  • Data: 2014-10-13 15:31:26
    Temat: Re: Ceny samochodów w roku 1989 - ciekawostka
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-10-13, o godz. 15:05:59
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z Zywca do Lezajska 300km :-)
    > Ale owszem - Okocim w polowie i w efekcie nasycenie Beskidow znacznie
    > wieksze niz innych :-)

    Sam siebie zacytuję: "a jeździłem wtedy bardzo
    dużo zarówno po Sudetach jak i Bieszczadach/Beskidzie Niskim." Zwracam
    uwagę że góry to nie tylko Sudety. Tatr i Pienin akurat nei wymieniałem
    bo nie lubię i byłem przymusowo chyba 3 razy w życiu. ;-)

    > Wroclaw mial co prawda dwa browawy, ale czy to sie przekladalo na
    > dostepnosc ... zabij, nie pamietam.

    Był. Przesiadając się kupowaliśmy na zapas do pociągu w obie strony.

    > Hm, Sudety, tam i wioski rzadko rozlozone, a jak chodzisz po gorach
    > to nie schodzisz.

    Ja głownie Bieszczady i Beskid Niski.

    > Kolejka byla problemem, a dokladniej to piana, ktora wydluzala
    > nalewanie.

    Jak nalewając była dupa to jej się piwo pieniło. Ale czego wymagac od
    studentki na wakacjach?

    > I co - wypijaliscie, czy lezala tak i czekala ... w Twoim przypadku
    > jak rozumiem do zamieszkania w akademiku ? U mnie w domu jeszcze
    > dlugo lezala :-)

    Sporo tego leżało. Ja akurat wtedy prawie nie piłem - a jeśli już to
    piwo. Gorzała nie pomagała w łażeniu - często ekstremalnym.

    > No ale wiesz - potrzebowales cos zespawac czy wytoczyc, spawacz w
    > zakladzie jest ... dales pol litra czy pare paczek papierosow i obie
    > strony byly bardzo zadowolone :-)

    Nie każdy pracował "w zakładzie" i potrzebował toczyć/spawać. Niektórzy
    mieli w rodzinie mechanika a nawet i kowala. Przy czym mechanikowi nie
    wolno było dawać alkoholu bo pił nałogowo. ;-)

    > I tego nie bardzo rozumiem. Z jednej strony moce produkcyjne na te
    > 8.4l byly, z drugiej - jak wszyscy zaczeli kupowac przydzialowa
    > wodke, to spadlo.
    > To po co te kartki ?

    Taki afrodyzjak? Co miał pokazać że władza stara się zaradzić problemom
    które nie do końca problemami były?

    > Czyzby jednak wladza walczyla z alkoholizmem i to skutecznie ?

    Z tym walczono sprzedając alkohol od 13.00 do 21.00. Oficjalnie taki
    był cel quasi prohibicji Jaruzela który alkoholu nir lubił.

    Zdrówko