  • Data: 2013-01-04 12:47:06
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Wysocki wrote:

    > I postanowiłem sobie zrobić.
    >
    > Kupiłem ceowniki aluminiowe (3mm grubość ścianki) 50x25mm i 70x25mm
    > (nie było dwóch różniących się o 10mm, musiałem kupić 50 i 70).
    > Kupiłem też śrubę 10mm (jakąś zwykłą, nie pamiętam jakiej klasy
    > wytrzymałości, chyba
    > 5.6) i podkładki - dam po trzy z każdej strony między ceownikami.

    Mnie to fascynuje, że ludziom się chce takie rzeczy robić.
    Już samo łażenie, szukanie i kupowanie tych składników kosztuje tyle
    zachodu,
    ale jak ktoś lubi majsterkowac...
    Przecież to na ściskanie bez liczenia wytrzymałoby kilkaset kilo, a jest
    może 100.
    Ale zaraz się okaże, że jak nie spasowane dwie części na styk, tylko
    podkładkami,
    to pod obciążeniem
    "pływa" na boki i trzeba dorobić wkładkę. A wkładka pewnie
    koło stówki czyli tyle na ile szacuję ten gadżet.