  • 41. Data: 2023-01-03 08:39:39
    Temat: Re: Ceny paliw
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Czym teraz jest CPN

    Formalnie go nie ma.

  • 42. Data: 2023-01-03 12:45:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 08:38:55 +0100, Cavallino wrote:

    > Tak Ci na przekazie dnia w pis powiedzieli?

    A kto ci powiedzial inaczej?

    J.

  • 43. Data: 2023-01-03 12:50:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 16:40:31 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Inflację dusi zwiększenie produkcji?

    Zalezy od przyczyn.
    Ogolnie raczej nie, wieksza produkcja to hossa w gospodarce,
    to brak potrzeby oszczedzania.

    No ale jakby tak OPEC wydobycie ropy zwiekszyl, to by zaraz ceny
    spadly :-)

    J.

  • 44. Data: 2023-01-03 13:54:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2023 o 12:45, J.F pisze:

    > A kto ci powiedzial inaczej?

    Każdy kto wiedział o czym pisze?
    Bo to że ceny wzrosły, wiadomo, ale to o ile i na jak długo - to już
    czysta spekulacja i nabijanie kabzy.

  • 45. Data: 2023-01-03 14:06:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 13:54:56 +0100, Cavallino wrote:

    > Każdy kto wiedział o czym pisze?
    > Bo to że ceny wzrosły, wiadomo, ale to o ile i na jak długo - to już
    > czysta spekulacja i nabijanie kabzy.

    O ile wzrosly na gieldach, to akurat tez wiadomo.
    I z grubsza wiadomo dlaczego. I na jak dlugo wzrosły - też juz wiemy.

    Nie wiemy natomiast dokladnie po jakiej cenie Orlen kupuje.

    Natomiast jesli jest w stanie z dnia na dzien obnizyc ceny netto o ok
    70-80gr na litrze, to sugeruje, ze nas ostatnio "okradal".
    Pytanie tylko jak długo ...

    J.

  • 46. Data: 2023-01-03 14:13:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2023 o 14:06, J.F pisze:

    > O ile wzrosly na gieldach, to akurat tez wiadomo.

    I nijak to nie musi mieć przełożenia na koszty.

    > I z grubsza wiadomo dlaczego. I na jak dlugo wzrosły - też juz wiemy.

    j.w.

    > Nie wiemy natomiast dokladnie po jakiej cenie Orlen kupuje.

    A ile był wart Lotos?

    Problem w tym, że to nie była własność Orlenu, tylko nas wszystkich.
    Więc skoro raz zapłaciliśmy za ropę oddaniem go za darmo, to dlaczego
    mamy płacić za nią drugi raz, tym razem przy dystrybutorze?

    Żeby Orlen wyrobił sobie długą kołderkę na sponsorowanie PIS w roku
    wyborczym?

    > Natomiast jesli jest w stanie z dnia na dzien obnizyc ceny netto o ok
    > 70-80gr na litrze, to sugeruje, ze nas ostatnio "okradal".

    Nie "sugeruje" tylko "dowodzi".

  • 47. Data: 2023-01-03 16:02:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 14:13:06 +0100, Cavallino wrote:

    > I nijak to nie musi mieć przełożenia na koszty.

    Ma, chyba, ze masz dobrego wujka.

> [...]
    > Więc skoro raz zapłaciliśmy za ropę oddaniem go za darmo, to dlaczego
    > mamy płacić za nią drugi raz, tym razem przy dystrybutorze?

    A zaplaciles?
    Bo to chyba fuzja była, ale moze przy okazji Orlen wykupil akcje od
    SP.

    P.S. Za to z ostaniej chwili jakies aferki sie pojawiaja
    https://tvn24.pl/polska/orlen-lotos-fuzja-najwyzsza-
    izba-kontroli-pismo-marian-banasia-w-sprawie-orlenu-
    6589669
    https://www.newsweek.pl/biznes/jacek-krawiec-fuzja-o
    rlen-lotos-to-jest-kryminal-rozmowa/wdp2flw

    PPS.
    https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/media/komunikaty-pr
    asowe/2022/grudzien/grupa-orlen-publikuje-calkowity-
    slad-weglowy

    "Zakres 1 to emisje bezpośrednie powstałe w wyniku spalania paliw w
    źródłach będących własnością firmy bądź przez nią nadzorowanych,
    emisji powstałych w wyniku zachodzących procesów technologicznych czy
    ulatniających się czynników chłodniczych. Dla ORLENU jest to około 20%
    całości emisji.

    Zakres 2 to pośrednie energetyczne emisje powstałe w wyniku zużywania
    importowanej (zakupionej czy dostarczonej z zewnątrz) energii
    elektrycznej, cieplnej, pary technologicznej, chłodu (w praktyce
    emisje GHG powstają w miejscu wytworzenia tych mediów). Dla ORLENU to
    około 1% wszystkich emisji.

    Zakres 3 to inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości,
    np. w wyniku użytkowania produktów przez końcowych użytkowników,
    wytworzenia surowców lub półproduktów, zagospodarowania odpadów,
    transportu surowców oraz produktów czy podróży służbowych pracowników.
    Dla ORLENU to prawie 80% wszystkich emisji."

