  • 31. Data: 2011-04-09 11:08:50
    Temat: Re: Ceny części w PL
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 18:31, Piotr Gałka pisze:

    > Ciągle mam w pamięci zdanie jednego gościa z końca 2005, który po
    > przeczytaniu około 4000 artykułów na temat technologii bezołowiowej
    > (zamieścił je na swojej stronie) stwierdził, że się obkupił w sprzęt i
    > teraz czeka aż jakiś wypadek śmiertelny spowodowany ROHS otworzy ludziom

    Tak z ciekawości spytam. Znalazł przez te 5 lat?

    MD

  • 32. Data: 2011-04-09 14:22:45
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości spytam. Znalazł przez te 5 lat?

    Sądzę, że nie, bo chyba byłoby głośno, gdyby się okazało, że taki jest
    skutek unijnej dyrektywy.
    P.G.

  • 33. Data: 2011-04-09 15:47:51
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Jak wyglądają sprawy ewentualnego cła przy zamawianiu u zagranicznych
    producentów bądź pośredników np. z Alibaby?

    R.

  • 34. Data: 2011-04-09 16:01:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-09 16:22, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że nie, bo chyba byłoby głośno, gdyby się okazało, że taki jest
    > skutek unijnej dyrektywy.
    > P.G.

    No to może trochę te zarzuty o wysoką awaryjność są przesadzone.

    MD

  • 35. Data: 2011-04-09 17:04:45
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Michoo napisał:
    [..]

    > Ale "wyłączony" oznacza, że "nie ma zakazu stosowania substancji
    > niezgodnych z ROHS" a nie "jest zakaz stosowania zgodnych". Więc
    > producent musi zapewnić, że takie części się (nawet przez przypadek) nie
    > dostaną. Starczy błąd w dostawie i dostajesz części powleczone czystą
    > cyną - ciężko je odróżnić od takich powleczonych SnPb a problemy mogą
    > się pojawić po latach.

    Dajmy na to szpital kupuje jakiś sprzęt za np 100 tyś PLN, producent
    zrobił to w LF czyli sprzęt pożyje max jakieś 2 lata, po tych 2-ch
    latach szpital raczej nie kupi sprzętu tego producenta, chyba że
    zadziała mechanizm "rączka rączkę myje". Osobiście liczę na zdrowy
    rozsądek producentów iż tego pier....nego gówna Lead Free zwanego nie
    pchają tam gdzie w grę wchodzi życie czyli medycyna, motoryzacja, zdrowie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 36. Data: 2011-04-09 17:19:28
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał w
    > wiadomości news:inmvo0$ofv$1@speranza.aioe.org...

    > O co chodzi? Ja nic odwrotnego nie twierdziłem.

    Odpowiedzialność spada na producenta, jak im się dostawca myli to
    zmienią dostawcę, oczywiście w idealnym świecie, w realnym kierowca
    dostanie mandat za nieostrożną jazdę (o ile przeżyje) i nikt nie będzie
    nawet podejrzewać że wsadzony pomyłkowo element LF odłączył się od płyty

    > Spróbuj przy małej serii zamówić montaż ołowiowy, z elementów
    > ołowiowych. Z montażem nie będzie problemu, ale elementy to kłopot, czas
    > i cena.

    Producenci osprzętu samochodowego nie bawią się w małe zamówienia

    > Widziałem kiedyś notę AD na temat trwałości montażu to ołowiowe elementy
    > i montaż miał zdecydowaną przewagę nad pozostałymi 3 kombinacjami, które
    > wychodziły podobnie do siebie - czyli montaż ołowiowy elementów
    > bezołowiowych daje tylko złudzenie, że się zrobiło dobrze, a robi się
    > tak samo źle jak obecnie wszystko inne.

    Nie zajmuję się projektowaniem więc czegoś zapewne nie wiem, rozumiem
    BGA mają już kulki LF ale np SMD czym się różnią od ołowiowych jeśli
    mają np złocone styki?

    > Kryzys. Branża samochodowa tnie koszty. Elementy ołowiowe są już droższe
    > od bezołowiowych. Nie mają obowiązku stosowania ołowiowych. A może
    > technologia bezołowiowa już dojrzała. W zasadzie czemu nie zastosować
    > bezołowiowych skoro nic nie zabrania.....

    Tak jak napisałem w innym poście, liczę na zdrowy rozsądek

    I tak się o tym nie dowiemy

  • 37. Data: 2011-04-09 18:12:03
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <y...@m...com> wrote in message
    > Jak wyglądają sprawy ewentualnego cła przy zamawianiu u zagranicznych
    > producentów bądź pośredników np. z Alibaby?
    >
    > R.

    Cła na wiekszość podzespołów nie ma ani na PCB. Płaci sie tylko VAT. Nawet
    nie wiem na co jest cło, bo wszystko co importuję jest bez cła.

  • 38. Data: 2011-04-09 18:14:34
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> wrote in message

    > rozsądek producentów iż tego pier....nego gówna Lead Free zwanego nie
    > pchają tam gdzie w grę wchodzi życie czyli medycyna, motoryzacja, zdrowie.

    Ja nie wiem ale ja pierwsze PCB lutowałem bezołowiowo około 2005 może 2006
    roku i jeszcze te urządzenia działają. Jeżeli się coś psuje to nie z powodu
    lutowania. Kondensatory wyschną szybciej w przetwornicach.

  • 39. Data: 2011-04-09 18:17:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Apr 2011 13:08:50 +0200, Mario wrote:

    >Tak z ciekawości spytam. Znalazł przez te 5 lat?

    A bo to bedzie wiadomo ?

    Podsuwalem niedawno o ladowarce, ktora niezle pewna pania porazila.
    Jak sprawdzic czy Chinczyk zle polutowal, czy to zla cyna byla ?

    J.

  • 40. Data: 2011-04-09 18:27:36
    Temat: Re: Ceny czę?ci w PL
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-09 20:17, J.F. pisze:

    > A bo to bedzie wiadomo ?
    >
    > Podsuwalem niedawno o ladowarce, ktora niezle pewna pania porazila.
    > Jak sprawdzic czy Chinczyk zle polutowal, czy to zla cyna byla ?

    Za wybuchy to zazwyczaj odpowiadają akumulatory, ale faktycznie
    wykluczyć się innych przyczyn nie da. No ale przepisy funkcjonują na
    tyle długo, że różnica w awaryjności powinna być zauważalna. W Ameryce i
    w Azji ROHS nie jest konieczne a pewnie tam oceniają czy ta technologia
    ma negatywne skutki.

    MD