eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny klimatyzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 91. Data: 2019-07-10 13:12:20
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d25b034$0$512$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?
    >>
    >>>> Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc
    >>>> nic się nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet
    >>>> ciecz! Także jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór
    >>>> rozprężny nie wydoi, to nic się nie stanie :-)
    >
    >>> A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z
    >
    >> Po to skraplasz, zeby bylo male.

    >Z tego co pamiętam, bardzo małe - tylko150 atmosfer

    To w tlenie nieskroplonym.
    W skroplonym moze byc do 50 atm.

    Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie
    temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..

    >>> czynnikiem na pewno też nie jest atmosferyczne. A "partyzanci"
    >>> podłączają taką butle do instalacji bez żadnego reduktora. O ile
    >>> stary Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji
    >>> to on najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli
    >>> musiał wymienić chłodnicę.
    >
    >> Akurat tutaj czynnik w butli tez jest skroplony i cisnienie zalezy
    >> tylko od temperatury - ale jest umiarkowane.
    >
    >> I musi pasowac do instalacji, w ktorej tez jest skroplony czynnik.
    >
    >> Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
    >> Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej
    >> cieczy, to pewnie da rade ...
    >
    >Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że

    Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

    >ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,

    Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.

    >inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na
    >oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.

    To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?

    >Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza
    >w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

    Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.


    J.


  • 92. Data: 2019-07-12 12:19:11
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.07.2019 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...
    >
    >> Tylko że okoliczni mechanicy nie maja w zwyczaju dawać pokwitowań za
    >> zleconą pracę. "Z urzędu" nie dostaniesz wydruku nawet z
    >> obowiązkowego przeglądu pojazdu, ustawiania geometrii, czy
    >> diagnostyki wtrysków, a co tu dopiero mówić o serwisie klimy...
    > Jeszcze nie byłem na ustawianiu geometrii z którego nie dostałbym
    > wydruku...
    >

    Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)


  • 93. Data: 2019-07-12 12:21:11
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 10.07.2019 o 13:12, J.F. pisze:
    >
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5d25b034$0$512$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    >>>>>> Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?
    >>>
    >>>>> Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc
    >>>>> nic się nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet
    >>>>> ciecz! Także jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór
    >>>>> rozprężny nie wydoi, to nic się nie stanie :-)
    >>
    >>>> A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z
    >>
    >>> Po to skraplasz, zeby bylo male.
    >
    >> Z tego co pamiętam, bardzo małe  - tylko150 atmosfer
    >
    > To w tlenie nieskroplonym.
    > W skroplonym moze byc do 50 atm.
    >
    > Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie
    > temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    > wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..


    Trochę pracowałem w tlenowni, ale pamięć już chyba nie ta aby oponować.
    Choć jeszcze wczoraj przysięgałbym że chodzi o ciśnienie tlenu skroplonego.

    Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca w
    jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym. jednak to nie zmiana faktu że
    dopełnianie na oko może uszkodzić instalację ze względu na ciśnienie.


    >
    >>>> czynnikiem na pewno też nie jest atmosferyczne. A "partyzanci"
    >>>> podłączają taką butle do instalacji bez żadnego reduktora. O ile
    >>>> stary Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji to
    >>>> on najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli musiał
    >>>> wymienić chłodnicę.
    >>
    >>> Akurat tutaj czynnik w butli tez jest skroplony i cisnienie zalezy
    >>> tylko od temperatury - ale jest umiarkowane.


    Skoro tak piszesz... Wszyscy zainteresowani sądzili że to za sprawą
    ręcznego dopełniania chłodnicę szlak trafił.


    >>
    >>> I musi pasowac do instalacji, w ktorej tez jest skroplony czynnik.
    >>
    >>> Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
    >>> Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej
    >>> cieczy, to pewnie da rade ...
    >>
    >> Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że
    >
    > Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P


    A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy? I zaraz
    zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa, ktoś gadał
    o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie płynnej.

    >
    >> ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,
    >
    > Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.


    I to jest możliwe. W dawniejszych czasach przecie mało który warsztat
    miał urządzenie do serwisu klimatyzacji, a jakiegoś armagedonu nie było.


    >
    >> inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na
    >> oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.
    >
    > To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?


    Tu akurat maszynę mają, nie mają tylko programu do tego auta. Jak
    zresztą i w innych okolicznych warsztatach.


    >
    >> Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza
    >> w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.
    >
    > Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.
    >
    >
    > J.
    >

    Alternatywą jest wizyta u butlarzy, raczej na pewno wyjdzie taniej.


  • 94. Data: 2019-07-12 12:35:38
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d285f14$0$501$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 10.07.2019 o 13:12, J.F. pisze:
    >>>>> A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli
    >>>>> z
    >>>> Po to skraplasz, zeby bylo male.
    >>> Z tego co pamiętam, bardzo małe - tylko150 atmosfer
    >
    >> To w tlenie nieskroplonym.
    >> W skroplonym moze byc do 50 atm.
    >
    >> Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie
    >> temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    >> wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..

    >Trochę pracowałem w tlenowni, ale pamięć już chyba nie ta aby
    >oponować. Choć jeszcze wczoraj przysięgałbym że chodzi o ciśnienie
    >tlenu skroplonego.

    >Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca
    >w jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym.

    Klima zazwyczaj dziala dzieki skraplaniu i odparowywaniu czynnika -
    wiec w obu naraz :-)

    >jednak to nie zmiana faktu że dopełnianie na oko może uszkodzić
    >instalację ze względu na ciśnienie.

    No wlasnie nie bardzo. Widziales, zeby ktos mierzyl cisnienie w butli
    LPG ?

    >> Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że
    > Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

    >A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy?

    Klima chlodzi dlatego, ze zamiana cieczy w gaz (parę) wymaga duzo
    ciepla.

    Co prawda rozprezanie gazu tez wymaga ciepla, ale widac za malo - i
    wiekszosc chlodziarek odparowuje czynnik, a potem go skrapla ..

    >I zaraz zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa,
    >ktoś gadał o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie
    >płynnej.

    Raczej tak. Tzn jest nam potrzebny gaz, ktory w temperaturze ok 30-60
    stopni C mozna skroplic zwiekszajac cisnienie.
    Ewentualnie odparowac w temperaturze 0-10C, zmniejszajac cisnienie

    Jest takich gazow sporo, niestety wszytkie maja wady.

    A skoro sie tak wygodnie skrapla, to transportuje sie skroplony w
    malej butli pod cisnieniem.

    J.


  • 95. Data: 2019-07-12 14:00:03
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)

    Słupca niedaleko Konina?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    książki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard

strony : 1 ... 9 . [ 10 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: