  • 200. Data: 2011-11-01 11:04:19
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 29 Oct 2011 22:00:16 +0200, Andrzej napisał(a):

    > ale ze względu na cenę do trzymania danych można ich jeszcze użyć

    Czyli cały zysk w wydajności idzie w zasadzie na czas uruchomienia systemu i
    programów, które na SSD są zainstalowane.

    > służą i można je obrabiać na SSD. Finał ten pracy można
    > zmagazynować na HDD

    Popatrzyłem na materiały zmajstrowane przeze mnie w fabryce w tym roku.
    Samych źródeł mam dobre 100GB. Trzymać to na zewnątrz, jak potrzeba kopiować
    dany plik na SSD, stąd go wczytywać i obrabiać, po zakończeniu danego
    projektu pamiętać, by nadpisać źródło? Wygodne to tak moim zdaniem
    ,,średnio", a do tego cały czas zyskany na szybszym odczycie danych z SSD i
    tak zostanie z nawiązką skonsumowany przez przerzucanie danych z HDD na SSD
    i z powrotem.

    > na razie są za drogie, To już ustaliśmy

    Czyli innymi słowy - przyznajesz, że w Message-ID: <4...@w...pl>
    żeś palnął jak łysy grzywką o kant kuli? Tak dla przypomnienia:
    ,,ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!
    HDD to badziewie i już dawno winno się je oglądać w muzeum, jako eksponat".

    [ Dopóki lakier na paznokciach nie wysechł, kobieta jest bezbronna. ]
    [ (Burt Reynolds) ]

  • 202. Data: 2011-11-01 11:05:42
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-01 10:05, Użytkownik januszek napisał:

    > Nie chodzi tylko o start systemu ale takze o szybkosc uruchamiania
    > aplikacji i co najwazniejsze wczytywanie poziom/plansz w grze. U mnie,
    > na ten przyklad, czas startu planszy w Starcrafcie II po wymienia HDD na
    > SSD zmniejszyl sie trzykrotnie. Wczesniej inni grajacy czekali na mnie a
    > teraz ja na nich ;P

    Miało by sens pod warunkiem że grasz w jedną grę i uruchamiasz
    (szybko) jedną aplikację, na więcej zabraknie miejsca na drogim
    ale mało pojemnym SSD.

    Pozdrawiam

  • 203. Data: 2011-11-01 11:16:24
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    > Ja mogę mieć na kilku dyskach spiętych w RAID - naprawdę mi to nie
    > przeszkadza. No ale żeby uzyskać sensowną pojemność używając SSD, to
    > musiałbym spiąć tak z 10 napędów po 100GB. Owszem - prawdopodobnie
    > wydajność by to miało nie z tej planety, ale jak sobie pomyślę o
    > cenie dysków i kontrolera (jakoś średnio kojarzę płytę główną
    > udostępniającą 10 portów SATA, gdzie można utworzyć RAID korzystając
    > z nich wszystkich).

    To może płytę z 4 PCIE? :)

    http://pclab.pl/art47018.html

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 204. Data: 2011-11-01 11:24:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 16:39:20 +0100, Andrzej napisał(a):

    > wydałem 350 zł, to tyle kosztował dysk. Zwróci się za parę lat.
    > Dobrze, że się zwróci bo wiele elementów komputerowych
    > nie zwraca się w ogóle!
    > Choćby karta graficzna...

    Czy komputer wykorzystujesz również do pracy zarobkowej? Tak / Nie?

    (ciach...)

    [ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
    [ (Benicio Del Toro) ]

  • 205. Data: 2011-11-01 11:44:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Goomich" napisał w wiadomości grup
    .0.1...
    > To może płytę z 4 PCIE? :)
    >
    > http://pclab.pl/art47018.html

    Nie ma się czym ekscytować. W benchmarkach może i szybko, ale na co dzień już
    nie jest tak wydajny.

  • 206. Data: 2011-11-01 11:46:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > kontrolera (jakoś średnio kojarzę płytę główną udostępniającą 10 portów
    > SATA, gdzie można utworzyć RAID korzystając z nich wszystkich).

    Duza pojemnosc 1-2TB SSD jest faktycznie potrzebna w bardzo, bardzo
    specyficznych zastosowaniach (jezeli wogole jest potrzebna - bo jako
    storage, to zupelnie mija sie z celem) i ew. szpan na podwórku ;)

    Aby jednak nie kombinowac, proponuje OCZ Revo Drive:
    http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-3-x2-pci-
    express-ssd.html

    pojemność do 960GB na karte PCIEx4 z tego co widze w specyfikacji, byly
    tez napędy w formacie 3.5" o pojemnosciach 1TB, ale praktycznie nie bylo
    zbytu (bo to sztuka dla sztuki), malo kto potrzebuje takiej konfiguracji.

  • 207. Data: 2011-11-01 11:52:14
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Użytkownik "Goomich" napisał w wiadomości grup
    .0.1...

    > Nie ma się czym ekscytować. W benchmarkach może i szybko, ale na co
    > dzień już nie jest tak wydajny.

    Ale Przemek sie martwił, że nie ma płyty z 10 SATA.

  • 209. Data: 2011-11-01 11:54:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 15:14:21 +0100, Andrzej napisał(a):

    (ciach...)
    > ja jestem niecierpliwy :)
    > Na konwertowanie filmu mogę poczekać, ale łączność z netem muszę mieć od razu
    >
    > takie skrzywienie, podobne to tych którzy grają, a tak właściwie patrzą na ilość
    > klatek i benchmarki

    Wiesz. Ilość klatek jednak ma ewidentne przełożenie na komfort z grania. Jak
    Ci obraz tnie, to przyjemność taka średnia jednak jest. Ale żeby szaty drzeć
    dlatego, że system 20 sekund dłużej się podnosi od zimnego startu? :)

    [ Małżeństwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje się, że się zamówiło ]
    [ najlepszą rzecz z karty, do momentu, kiedy się zobaczy, co dostał ]
    [ sąsiad. (Bernd Stelter) ]

  • 208. Data: 2011-11-01 11:54:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 17:55:40 +0100, Andrzej napisał(a):

    (ciach...)
    > realnie mniej, bo przy słabym procesorze szybki dysk w niczym nie pomaga.
    > Mój SSD jest 2x szybszy od HDD, a operacje dyskowe przeniesione na SSD
    > trwają zaledwie 5% szybciej. Sam widziesz, że nie warto.

    Dopiero co proponowałeś, żeby dane trzymać na HDD, a te, które będą akurat
    obrabiane przenieść na SSD.

    ,,> Aha. Czyli dane, które się obrabia nie służą do pracy?

    służą i można je obrabiać na SSD. Finał ten pracy można
    zmagazynować na HDD"

    Zysk na wydajności operacji dyskowych 5%, jaka strata na wybór, kopiowanie
    danych z HDD na SSD i po zakończeniu obróbki - z powrotem na HDD?

    Coś się kolego gubicie w zeznaniach. :D

    [ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam. ]
    [ (Jean-Baptiste Emmanuel Zorg) ]

  • 211. Data: 2011-11-01 12:04:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 01 Nov 2011 12:16:24 +0100, Goomich napisał(a):

    > To może płytę z 4 PCIE? :)
    >
    > http://pclab.pl/art47018.html

    240GB za 2350 PLN? Ale za te dyski dla mnie to Ty płacisz. :)

    [ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej ]
    [ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie. (JoeMonster.org) ]