  • 11. Data: 2017-07-13 09:33:44
    Temat: Re: Ceny samochodow w salonie a cennik
    Od: p...@g...com

    wystarczy trochę poszperać np 14,5% na astrę

    http://astra5klub.pl/rabat-14-5-lub-wi-cej-na-now-as
    tr-jest-mo-liwy-t38-330.html
    są tez grupy ma fejsie gdzie ludzie piszą ile rabatu wytargowali

  • 12. Data: 2017-07-13 11:46:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-07-12 o 21:45, Kris pisze:

    >Trzeba chyba pojechać na jakieś szkolenie z targowania do krajów
    >arabskich.
    >Albo przynajmniej obejrzeć programy Cejrowskiego :)

    Ale w Polsce to chyba nie obowiazuje.
    W kablach - kupujacych interesuje rabat. Tzn zakupowcow w hurtowniach
    interesuje % rabatu od dostawcy.
    Cena nie/mniej.
    Wnioskuje, ze sa z tych % rozliczani/premiowani.

    No to co robi dostawca ? Zamiast ceny 100zl, wpisuje w cenniku 300zl,
    i udziela 80% rabatu.

    Ale ten model to chyba niemiecki (Praktiker), brytyjski (Castorama),
    francuski (LM).

    Nawiasem mowiac to kiedys musialo byc podobnie w oponach.
    Zachodze do gumiarza, pytam o model, wyciaga cennik, sam odlicza cos
    20% i podaje cene.
    Wnioskuje, ze on ma co najmniej 40% rabatu.

    Pozniej kupowalem przez siec, to juz u gumiarza uslyszalem "a u mnie
    kosztowalyby 170". Hm, wydaje mi sie, ze dzwonilem tydzien wczesniej i
    mialy kosztowac 240 :)

    J.

  • 13. Data: 2017-07-13 16:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jako, ze na razie nie kupowalem nowego auta z salonu to mam pytanie
    >po co jest oficjalny cennik na stronie importera czy innego
    >dystrybutora, salonu? Rozmawialem z kilkoma osobami, ktore kupily
    >nowe auta w salonie (mowa o markach popularnych) i nikt nie zaplacil
    >tyle co jest napisane w cenniku. Kazdy dostal spore upusty. I mowa tu
    >o zakupie jednej sztuki na osobe prywatna a nie o zakupach dla floty.
    >Skoro nawet osoba prywatna przy zakupie 1 sztuki dostaje spory rabat
    >to tym bardziej go dostanie ktos kupujacy dla firmy. Wiec dla kogo
    >jest oficjalny cennik?

    Scenka sprzed 15-20 lat w salonie Daewoo:
    -macie panstwo cennik
    -prosze
    -czy to aktualny cennik
    -tak
    -a sa jakies upusty
    -o tak, od tego modelu 1500, od tej wersji 2000, od tej 3000, ....

    Upusty reklamowane w TV.
    Podejrzewam, ze jakbym nie spytal, to i tak bym upust dostal gdzies
    przy zamowieniu/umowie.

    I tez sie zastanawialem dla kogo te cenniki.

    Dwie rzeczy moga byc istotne:
    -zmienny kurs zlotowki - jak akurat korzystny, to sie upusty daje, a
    cennika nie chca ruszac,
    -unijne prawo zakazuje zmow cenowych, sklep ma miec swobode ustalania.

    A moze tylko o marketing chodzi - konkurencja widzi, ze wyceniamy
    drogo, sama tez wycenia drogo, a my dajemy upust.

    J.

  • 14. Data: 2017-07-13 16:37:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-07-2017 o 20:21, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Jako, ze na razie nie kupowalem nowego auta z salonu to mam pytanie po
    > co jest oficjalny cennik na stronie importera

    Marketing.
    Względnie dla jeleni którzy się nie targują.

    Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent
    upustu.

  • 15. Data: 2017-07-13 16:38:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w
    >Cennik oficjalny jest tylko po to aby rabaty od tych cen jakie
    >dostajesz
    >lepiej procentowo wyglądały.

