  • 181. Data: 2011-10-31 14:35:27
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.10.2011 15:09, Andrzej pisze:
    > uruchamiam kilka razy dziennie, wiec ten czas jest dłuższy

    Po co?

    Rozumiem raz-dwa dziennie. Sam zresztą uruchamiam komputer
    raz na kilka tygodni, bo albo go usypiam (i w efekcie za-
    czyna działać w kilka sekund znów), albo w ogóle nie wyłą-
    czam go. Ale uruchamiać kilka razy dziennie?

    Swoją drogą wiesz o tym, że na SSD nie powinno się używać
    w zasadzie hibernacji ze względu na bardzo częste, obfite
    zapisy? A hibernacja jest bardzo cenną, oszczędzającą czas
    funkcją.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 182. Data: 2011-10-31 14:40:22
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

    > Woda na herbatę też niestety nie gotuje mi się natychmiastowo, czasem
    > trzeba pocierpieć.

    i ten czas skracam maksymalnie - mam 4 kW czajnik i wlewam mało wody ;)

  • 183. Data: 2011-10-31 14:42:03
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

    > Otóż to, wydawać kilkakrotnie więcej na mniejszy dysk do domowego
    > peceta, żeby móc o 10 sekund wcześniej "sprawdzić pocztę" to po prostu
    > onanizm sprzętowy.

    tak 'se' tłumacz,
    ale te 10 s wcześniej rzutuje też na całą resztę.
    Dysk jest po prostu szybszy, a czas bootowania, może dla niektórych
    bez znaczenia, jest tego wymiernikiem/wskaźnikiem

  • 184. Data: 2011-10-31 14:50:40
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Po co?

    nie lubie jak pracuje bezczynnie
    powiedzmy, że oszczedzam prąd.
    Komputer bierze 90W, to dużo.

    > Swoją drogą wiesz o tym, że na SSD nie powinno się używać
    > w zasadzie hibernacji ze względu na bardzo częste, obfite
    > zapisy? A hibernacja jest bardzo cenną, oszczędzającą czas
    > funkcją.

    tego właśnie nie używam.

  • 185. Data: 2011-10-31 14:54:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 31/10/2011 14:42, Andrzej wrote:

    > tak 'se' tłumacz,
    > ale te 10 s wcześniej rzutuje też na całą resztę.
    > Dysk jest po prostu szybszy, a czas bootowania, może dla niektórych
    > bez znaczenia, jest tego wymiernikiem/wskaźnikiem

    Jest szybszy, ale podałem wcześniej ile zajmują mojemu dyskowi
    przeciętne czynności..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 186. Data: 2011-10-31 15:25:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.10.2011 15:50, Andrzej pisze:
    > nie lubie jak pracuje bezczynnie
    > powiedzmy, że oszczedzam prąd.
    > Komputer bierze 90W, to dużo.

    Powiedzmy, że zaoszczędziłeś 3 h działania komputera dzien-
    nie. W efekcie przy tych 90 W dziennie zyskujesz 270 Wh,
    miesięcznie 8 kWh, rocznie 97 kWh. Brawo, właśnie wydałeś
    500 zł by zaoszczędzić rocznie z 50 zł może.

    A teraz wyobraź sobie, że wznowienie działania komputera z
    uśpienia (<10 W) lub hibernacji (0 W) na HDD trwa mniej wię-
    cej tyle, ile pełne uruchomienie Twojego komputera i wszy-
    stkich potrzebnych do pracy aplikacji oraz otwarcie doku-
    mentów na SSD.

    W efekcie nic nie zyskujesz na wydatku poza ewentualnie nie-
    co szybszą pracą komputera w niektórych okolicznościach. Ar-
    gument zbity.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 187. Data: 2011-10-31 15:39:20
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Powiedzmy, że zaoszczędziłeś 3 h działania komputera dzien-
    > nie. W efekcie przy tych 90 W dziennie zyskujesz 270 Wh,
    > miesięcznie 8 kWh, rocznie 97 kWh. Brawo, właśnie wydałeś
    > 500 zł by zaoszczędzić rocznie z 50 zł może.

    wydałem 350 zł, to tyle kosztował dysk. Zwróci się za parę lat.
    Dobrze, że się zwróci bo wiele elementów komputerowych
    nie zwraca się w ogóle!
    Choćby karta graficzna...

> [...]
    > cej tyle, ile pełne uruchomienie Twojego komputera i wszy-
    > stkich potrzebnych do pracy aplikacji oraz otwarcie doku-

    ale u mnie wznowienie nie działa. Mam karta SAT, która nie wiedzieć
    czemu wybudza komputer zaraz po uśpieniu

    > W efekcie nic nie zyskujesz na wydatku poza ewentualnie nie-
    > co szybszą pracą komputera w niektórych okolicznościach. Ar-
    > gument zbity.

    no nie, bo mojego komputera uśpić się nie da!
    dochodzi jeszcze fakt, że SSD w ogóle nie hałasuje

  • 188. Data: 2011-10-31 15:43:45
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Andrzej" wrote:
    > no to ja chyba nie jestem normalnym człowiekiem.
    > Ja chcę nacisnąc power i mieć to co chcę.

    Ja też nie jestem normalnym użytkownikiem, mnie czas startu systemu
    totalnie powiewa, gdyż uruchamiam go po prostu bardzo rzadko. Dowód?

    A proszę bardzo, z crystaldiska:
    Power On Hours: 16822h
    Power On Count: 110

    Jak łatwo z tego obliczyć, system uruchamiam średnio raz na każde
    około 6 dni i 10 godzin pracy komputera.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 189. Data: 2011-10-31 16:04:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 31/10/2011 15:39, Andrzej wrote:

    > wydałem 350 zł, to tyle kosztował dysk. Zwróci się za parę lat.
    > Dobrze, że się zwróci bo wiele elementów komputerowych
    > nie zwraca się w ogóle!
    > Choćby karta graficzna...

    350 za SSD? Więc jest mały i musisz mieć też dodatkowy albo zewnętrzny
    HDD. W efekcie jakiekolwiek operacje na plikach nie są ani trochę
    szybsze, a jeśli podpinasz go przez USB, to nawet dużo wolniejsze.

    > no nie, bo mojego komputera uśpić się nie da!
    > dochodzi jeszcze fakt, że SSD w ogóle nie hałasuje

    Ale ty musisz mieć do tego HDD i tak, więc hałasuje nadal.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 190. Data: 2011-10-31 16:12:18
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    kamil wrote:

    > 350 za SSD? Więc jest mały i musisz mieć też dodatkowy albo zewnętrzny
    > HDD.

    dokładnie tak.
    Na razie nie da się inaczej. Ale ten HDD jest najcichszy z możliwych i
    może być wolny.

    > W efekcie jakiekolwiek operacje na plikach nie są ani trochę
    > szybsze,

    nie są, ale nie przeszkasza mi to, bo jeśli na niektóre przetworzenia
    muszę
    czekać 3 min, to jeśli skróce ten czas do 2 min to i tak będzie długo

    > a jeśli podpinasz go przez USB, to nawet dużo wolniejsze.

    podpinam pod USB 3.0 więc tragicznie nie jest.

    > Ale ty musisz mieć do tego HDD i tak, więc hałasuje nadal.

    otóż nie. Ten który mam jest zupełnie niesłyszalny. Jego hałas
    miesza się z tym od procka i zasilacza.
    Hałasował natomiast HDD systemowy który miałem. Chciałem użyć cichego
    HDD do systemu, ale jego wydajność mnie nie satysfakcjonowała. System
    uruchamiał się ze 40 s :)