eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny klimatyzacjiRe: Ceny klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netco
    logne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
    04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ceny klimatyzacji
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5d172287$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qf8agg$e54$1@dont-email.me>
    <5d1b0364$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <qfo9ck$u4f$2@dont-email.me>
    <5d249203$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d249487$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d25b034$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d25c89e$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <M...@j...ru>
    Date: Fri, 12 Jul 2019 12:21:11 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.2
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5d25c89e$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190712-0, 12.07.2019), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 99
    Message-ID: <5d285f14$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.33.52.213
    X-Trace: 1562926868 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 188.33.52.213:50279
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4919
    X-Received-Body-CRC: 1786364299
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2659938
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.07.2019 o 13:12, J.F. pisze:
    >
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5d25b034$0$512$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    >>>>>> Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?
    >>>
    >>>>> Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc
    >>>>> nic się nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet
    >>>>> ciecz! Także jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór
    >>>>> rozprężny nie wydoi, to nic się nie stanie :-)
    >>
    >>>> A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z
    >>
    >>> Po to skraplasz, zeby bylo male.
    >
    >> Z tego co pamiętam, bardzo małe  - tylko150 atmosfer
    >
    > To w tlenie nieskroplonym.
    > W skroplonym moze byc do 50 atm.
    >
    > Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie
    > temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co
    > wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..


    Trochę pracowałem w tlenowni, ale pamięć już chyba nie ta aby oponować.
    Choć jeszcze wczoraj przysięgałbym że chodzi o ciśnienie tlenu skroplonego.

    Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca w
    jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym. jednak to nie zmiana faktu że
    dopełnianie na oko może uszkodzić instalację ze względu na ciśnienie.


    >
    >>>> czynnikiem na pewno też nie jest atmosferyczne. A "partyzanci"
    >>>> podłączają taką butle do instalacji bez żadnego reduktora. O ile
    >>>> stary Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji to
    >>>> on najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli musiał
    >>>> wymienić chłodnicę.
    >>
    >>> Akurat tutaj czynnik w butli tez jest skroplony i cisnienie zalezy
    >>> tylko od temperatury - ale jest umiarkowane.


    Skoro tak piszesz... Wszyscy zainteresowani sądzili że to za sprawą
    ręcznego dopełniania chłodnicę szlak trafił.


    >>
    >>> I musi pasowac do instalacji, w ktorej tez jest skroplony czynnik.
    >>
    >>> Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
    >>> Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej
    >>> cieczy, to pewnie da rade ...
    >>
    >> Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że
    >
    > Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P


    A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy? I zaraz
    zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa, ktoś gadał
    o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie płynnej.

    >
    >> ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,
    >
    > Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.


    I to jest możliwe. W dawniejszych czasach przecie mało który warsztat
    miał urządzenie do serwisu klimatyzacji, a jakiegoś armagedonu nie było.


    >
    >> inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na
    >> oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.
    >
    > To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?


    Tu akurat maszynę mają, nie mają tylko programu do tego auta. Jak
    zresztą i w innych okolicznych warsztatach.


    >
    >> Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza
    >> w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.
    >
    > Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.
    >
    >
    > J.
    >

    Alternatywą jest wizyta u butlarzy, raczej na pewno wyjdzie taniej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: