  • Data: 2017-07-13 11:46:39
    Temat: Re: Ceny samochodow w salonie a cennik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-07-12 o 21:45, Kris pisze:

    >Trzeba chyba pojechać na jakieś szkolenie z targowania do krajów
    >arabskich.
    >Albo przynajmniej obejrzeć programy Cejrowskiego :)

    Ale w Polsce to chyba nie obowiazuje.
    W kablach - kupujacych interesuje rabat. Tzn zakupowcow w hurtowniach
    interesuje % rabatu od dostawcy.
    Cena nie/mniej.
    Wnioskuje, ze sa z tych % rozliczani/premiowani.

    No to co robi dostawca ? Zamiast ceny 100zl, wpisuje w cenniku 300zl,
    i udziela 80% rabatu.

    Ale ten model to chyba niemiecki (Praktiker), brytyjski (Castorama),
    francuski (LM).

    Nawiasem mowiac to kiedys musialo byc podobnie w oponach.
    Zachodze do gumiarza, pytam o model, wyciaga cennik, sam odlicza cos
    20% i podaje cene.
    Wnioskuje, ze on ma co najmniej 40% rabatu.

    Pozniej kupowalem przez siec, to juz u gumiarza uslyszalem "a u mnie
    kosztowalyby 170". Hm, wydaje mi sie, ze dzwonilem tydzien wczesniej i
    mialy kosztowac 240 :)

    J.