  • 11. Data: 2013-07-21 05:12:03
    Temat: Re: Chciałam. I juz sie odechcialam.
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Majka wrote:
    > Co do wypowiedzi o Linux Ubuntu:
    > nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem

    Zamiast Ubuntu proponuje Lubuntu. www.lubuntu.net
    System oparty na LXDE, powinien o wiele sprawniej dzialac na starszych
    komputerach. Sam uzywam Lubuntu 13.04 na prehistorycznym laptopie Dell
    C600 (PIII 850MHz, 512MB RAM) - jako przegladarka internetowa da sie tego
    uzywac.

    > Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?

    Oprocz OpenOffice/LibreOffice jest jeszcze nowosc: Kingsoft Office
    www.wps-community.org

    > Czy instalacja ubunta jest trudna?

    Pobierasz za darmo (i legalnie) obraz ISO, np przy pomocy programu
    Universal USB Installer
    www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-a
    s-1-2-3
    "instalujesz" go na pendrive'ie, z ktorego bedziesz mogla zainstalowac
    system. Sama instalacja jest niezmiernie prosta - odpowiadasz na pytania w
    kreatorze.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 12. Data: 2013-07-22 09:16:19
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Oprocz OpenOffice/LibreOffice jest jeszcze nowosc: Kingsoft Office
    > www.wps-community.org

    Nie widze tam Kingsoft Office dla Windowsa.
    Nie ma takiego czy jak? :|

  • 13. Data: 2013-07-22 19:33:41
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    xcpy wrote:
    > Nie widze tam Kingsoft Office dla Windowsa.
    > Nie ma takiego czy jak? :|

    www.kingsoftstore.com/download-office
    www.dobreprogramy.pl/WPS-Office-wyprobuj-Wstazke-w-n
    owym-chinskim-pakiecie-biurowym-na-Linuksa,Aktualnos
    c,40257.html
    www.dobreprogramy.pl/Kingsoft-Office-dla-Linuksa-cor
    az-blizszy-ukonczenia-teraz-juz-nie-tylko-po-chinsku
    ,Aktualnosc,42640.html

    Nawet dla Androida:
    http://play.google.com/store/apps/details?id=cn.wps.
    moffice_eng
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 14. Data: 2013-07-22 22:19:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-07-22 19:33, astro pisze:

> [...]
    c,40257.html

    > www.dobreprogramy.pl/Kingsoft-Office-dla-Linuksa-cor
    az-blizszy-ukonczenia-teraz-juz-nie-tylko-po-chinsku
    Proszę, nie dawaj ludziom linków do dobretrojany.pl, bo nie każdy wie
    czym ta strona śmierdzi (od pewnego czasu).
    http://www.wykop.pl/link/1574943/asystent-z-dobrepro
    gramy-pl-instaluje-az-3-programy-spyware/
    https://safegroup.pl/inne/asystent-pobierania-na-dp-
    kolejne-zamieszanie-t9467-20.html?sid=8049553dcc549f
    57cba4fd826e28c828#p209660

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2013-07-22 22:37:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-07-19 16:35, Majka pisze:
    > Chciałam ulepszyć mój starowieńki i słaby komputer ASUS eee 901 (SSD 4GiB plus SSD
    8GiB, win XP).
    > Ulepszenie miało polegać na wymianie dysku 8GiB(removable) na 64GiB, oraz na
    zainstalowaniu win7.
    Raczej się to prosto nie uda, ponieważ EEE nie używa standardowego dysku
    mSATA, tylko dysku-na-karcie mPCIe (PCI express Mini card), ale i tak
    nie do końca standardowego ;) Więc jest to pewien problem (organizacyjny
    i finansowy), który przy wartości całego komputera może całość operacji
    powodować bezsensowną...

    W tym laptopiku jedyną sensowną tanią opcją jest wsadzenie na stałe
    karty SDhc (jakiejś 32GB class10 by była szybka) jako dysku na
    dokumenty/pliki, i pogodzenie się z odchudzonym na maksa XP na dysku
    wbudowanym (bez hibernacji, swap-u, itd), bo te wbudowane ssd realnie
    jest słabsze niż wiele z współczesnych pendrive... No i można zapomnieć
    o instalowaniu flash-playera, gadugadu itp - tylko proste siermiężne
    rozwiązania jak komunikator WTW, lekka przeglądarka bez flasha i z
    adblockiem, lekki edytor tekstu a nie office2010...

