  • 51. Data: 2023-01-03 17:52:20
    Temat: Re: Ceny paliw
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.12.2022 17:56, Poldek wrote:
    > W kapitalizmie jest jeden zawsze niezawodny sposób na zbyt wysokie ceny
    > paliw

    Jak masz monopol jednego podmiotu, to o jakim kapitalizmie piszesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2023-01-03 18:02:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 17:52:20 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Jak masz monopol jednego podmiotu, to o jakim kapitalizmie piszesz?

    Normalnym - kapitalistycznym.

    Tylko potem wynalezli demonopolizacje :-)

    J.

  • 53. Data: 2023-01-03 18:39:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > TK też mamy. Zgadnij co się stało.

    Tk akurat nie mamy, co nie zmienia postaci rzeczy że nawet jak mieliśmy
    to lecieli w chuja. A pytanie było retoryczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2023-01-04 06:41:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2023 o 17:46, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz. Mialem akcje Lotosu.

    j.w.

    > Czytaj.

    W celu?

    > O przepraszam bardzo - jako akcjonariusz życze sobie dywidendy.

    A jako konsument i większościowy właściciel via skarb państwa,
    sprzedawania paliw po uczciwej cenie.

    > Jak ktos chce po kosztach, to niech szuka sponsora :-)

    No przecież właśnie Orlenowi zasponsorowaliśmy (wszyscy) jego majątek.

    > A co tu komentowac taką glupote.

    Głupoty to to co wpisują podobne Tobie pisiory.

    > No chyba, ze jakos udowodnisz te 800% marży.

    Bo Ty nie umiesz googla użyć?
    Proszę - 3 link od góry:
    https://www.symulatorogrzewania.pl/marza-rafineryjna
    -pkn-orlen-w-iii-kwartale-wyzsza-o-529

    > Albo jak sie ma troche pojecia o ekonomii i finansach.

    Wtedy się wątpliwości nie ma.

  • 55. Data: 2023-01-04 16:33:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Jan 2023 06:41:39 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > No przecież właśnie Orlenowi zasponsorowaliśmy (wszyscy) jego majątek.

    > Głupoty to to co wpisują podobne Tobie pisiory.

    A znasz Ty pojecie "punkt procentowy"?
    Jak marza z 3.1% skoczyla do 16.4%, to oczywiscie mozna napisac, ze
    wzrosla o 529% (tzn 429%), ale to nie znaczy, ze marza wynosi teraz
    529%.

    Ba - jak zobaczysz, to jest tam 1.2% i 26.5% - to jest 2200% wzrostu!

    A druga sprawa, to na ile te szacunki dobre przy tak zmiennej ropie

    J.

  • 56. Data: 2023-01-05 08:32:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2023 o 16:33, J.F pisze:

    > A znasz Ty pojecie "punkt procentowy"?
    > Jak marza z 3.1% skoczyla do 16.4%, to oczywiscie mozna napisac, ze
    > wzrosla o 529% (tzn 429%), ale to nie znaczy, ze marza wynosi teraz
    > 529%.

    Słyszałeś kiedyś o hiperboli?
    Czy myślałeś że mówię o 800% wyliczonych kalkulatorem?

  • 57. Data: 2023-01-05 09:15:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Jan 2023 08:32:43 +0100, Cavallino wrote:

    > Słyszałeś kiedyś o hiperboli?
    > Czy myślałeś że mówię o 800% wyliczonych kalkulatorem?

    "800% marzy" jest jednoznaczne.
    Jak znasz tylko hiperbole jezykowe, to o finansach lepiej nie pisz.

    J.

  • 58. Data: 2023-01-05 09:15:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

  • 59. Data: 2023-01-05 10:28:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2023 o 09:15, J.F pisze:

    > "800% marzy" jest jednoznaczne.

    Dla głąba.
    Jak napiszę "milion" to też takie będzie?

  • 60. Data: 2023-01-05 11:00:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Jan 2023 10:28:52 +0100, Cavallino wrote:

    > Dla głąba.
    > Jak napiszę "milion" to też takie będzie?

    No to nie pisz.

    Jakbys napisal "marza mu spadnie z 8% na 2%" to mialbym mieszane
    uczucia, jakbys napisal "marza mu spadnie z 25% na 17%" ... jest to
    powod do wk* ... o ile te marze sa prawdziwe.

    Na razie jest tak, ze surowiec w ciagu roku podrozal 50%, dolar 20%,
    wiec Orlen musial podniesc cene.
    Surowiec juz potanial, dolar tez juz potanial, na ile nas "okradali"
    to by trzeba szczególowe analizy.

    J.