    Ale to moze odstraszyc klienta.

    >Ale jak ktoś idzie do salonu po nowe auto i płaci cenę z cennika to
    >wyjątkowy frajer zwykle jest.

    Ale to o USA piszesz, czy o Polsce ?

    J.

  • 16. Data: 2017-07-13 16:41:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-07-2017 o 21:01, Marcin Kiciński pisze:

    > Upusty sa zwykle do aut, ktore dealer/importer ma aktualnie na placu.
    > A na placu niezwykle zadko stoja totalne golce, bo na nie nie ma popytu.

    I odwrotnie też - nawet takiego nie możesz obejrzeć, bo nie ma.
    Zamówić też nie bardzo, zresztą co o za zamawianie bez obejrzenia?
    Więc nie dziwota, że popyt żaden.
    Jk na mój gust oni specjalnie wciskają wyższe wersje i zniechęcają do
    podstawowych.
    Bo zarabia się nie na samochodzie, a na jego dodatkowym wyposażeniu.
    Samochód łatwo porównać ceną z konkurencją, wyposażenie już nie,
    zazwyczaj jest wielokrotnie przedrożone w stosunku do realnej wartości.

    Tak nawigacja wartości max 1000 zł, kosztuje przeważnie od 3 tys do 5 tys.

  • 17. Data: 2017-07-13 16:49:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 13 Jul 2017 16:41:04 +0200, w <ok80pu$mtb$3@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Tak nawigacja wartości max 1000 zł, kosztuje przeważnie od 3 tys do 5 tys.

    A jej wartość użyteczna to 100zł...

  • 18. Data: 2017-07-14 16:32:51
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 16:51:34 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > A jej wartość użyteczna to 100zł...

    I to tylko jak jest nowa - bo po kilku latach nie da się już zaktualizować i... jest
    warta nic.

  • 19. Data: 2017-07-14 17:31:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pablo Eldiablo <p...@g...com> wrote:

    > I to tylko jak jest nowa - bo po kilku latach nie da się już
    > zaktualizować i... jest warta nic.

    Ciekawe, że ja w swojej starej Acurze TL-S z 2007 roku mogę mapy
    aktualizować co roku.
    Właśnie mi w maju przyszła pocztą oferta na nowe DVD do czytnika w
    bagażniku :-)

    To nie jest problem, że się "nie da" aktualizować tylko że aktualizacja
    jest rzadka, zwykle nowe mapy producent wypuszcza raz do roku i kosztuje
    sporą kasę (u mnie $120-150 taki dvd kosztuje).

    No ale ten problem jest już od roku-półtora rozwiązany w nowych autach
    które obok nawigacji udostępniają zwykle tańszą opcję Apple Carplay i
    Android Auto gdzie możesz używać programów do nawigacji online jak Apple
    Maps lub Google Maps. Nie mówiąc już o innych funkcjach smartfona na
    ekranie auta.

    Dla mnie jest to całkowity hit i nie kupię już nowego auta bez tej opcji.

  • 20. Data: 2017-07-14 18:34:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-07-2017 o 16:32, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]

    Różnie bywa.
    Jak jest android i można odpalić cokolwiek, to jednak znacznie więcej.
    Przekonałem się o tym bardzo szybko, gdy wbudowanej nawigacji zabrakło w
    kolejnym aucie i smartphone wzięty w zamian w podróż bardzo często gubił
    sygnał.
    Ze szczególną gorliwością w dużych miastach, gdzie był najbardziej
    potrzebny.

    Nie ma to jak zewnętrzna antena gps w wbudowanej nawigacji.

    > I to tylko jak jest nowa - bo po kilku latach nie da się już zaktualizować i...
    jest warta nic.

    Różne są.
    W Dacii miałem I-go, które po uwolnieniu dało się aktualizować mapami z
    neta, dokładnie tak samo jak każde inne I-go na dowolnym sprzęcie.