    > Znalazłam chwilową promocję takiego dysku:
    > http://www.ceneo.pl/17361808
    > kupiłam 1/4 taniej niż widać na stronie, włożyłam do komputera, i... nic.
    Ale na stronie on jest po ~250-300zł, 1/4 taniej to <200zł - aby napewno
    to promocja była, a nie "okazja, niesprawdzany, dostałem od kolegi w
    rozliczeniu, pewnie sprawny"?

    > Jeśli nie każdy, to który powinnam kupić?
    Jak już się dowiedzieliśmy z wątku obok, cała operacja jest nieopłacalna
    i szukasz innego laptopa. I tutaj się pojawia moje niedyskretne pytanie
    - kto cię wkręcił w obecnego netbooka-laptopa (oraz czy teraz też
    będziesz tej osoby słuchać przy doradzaniu)? Jak to się stało, że takie
    coś nabyłaś? (zapewne nieświadomie, bo to sprzęt specjalistyczny, i jak
    widać do większości twoich zadań zupełnie nieprzydatny)? Pytam, bo
    intryguje mnie fenomen ilości sprzedanych netbooków, które przeważnie
    służą... do kupowania, a później niezbyt wiadomo co z tym zrobić. Są
    oczywiście zaawansowani użytkownicy, którym taki sprzęt wystarcza (może
    być małe, wydajność bylejaka, byle działał windows - np do celu
    konfiguracji sieci, diagnostyki samochodów, konfiguracji centralki
    alarmowej, nawigacja w TIRze itp)... ale jakoś raczej widzę ich z
    starszym laptopem poleazingowym, niż z takimi plastikowymi zabawkami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2013-07-23 03:10:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    c,40257.html
    > www.dobreprogramy.pl/Kingsoft-Office-dla-Linuksa-cor
    az-blizszy-ukonczenia-teraz-juz-nie-tylko-po-chinsku

    A daj Pan spokój -
    <http://wps-community.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=
    26&p=96> Można se go
    darować. A jeśli nawet nie, to zostaje w nim chyba tylko zabawa z
    formatem RTF (który preferuję dla krótkich tekstów i nieskomplikowanych
    dokumentów). Przynajmniej zostanie zachowana kompatybilność z
    windowsowym WordPadem (że o pakiecie MS Office nie wspomnę).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2013-07-23 20:42:12
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Oprocz OpenOffice/LibreOffice jest jeszcze nowosc: Kingsoft Office
    > www.wps-community.org

    Troche o tym sofcie poczytalem i jednak darowalbym sobie :).
    Innym rowniez nie bede polecal :).

  • 18. Data: 2013-07-23 20:49:11
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > SDhc (jakiejś 32GB class10 by była szybka) jako dysku na dokumenty/pliki,
    > i pogodzenie się z odchudzonym na maksa XP na dysku wbudowanym (bez

    Wylaczenie swap + hibernacji to oczywistosc,
    ale po co "bardziej" odchudzac XP?
    Moj wszystkomajacy* XP i ma jakies 5-6GB,
    gdzie polowa to biblioteki dotneta.
    *wszystkomajacaego dla standardowego / ponadstandardowego uzytkownika

  • 19. Data: 2013-07-23 21:04:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-07-23 20:49, xcpy pisze:

> [...]
    > gdzie polowa to biblioteki dotneta.
    > *wszystkomajacaego dla standardowego / ponadstandardowego uzytkownika

    Nie chodzi mi aż tak bardzo o rozmiar na dysku (bo i tak pewnie spuchnie
    po paru aktualizacjach), ale o wyłączenie wszystkich zbędnych usług,
    które na netbooku są potrzebne jak krowie krawat (jak indeksowanie w
    tle, windowssearch, server+workstation jeśli ktoś nie używa smb,
    windowsupdate poza momentem gdy naprawdę jest potrzebny itd)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2013-07-24 10:51:03
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > windowssearch, server+workstation jeśli ktoś nie używa smb, windowsupdate
    > poza momentem gdy naprawdę jest potrzebny itd)

    Ok, ale to mozna zrobic w XP - po co babrac sie nLitem?
    Widzialem wiele "dziwnie dzialajacych XP", bo zostaly zmodowane nLitem.
    (poza integracja serownikow SATA)
    Lepiej zintegrowac sobie XP z aktualizacjami
    i takiego zainstalowac - wiele z czasem nie spuchnie,
    zwlaszcza, ze wsparcie dla XP konczy sie za niecaly rok.