    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Fri, 19 Jul 2013 13:46:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Chciałam. I juz sie odechcialam.
    From: Majka <k...@g...com>

    zainstalowaniu win7.

    > A ten dysk co miał ulepszyć?

    Nie znam się na tym, myślałam, że dysk 64GiB z transferami (wg stron) 550/505 będzie
    szybszy niż to co jest zainstalowane.
    Próbowałam instalować XP na obu dyskach, i efekty:
    - system na wlutowanym 4GiB - chodził wolno, ale bywały zawieszenia na kilka sekund,
    poza tym musiałam wyłączać pagefile oraz aktualizacje, gdyż miejsce na dysku kończyło
    się po kilkunastu dniach
    - system na wymienialnym 8GiB to totalna porażka, tak wolno chodził cały komputer -
    można było zrobić herbatę, zanim otworzyła się jakakolwiek przeglądarka (IE/Chrome).
    Zawieszenie i zadyszki, nawet zainstalowanie FlashFire nie pomogło. Koszmarnie wolno.
    Dodam, że wcześniej zmniejszyłam do minimum obraz systemu XP prof w programie nLite
    wg tutorialu ze strony www, doszłam do minimalnej objętości nieco poniżej 300mb, i
    takie coś instalowałam na eee901.

    Pomyślałam więc, że większy dysk to większa swoboda, i że będzie szybszy niż te
    posiadane 4/8GiB. No i miałam nadzieję zainstalować system nowszy, chciałam win7,
    pomyślałam, ze 64GiB starczą na normalną siódemkę (nawet może prof) i dadzą swobodę
    na później (skoro teraz 4GiB starczał na jakiś czas z wyłączonym pagefile i
    aktualizacjami)

    Ale jak widać nie znam się na tym wszystkim i pojęcie mam raczej blade.

    Co do wypowiedzi o Linux Ubuntu:
    nigdy nie miałam przed sobą komputera z linuksem, i nie mam pojęcia co to jest za
    system.
    Nie wiem, czy to lepsze, gorsze czy tylko inne.
    Ile zajmie miejsca na dysku (przypomnę mam 4GiB i 8GiB)?
    Czy będzie szybszy wtedy niż komputer z XP?
    Czy będzie tu można używać exela i worda (2007 lub nowsze)?
    Czy instalacja ubunta jest trudna? Widziałam na allegro, że płyty są bardzo tanie, po
    kilka złotych z tym systemem.

    Pozdrawiam, Majka