
    ludkom, którzy w swej zachłanności odpalają jak najwięcej sesji,
    monopolizując tylko pasmo i dostęp do usług (to ostatnie tyczy
    się również wszelkich Download Acceleratorów i innego szajsu).

    > - fatalny serwer ftp/www

    A mało to serwerów na świecie?

    > - blokowanie portów 21, 80 i nie wiem jakich jeszcze

    Gdybym ja organizował taką sieć, wyblokowałbym możliwość
    nawiązania połączenia z zewnątrz z jakimkolwiek portem na
    maszynach klienckich. Odpadłyby problemy z różnymi open-proxies,
    open-relayami, czy zombies, które istnieja dzięki niekompetencji
    użytkowników (niektórzy z nich nawet nie zdają sobie sprawy z
    tego, że ich maszyna żyje sobie własnym życiem...), a które
    służą potem do rozsyłania spamu, czy przeprowadzania DDoS-ów. Za
    co potem dostaje się po głowie ISP-owi, nie luserowi.

    > Generalnie ta usługa nie nadąża za zmianami wymogów rynku i żadne
    > dopisywanie plusa do nazwy tego nie naprawi.

    A jakież to są te wymogi? 155Mbit na łebka z pełną gwarancją i
    supportem technicznym 24x7 z czasem reakcji jedna godzina, a
    wszystko to za jedyne 30PLN/mies?

    > Z kolei żeby potencjalni nowi klienci nie czytali jobów na chello dostep do
    > chello.pl.discussion spoza sieci chello jest albo niemożliwy albo bardzo
    > utrudniony - sprawdzę jak się przesiądę na neostradę.

    A niby dlaczego wewnętrzne grupy miałyby być dostępne z
    zewnątrz?

    r.
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST

  • 9. Data: 2003-10-16 14:52:58
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org> pisze, co następuje:

    [10 linii ciach - AB]

    > P2P to zaraza tocząca Internet. [...]

    Parę lat temu słyszałem to samo o WWW, a jeszcze wcześniej o IRC i
    FTP. Zgroza, panie. Pewnie kiedyś znajdą w jakiejś piramidzie prastary
    papirus, w którym po odcyfrowaniu przeczytamy, jakie to okropne są
    opary z tych nowo wprowadzanych sygnałów ogniowych, a przecież kto
    tego potrzebuje, poczta wielbłądzia była zupełnie dobrym wynalazkiem.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    Uderz w struny, a nożyce się odezwą.

  • 10. Data: 2003-10-16 19:08:32
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Thu, 16 Oct 2003 14:52:58 +0000 (UTC), Artur Bartnicki
    <a...@d...eu.org> wrote:

    > Parę lat temu słyszałem to samo o WWW, a jeszcze wcześniej o IRC i
    > FTP.

    Chyba żadna z tych usług (za wyjątkiem WWW wspomaganego download
    acceleratorami) nie umożliwia w tak prosty sposób
    zmonopolizowania łącz i zwiększenia obciążenia węzłów sieci, jak
    właśnie P2P. Szczególnie druga Kaaza, która jeszcze zwiększyła
    wymagania w stosunku do routerów (content filtering też zjada
    moc procesorów). Przy okazji moda na backupowanie Internetu (bo
    to właściwie ta moda to sprawiła, a nie P2P -- P2P jest tu
    narzędziem, które zwykle jest źle wykorzystywane) zmusza ISP-ów
    do zrewidowania overbookingu łącz, bo klienci potrafią
    wykorzystywać swoje rurki już nie np. w 10% tylko 50%, a
    najtwardsi pewnie i w okolicach 100%. Pasma potrzeba więcej,
    mocy routerów też, a cena najlepiej gdyby spadała, a
    przynajmniej pozostawała na stałym poziomie...

    r.