    I to by bylo na tyle w kwestii zuzycia energii.

    Tylko uwzglednij, ze Orlen nie tylko paliwa produkuje.

    > Żeby Orlen wyrobił sobie długą kołderkę na sponsorowanie PIS w roku
    > wyborczym?

    I tak beda sponsorowac. I nie tylko Orlen. Chocby na kredyt.
    Z PKO BP. i innych "panstwowych" bankow.

    > Nie "sugeruje" tylko "dowodzi".

    No, teoretycznie moze byc tak, ze Prezes nakaz, albo premier
    wynegocjowal, ze w obliczu polepszajacej sie sytuacji cenowej,
    Orlen chwilow ograniczyl swoj zysk.
    Ale to moze zobaczymy w raportach pare miesiecy.

    A moze faktycznie okradali :-(

    J.

  • 48. Data: 2023-01-03 17:13:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2023 o 16:02, J.F pisze:

    > Ma, chyba, ze masz dobrego wujka.

    Albo długoterminowe kontrakty wyceniane inaczej.

    > A zaplaciles?

    Tak.
    Oddaniem majątku państwowego za bezcen.

    Ale po co tam pisiorowi tłumaczyć do kogo należy taki majątek....

> [...]
    6589669
    > https://www.newsweek.pl/biznes/jacek-krawiec-fuzja-o
    rlen-lotos-to-jest-kryminal-rozmowa/wdp2flw

    Przecież o tym Cię pisze od dłuższego czasu.
    Widać w tvp nie powiedzieli, to nie wiedziałeś sam....

> [...]
    > transportu surowców oraz produktów czy podróży służbowych pracowników.
    > Dla ORLENU to prawie 80% wszystkich emisji."

    Tzn na ile i co w to wchodzi?
    Przypominam, że Orlen to też m.in Energa.....
    Producent prądu.

    > I tak beda sponsorowac. I nie tylko Orlen. Chocby na kredyt.
    > Z PKO BP. i innych "panstwowych" bankow.

    No właśnie.
    A jakby nie było z czego, bo zyski byłyby takie jak powinny, czyli
    żadne, to byłoby uczciwiej....

    > No, teoretycznie moze byc tak, ze Prezes nakaz, albo premier
    > wynegocjowal, ze w obliczu polepszajacej sie sytuacji cenowej,
    > Orlen chwilow ograniczyl swoj zysk.

    Zapętliłeś się?
    Już Ci pisałem, obniżyli marżę z 800 na 785%....

    > Ale to moze zobaczymy w raportach pare miesiecy.
    >
    > A moze faktycznie okradali :-(

    Wątpliwości może mieć tylko zatwardziały, skretyniały pisior.

  • 49. Data: 2023-01-03 17:46:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 17:13:16 +0100, Cavallino wrote:

    > Albo długoterminowe kontrakty wyceniane inaczej.

    Sa wyceniane inaczej, ale nie masz chyba wątpliwosci, ze nikt nie chce
    dawac za pół ceny.

    > Tak.
    > Oddaniem majątku państwowego za bezcen.
    > Ale po co tam pisiorowi tłumaczyć do kogo należy taki majątek....

    Zaraz zaraz. Mialem akcje Lotosu. Mialem akcje Orlenu.
    Mam tylko Orlenu, ale wiecej. Podobnie jest z SP.

> [...]
    rlen-lotos-to-jest-kryminal-rozmowa/wdp2flw

    > Przecież o tym Cię pisze od dłuższego czasu.
    > Widać w tvp nie powiedzieli, to nie wiedziałeś sam....

    No coz, informacje nowe, ale faktycznie zawierają i stare.

    asowe/2022/grudzien/grupa-orlen-publikuje-calkowity-
    slad-weglowy

    > Tzn na ile i co w to wchodzi?

    Czytaj.

    > Przypominam, że Orlen to też m.in Energa.....
    > Producent prądu.

    No, ciekawe jak ja wliczyli.

    > No właśnie.
    > A jakby nie było z czego, bo zyski byłyby takie jak powinny, czyli
    > żadne, to byłoby uczciwiej....

    O przepraszam bardzo - jako akcjonariusz życze sobie dywidendy.

    Jak ktos chce po kosztach, to niech szuka sponsora :-)

    > Zapętliłeś się?
    > Już Ci pisałem, obniżyli marżę z 800 na 785%....

    A co tu komentowac taką glupote.

    No chyba, ze jakos udowodnisz te 800% marży.

    > Wątpliwości może mieć tylko zatwardziały, skretyniały pisior.

    Albo jak sie ma troche pojecia o ekonomii i finansach.

    A nie "800% marży".

    J.

  • 50. Data: 2023-01-03 17:51:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.01.2023 19:30, Shrek wrote:
    > Swoją drogą to ponoć mamy jakiś urząd antymonopolowy co przydziela kary
    > idące w miliony za o wiele mniejsze pierdoły.

    TK też mamy. Zgadnij co się stało.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz